Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 11:17

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Dit is natuurlijk de meest aanvaardbare uitleg, dat de juryleden gewoon de kwaliteit van de zang beoordeeld hebben. Ik vond het daarom ook vreemd dat Annelies er 1x wel doorgeraakte, want ik vond haar zangkunst de minste van alle drie... en dat had niks te maken met de verkeerde woorden gebruiken. Eline daar en tegen kon WEL goed zingen, dat was duidelijk hoorbaar toen ze nog aan het oefenen waren. Het feit dat ze de keer dat ze er uitgehaald werd ineens vals zong, vond ik evenzeer heel verdacht en was op dat moment zeker koren op mijn molen dat zij de mol is...
Haha, Eveline, we zijn het veelal eens met elkaar op dit forum, maar wat betreft het zangtalent van Eline : I beg to differ (de uitdrukking zo vals als een kat springt mij te binnen). Ik ben het er wel mee eens dat Eline tijdens de uitvoering in het koor wel veel beter gezongen heeft dan daarvoor (kon ook moeilijk slechter 😉 ).
En bij Annelies vond ik het van een aanvaardbaar niveau (maar ja, tekst vergeten is "not done" en moet bestraft worden).

En over Sam?, niets dan superlatieven 😎
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 11:22

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Haha, Eveline, we zijn het veelal eens met elkaar op dit forum, maar wat betreft het zangtalent van Eline : I beg to differ (de uitdrukking zo vals als een kat springt mij te binnen).
Misschien komt het wel omdat ik zelf zo vals als een kat zing dat ik de zangkwaliteiten van Eline goed vond 😂
Alles is goed om tunnelvisie te voeden he 😉. Maar werk er hard aan om die tunnel enigszins af te breken. Vond persoonlijk dat Eline in Afl. 4 bij meerdere proeven heel goed haar best deed en in de fietsproef waren er betere moltactieken te bedenken dan zo vroeg afvallen 😉
Gebruikersavatar

marc.vangils02 mar 2017, 11:24

 25
chicawah schreef:In De Mol 2 moesten Niki en David moderne kunst maken (de mol was bij deze proef niet aanwezig). Hun kunstwerk werd in een tentoonstelling/museum van moderne kunst gezet tussen echte kunstwerken, waarna een kunstkenner moest proberen er hun kunstwerk uit te halen. Achteraf is gebleken dat men aan die man op voorhand gezegd heeft welk werk van Niki en David was. Die kunstkenner heeft gewoon wat show verkocht, na een tijdje gedaan alsof hij twijfelde tussen 2 werken en uiteindelijk het kunstwerk van Niki en David aangeduid. Proef mislukt maar niet door sabotage van de mol...

.
ik meen me te herinneren dat er toen enkel geld gewonnen kon worden door de beslissing van de rest. of ze de "kenner"om de tuin hadden geleid of niet.
maar weet dat er in het verleden al vaker sturing is geweest van de makers bij opdrachten . nl serie1, waarin aan de hand van dobbelstenen de mol een of meerdere lastige lichamelijke zaken kreeg aangemeten ( arm in gils, kaal etc)
de throw of the dice was in 1e iets wat de mol niet kon wijzigen ( ik meen tattoos laten zetten , terwijl ze al vol stond met tattoos), toen is er buiten beeld doorgegooid tot er een acceptabele worp kwam, waarvan ze de gevolgen dus weigerde ( geen geld in de pot)

dit soort sturing vind ik irritant en haalt de kracht van een Mol in mijn boek danig onderuit.
zelfde bij gilles en de metro. door zijn toedoen en alleen door zijn toedoen kwam er geld in de pot. dit mag een super mol ( in mn boek) nooit doen. zelfs niet als t is om minder verdacht te zijn.
zelfde zou niet gelden voor hans als mol en de fietsproef; hij kon zonder op te vallen buiten tijd binnenkomen. dus voor mij is dat een min molpunt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 12:03

 8153
marc.vangils schreef:ik meen me te herinneren dat er toen enkel geld gewonnen kon worden door de beslissing van de rest. of ze de "kenner"om de tuin hadden geleid of niet.
maar weet dat er in het verleden al vaker sturing is geweest van de makers bij opdrachten . nl serie1, waarin aan de hand van dobbelstenen de mol een of meerdere lastige lichamelijke zaken kreeg aangemeten ( arm in gils, kaal etc)
de throw of the dice was in 1e iets wat de mol niet kon wijzigen ( ik meen tattoos laten zetten , terwijl ze al vol stond met tattoos), toen is er buiten beeld doorgegooid tot er een acceptabele worp kwam, waarvan ze de gevolgen dus weigerde ( geen geld in de pot)

dit soort sturing vind ik irritant en haalt de kracht van een Mol in mijn boek danig onderuit.
zelfde bij gilles en de metro. door zijn toedoen en alleen door zijn toedoen kwam er geld in de pot. dit mag een super mol ( in mn boek) nooit doen. zelfs niet als t is om minder verdacht te zijn.
zelfde zou niet gelden voor hans als mol en de fietsproef; hij kon zonder op te vallen buiten tijd binnenkomen. dus voor mij is dat een min molpunt.
De eerste reeks heb ik pas gezien toen ze op YouTube stond. Daarvan herinner ik mij weinig.
Wel vond ik het kunstgedoe in reeks 2 een beetje flauw van de makers.
Bij de metroproef heeft Gilles echt gelopen en werd hij niet gevoerd, maar ze vertelden hem wel dat niemand van de anderen op de metro zat en hij dus mocht doorlopen. Niet helemaal koosjer in mijn ogen, maar alleszins beter dan hadden ze hem gezegd dat hij de metro moest missen omdat er iemand op zat.
Volgens mij is er iets dergelijks geweest in reeks 2: bij de bibliotheek/koetsproef hebben ze aan Hugo gezegd dat hij trager moest lopen omdat hij anders de koets niet ging missen.
Gebruikersavatar

Mūses . .02 mar 2017, 12:16

 90
ex-molinator schreef:... aan de uitspraak alleen al zouden zowel Sam, Annelies als Eline meteen opvallen, en volgens mij is dat ook gebeurd...
Hmm, 'k weet nie hoor... Sam had natuurlijk het voordeel dat hij thuis al op al deze zaken kon oefenen :mrgreen: 😉
Gebruikersavatar

Laleia02 mar 2017, 12:17

 306
chicawah schreef:In De Mol 2 moesten Niki en David moderne kunst maken (de mol was bij deze proef niet aanwezig). Hun kunstwerk werd in een tentoonstelling/museum van moderne kunst gezet tussen echte kunstwerken, waarna een kunstkenner moest proberen er hun kunstwerk uit te halen. Achteraf is gebleken dat men aan die man op voorhand gezegd heeft welk werk van Niki en David was. Die kunstkenner heeft gewoon wat show verkocht, na een tijdje gedaan alsof hij twijfelde tussen 2 werken en uiteindelijk het kunstwerk van Niki en David aangeduid.
Waar haal je dit? Ik hebben dat nog nooit gehoord...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 12:27

 8153
Laleia schreef:Waar haal je dit? Ik hebben dat nog nooit gehoord...
Dit is nu net iets dat ik mij heel goed herinner.
Toen Michiel met de kunstkenner op weg was naar de tentoonstellingsruimte werd expliciet gezegd welk kunstwerk van Nikki en David was. De kunstkenner heeft dan veel blabla verkocht en als verklaring voor zijn keuze gezegd dat hij bij dit kunstwerk "niets voelde" en bij de rest wel.
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 12:44

 3483  Uma
chicawah schreef:Dit is nu net iets dat ik mij heel goed herinner.
Toen Michiel met de kunstkenner op weg was naar de tentoonstellingsruimte werd expliciet gezegd welk kunstwerk van Nikki en David was. De kunstkenner heeft dan veel blabla verkocht en als verklaring voor zijn keuze gezegd dat hij bij dit kunstwerk "niets voelde" en bij de rest wel.
Ik was dat compleet vergeten maar nu je het zegt. This rings a bell.
Gebruikersavatar

Lieserd02 mar 2017, 13:43

 15
Ik denk dat we er hier ook rekening mee moeten houden dat er in het begin zeven willekeurige letters uit de scrabblezak werden getrokken, waarvan er twee uit het gedeelte achter de tunnel kwamen. Ik veronderstel hierbij wel dat dit écht random was. Je kan niet zien welke letters het zijn, maar het moeten er twee uit de lettercombinatie WERVENU zijn. Wel mooi opgemerkt verder en de S aan het einde van de tunnel is sowieso iets om te onthouden.
[ external image ]
Gebruikersavatar

garm.alleman02 mar 2017, 14:44

 13
Lieserd schreef:Ik denk dat we er hier ook rekening mee moeten houden dat er in het begin zeven willekeurige letters uit de scrabblezak werden getrokken, waarvan er twee uit het gedeelte achter de tunnel kwamen. Ik veronderstel hierbij wel dat dit écht random was. Je kan niet zien welke letters het zijn, maar het moeten er twee uit de lettercombinatie WERVENU zijn. Wel mooi opgemerkt verder en de S aan het einde van de tunnel is sowieso iets om te onthouden.
[ external image ]
Letters U en E dacht ik
Gebruikersavatar

OrthoMol02 mar 2017, 18:29

 219
Torremolinos schreef:Waarom stond hij bij shosoloza laatst in de rij? Omdat dat makkelijkst is om de Afrikaan te instrueren de laatste niet aan te duiden? Gilles leid de Afrikanen misschien op tijd weg? En als er één moment was dat je kon schijnen terwijl de hele groep op je stond te kijken, dan was het net daar... Perfect om alle verdenking op te ruimen voor een lange tijd?
Sam die met zijn hoge stem er niet wordt uitgehaald tussen Afrikanen? Afrikanen hebben toch een veel dieper timbre in hun stem.
Exact wat ik ook direct vertelde hier thuis ; het timbre vd Afrikanen valt gans anders dan van Europeanen, al draagt de éne meer soul in zn stembanden dan de andere.
In Sam zie ik nu ni direct het begrip 'staan blinken' maar ah begin vh programma werd er met zn zogenaamde ijdelheid door Annelies een beetje gespot - het föhnen van zn haar - en id vierde afl geloof ik dat hij iets vertelt over 'de tenorstem' waar meiden voor vallen 🙂 op zo'n lieflijke manier . Tot op deze aflevering was het dan idd wél daar waar hij het kon waarmaken en dat ook deed 💡
Gebruikersavatar

Torremolinos02 mar 2017, 18:45

 264
Ik bedoel niet persé dat Sam wilde opvallen. Maar zonder het shosholoza moment zou Sam veel meer verdacht zijn geweest. Net daarvoor had hij een vrijstelling gekozen ipv geld (Bouba suggereert vrijstelling, hij springt er direct in mee...), maar door de zangproef was hij toch de held van de aflevering. Hebben de programmamakers een reden om, in de eerste aflevering waarin je mensen echt aan het werk ziet, iemand op te hemelen? Ook nog niet veel negatieve woorden of montages van hem gezien...