Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

marc.vangils01 mar 2017, 23:35

 25
Mooie theorie. Helaas voor een kandidaat die in zn eentje verantwoordelijk is voor een aanzienlijk deel vd groepspot. Ik neem hem mee in Mn hints, maar de schozoloza weegt zwaar, heel zwaar op de mogelijkheid voor Sam als mol.
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2017, 02:18

 870
marc.vangils schreef:Mooie theorie. Helaas voor een kandidaat die in zn eentje verantwoordelijk is voor een aanzienlijk deel vd groepspot. Ik neem hem mee in Mn hints, maar de schozoloza weegt zwaar, heel zwaar op de mogelijkheid voor Sam als mol.
Hij kan ook zo lieflijk zingen, onze tenor. Ik zou hem als jurylid ook laten passeren wanneer ik hem hoorde..
Gebruikersavatar

Torremolinos02 mar 2017, 04:45

 264
Waarom stond hij bij shosoloza laatst in de rij? Omdat dat makkelijkst is om de Afrikaan te instrueren de laatste niet aan te duiden? Gilles leid de Afrikanen misschien op tijd weg? En als er één moment was dat je kon schijnen terwijl de hele groep op je stond te kijken, dan was het net daar... Perfect om alle verdenking op te ruimen voor een lange tijd?
Sam die met zijn hoge stem er niet wordt uitgehaald tussen Afrikanen? Afrikanen hebben toch een veel dieper timbre in hun stem.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 08:46

 3423  Yens
Torremolinos schreef:Waarom stond hij bij shosoloza laatst in de rij? Omdat dat makkelijkst is om de Afrikaan te instrueren de laatste niet aan te duiden? Gilles leid de Afrikanen misschien op tijd weg? En als er één moment was dat je kon schijnen terwijl de hele groep op je stond te kijken, dan was het net daar... Perfect om alle verdenking op te ruimen voor een lange tijd?
Sam die met zijn hoge stem er niet wordt uitgehaald tussen Afrikanen? Afrikanen hebben toch een veel dieper timbre in hun stem.
Inderdaad, dat klopt als een bus 🙂 De juryleden moesten hen er kunnen uithalen en ondanks de goeie prestatie van Sam, hoor je toch het verschil met de "Afrikaanse stemmen". In principe hadden ze geen schijn van kans in deze proef hoe goed of hoe slecht ze ook zongen... Dan is natuurlijk de vraag, waarom Sam tot tweemaal toe de jury wist te bedotten 🙂.
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 09:41

 2204
Torremolinos schreef: Afrikanen hebben toch een veel dieper timbre in hun stem.
Om eerlijk te zijn ga ik er wel van uit dat Sam's stem werd verward met een Afrikaanse vrouwenstem. :mrgreen:
Gebruikersavatar

marc.vangils02 mar 2017, 09:42

 25
als de jury corrupt is, of dat gilles hier mee stuurt om ze bij sam weg te houden, noem ik dat geen mol actie van sam/ :evil:
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 09:58

 3483  Uma
Torremolinos schreef:...Afrikanen hebben toch een veel dieper timbre in hun stem.
Dit is een beetje kortzichtig. Er zijn veel "zwarten", Afrikanen, Amerikanen (zuid, centraal en noord), Europeanen die een timbre hebben dat niet te onderscheiden is van deze van een blanke, gele, bruine, of rode.

Daarnaast zong Sam in een koor waardoor zijn stem opgaat in het geheel. Tevens, Wat wij gehoord hebben van Sam was met een parabolische micro opgenomen, of met een micro op Sam zelf.

En bijkomende factor: aan de uitspraak alleen al zouden zowel Sam, Annelies als Eline meteen opvallen, en volgens mij is dat ook gebeurd, maar (en ik meen het al eerder gezegd te hebben) de opdracht ging volgens mij over de kwaliteit van het gezang - hoe ze pasten in het geheel, en in dat opzicht was het terecht dat Sam er 2x niet uitgehaald is, idem voor Annelies de eerste keer. Het jurylid heeft er ook een Afrikaanse zangers uitgehaald hé, en dat zal niet omwille van haar timbre geweest zijn, maar omwille van de kwaliteit van haar zang.

