Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 14:12

 3483  Uma
Mūses . . schreef:...
+ (en nu komt het)

De belangrijkste ster in de dierenriem = de Poolster (Alfa) — heeft magnitude 2 en deze ster bevindt zich op ongeveer... rararaa... 431 lichtjaar van ons :?
Klein minutieus detail echter. :mrgreen:
De Poolster is niet zichtbaar in het zuidelijk halfrond (vanaf de keerkring ongeveer)
Gebruikersavatar

Mūses . .22 feb 2017, 15:03

 90
ex-molinator schreef:Klein minutieus detail echter. :mrgreen:
De Poolster is niet zichtbaar in het zuidelijk halfrond (vanaf de keerkring ongeveer)
Weet ik... (zie : update 3 uit 'De Zodiak') 😎

Jij spreekt nu over mijn analyse uit de 3de afl. waar alles omgedraaid was (–veel vagere sterren(beelden), de baan vd. zon, etc) en waar het lijkt alsof de makers hierop hebben ingespeeld (–ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit allemaal juist is en of ze dit parcours zó perfect uitgestippeld hebben van tevoren (blijft uiteindelijk een theorie)).

De quote die je aanhaalde kwam van mijn eerdere analyses uit afl. 1 en 2 waar de hints ook veel duidelijker in beeld kwamen (–fout vd. makers 😂). Ik denk dat afl. 1 een introductie was tot het volledige heelal (zie : analyse hierboven), met afl. 2 als vervolg van de toen al in beeld gebrachte (noordelijke en bekendste) sterrenbeelden en in afl. 3 de (zuidelijke en minder bekende). We hebben zojuist een twist gezien in zowel het interne (het groepsgevoel) als in het externe (het decor), wat de verdraaiing zou kunnen bevestigen (– veel valse hints, sommige kandidaten kwamen 'opeens' veel sympathieker in beeld, etc etc).

Als ik correct redeneer, zal afl. 4 opnieuw terugvallen op de 1ste en 2de afl. (–niet alle sterrenbeelden zijn toen al aan bod gekomen) + natuurlijk wat nieuwere elementen (–wat natuurlijk makkelijk is met grote thema's zoals sterren of het geloof (van vorig jaar)).

Dit lijkt er allemaal over, en dat is het ook 😂 — maar het blijft fun om te doen en zo leer ik zelf iets bij 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 15:05

 3483  Uma
Mūses . . schreef:Weet ik... (zie : update 3 uit 'De Zodiak') 😎
Oeps, sorry, had ik niet gezien :oops: