Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 14:00

 35
Ik sta op het punt om Sam uit te sluiten als potentiële Mol, maar zit met (slechts) twee verdachte zaken. Graag jullie visie.

1. De vissenproef met Bouba: op een goeie 10 minuten (netto, lopen van en naar de bus en begrijpen van de opdracht/pasvragenconcept) moet dit toch doenbaar zijn geweest? Exact juist hebben is aartsmoeilijk, dat begrijp ik, maar Sam gokte ergens 70 vissen, hetgeen mij wel erg hoog lijkt. En twee jonge, slimme gasten die geen structuur kunnen steken in het tellen van 50 objecten? Soit, de beste stuurlui staan aan wal, waarschijnlijk.

2. Wat mij ook stoort aan Sam is de kandidaten-foto waar iedereen alfabetisch staat en hij als ENIGE fout staat in het midden naast het DE MOL logo. Te voor de hand liggend om hier de mol in te zien?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 14:10

 3483  Uma
jan-willem.carpentier schreef:... En twee jonge, slimme gasten die geen structuur kunnen steken in het tellen van 50 objecten? Soit, de beste stuurlui staan aan wal, waarschijnlijk.
Ik vond het ook zeer ongestructureerd maar niet iedereen heeft het in zich om eerst ff na te denken over hoe een probleem aan te pakken. Het heeft ook een tijdje geduurd bij mij voor ik tot de conclusie gekomen ben dat de groepen tellen veruit de enige mogelijkheid was om toch ergens in de buurt te zitten (en dat had ik ook pas door toen ze aan de tweede telling waren.
Ik ben er niet van overtuigd dat ik onder tijdsdruk beter zou gepresteerd hebben (toch, wel dichter bij het werkelijke aantal, maar daarom nog niet precies juist).

Dit vond ik een moeilijke opdracht om te doen slagen.
Gebruikersavatar

Laleia14 feb 2017, 15:50

 306
Ik vind Sam ook niet verdacht.
Het is niet te onderschatten om 50 vissen in een aquarium te tellen. Die beestjes zitten niet stil hee. Soort per soort tellen was misschien een betere techniek, maar dan heb je er mogelijk ook nog die goed op elkaar lijken.
In elk geval zou ik uit het mislukken van deze proef zeker niet afleiden dat Sam de mol is. Bouba zat er tenslotte ook stevig naast en die is zeker de mol niet.
Gebruikersavatar

Spok15 feb 2017, 10:04

 18
Ik zou persoonlijk een foto nemen met mijn gsm en op die manier beginnen tellen, maar snap ook wel dat je daar onder tijdsdruk niet meteen aan denkt. Of dat het door de productie verboden werd?
Gebruikersavatar

Ric15 feb 2017, 10:08

 67  Philippe
Spok schreef:Ik zou persoonlijk een foto nemen met mijn gsm en op die manier beginnen tellen, maar snap ook wel dat je daar onder tijdsdruk niet meteen aan denkt. Of dat het door de productie verboden werd?
Ze hebben geen gsm bij zich é
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 10:09

 3483  Uma
Spok schreef:Ik zou persoonlijk een foto nemen met mijn gsm en op die manier beginnen tellen, maar snap ook wel dat je daar onder tijdsdruk niet meteen aan denkt. Of dat het door de productie verboden werd?
Niet haalbaar om een volledig beeld met alle vissen te maken, vrees ik.
Maar zeker en vast een beter idee dan efkens dat aquarium af te wandelen en zomaar te tellen.Zo ver zal je er dan ook niet naast zitten, en met 3 pogingen heb je misschien een reële kans om het juist aantal te raden.
De vraag is echter: mogen de kandidaten wel een GSM bij zich hebben (risico op telefoneren naar familie/vrienden)?
Gebruikersavatar

Spok15 feb 2017, 10:24

 18
Aha, dat kan natuurlijk heel goed mogelijk zijn 😉
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier15 feb 2017, 11:03

 35
ex-molinator schreef:De vraag is echter: mogen de kandidaten wel een GSM bij zich hebben (risico op telefoneren naar familie/vrienden)?
Uit voorgaande edities meen ik mij te herinneren dat kandidaten geen GSM op zak hebben. Hun persoonlijke GSM/smartphone moeten ze afgeven aan de programmamakers.

Hoe weten we dit? Op een gegeven moment tijdens het spel mogen alle kandidaten eens bellen naar het thuisfront - partner/moeder/... - en de reacties van de kandidaten zijn heel emotioneel. Ipso facto: behalve dat telefoontje en het bezoek dat langskomst halverwege de reeks, hebben ze geen contact met thuis. (Indien ze hun smartphone zouden bijhebben en "beloven" om die niet te gebruiken, zouden er gegarandeerd wel bellen. Of erger nog, met mobiel internet valsspelen in bepaalde proeven.)
Gebruikersavatar

marc.degroote17 feb 2017, 22:30

 26
hun eerste gok is tussen de 50 en 60. toch drijft sam het aantal systematisch op naar boven de zestig. hmmm. verdacht.
Gebruikersavatar

billie.holiday18 feb 2017, 04:33

 462  Bert
Het was Bouba die het opdreef en niet Sam. Daar moest sam niet mollen , als hij de mol zou zijn. Het ging al gewoon de verkeerde kant op.
Gebruikersavatar

jurgen.de-petter18 feb 2017, 07:28

 20
billie.holiday schreef:Het was Bouba die het opdreef en niet Sam. Daar moest sam niet mollen , als hij de mol zou zijn. Het ging al gewoon de verkeerde kant op.
Zei Sam ni iets in de 70 ineens?
Gebruikersavatar

marc.degroote18 feb 2017, 11:09

 26
jurgen.de-petter schreef:Zei Sam ni iets in de 70 ineens?
juist. en zorgde hij er automatisch voor dat bouba omhoog ging met zijn cijfer ipv naar omlaag.