Je mag gerust aannemen dat de juryleden de stemmen van ons Belgisch trio redelijk makkelijk kon identificeren, maar mocht dat het criterium geweest dan was dat geen eerlijke proef. Ik ga er dus van uit dat die 2 juryleden de opdracht kregen om op kwaliteit te oordelen (waarbij ze ook wel weten dat het om 3 echte amateurs gaat).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 10:15

 8153
marc.vangils schreef:als de jury corrupt is, of dat gilles hier mee stuurt om ze bij sam weg te houden, noem ik dat geen mol actie van sam/ :evil:
In De Mol 2 moesten Niki en David moderne kunst maken (de mol was bij deze proef niet aanwezig). Hun kunstwerk werd in een tentoonstelling/museum van moderne kunst gezet tussen echte kunstwerken, waarna een kunstkenner moest proberen er hun kunstwerk uit te halen. Achteraf is gebleken dat men aan die man op voorhand gezegd heeft welk werk van Niki en David was. Die kunstkenner heeft gewoon wat show verkocht, na een tijdje gedaan alsof hij twijfelde tussen 2 werken en uiteindelijk het kunstwerk van Niki en David aangeduid. Proef mislukt maar niet door sabotage van de mol...

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Gilles de zangproef gemanipuleerd heeft, al was het duidelijk zichtbaar dat hij het laatste jurylid wel heel erg snel wegleidde van bij Sam...
Ik heb mij ook afgevraagd waarom Sam helemaal op het uiteinde stond. Het lijkt mij gemakkelijker niet ontmaskerd te worden als je opgaat in de groep, maar ik ben geen kenner op koorgebied.
Wat mij ook opviel was de enorme, enigszins triomfantelijke, smile waarmee Sam de luisterende kandidaten aankeek toen bleek dat hij niet ontmaskerd was. Hij zong nog wat luider en grijnsde werkelijk van oor tot oor.
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 10:19

 3483  Uma
chicawah schreef:...
Ik heb mij ook afgevraagd waarom Sam helemaal op het uiteinde stond. Het lijkt mij gemakkelijker niet ontmaskerd te worden als je opgaat in de groep, maar ik ben geen kenner op koorgebied.
Wat mij ook opviel was de enorme, enigszins triomfantelijke smile waarmee Sam de luisterende kandidaten aankeek toen bleek dat hij niet ontmaskerd was. Hij zong nog wat luider en grijnsde werkelijk van oor tot oor.
Ja, maar hoe zou je zelf zijn, toch wel opgelucht, heel blij, misschien extatisch en dat wil je dan ook aan de groep tonen. Ik vond dat trouwens een mooi opgebouwd stukje televisie - de uitstraling en reactie van Sam.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 11:05

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Je mag gerust aannemen dat de juryleden de stemmen van ons Belgisch trio redelijk makkelijk kon identificeren, maar mocht dat het criterium geweest dan was dat geen eerlijke proef. Ik ga er dus van uit dat die 2 juryleden de opdracht kregen om op kwaliteit te oordelen (waarbij ze ook wel weten dat het om 3 echte amateurs gaat).
Dit is natuurlijk de meest aanvaardbare uitleg, dat de juryleden gewoon de kwaliteit van de zang beoordeeld hebben. Ik vond het daarom ook vreemd dat Annelies er 1x wel doorgeraakte, want ik vond haar zangkunst de minste van alle drie... en dat had niks te maken met de verkeerde woorden gebruiken. Eline daar en tegen kon WEL goed zingen, dat was duidelijk hoorbaar toen ze nog aan het oefenen waren. Het feit dat ze de keer dat ze er uitgehaald werd ineens vals zong, vond ik evenzeer heel verdacht en was op dat moment zeker koren op mijn molen dat zij de mol is...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 11:07

 8153
ex-molinator schreef:Ja, maar hoe zou je zelf zijn, toch wel opgelucht, heel blij, misschien extatisch en dat wil je dan ook aan de groep tonen. Ik vond dat trouwens een mooi opgebouwd stukje televisie - de uitstraling en reactie van Sam.
Inderdaad.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 11:09

 8153
eveline.vanhemel schreef:Eline daar en tegen kon WEL goed zingen, dat was duidelijk hoorbaar toen ze nog aan het oefenen waren. Het feit dat ze de keer dat ze er uitgehaald werd ineens vals zong, vond ik evenzeer heel verdacht en was op dat moment zeker koren op mijn molen dat zij de mol is...
Huh? Mij leek ze net ontzettend vals te zingen bij het oefenen, toch alleszins bij het begin. Zodanig vals dat het er een beetje over was eigenlijk.
Maar ik zou beter zwijgen want ik kan ook niet zingen.