Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 21:52

 8153
Voor wie nog wat dieper de Samtunnel in wil: iedereen antwoordde uiteraard nee op de vraag van Gilles "Ben jij de mol?", maar alleen Sam keek eerst even weg en sloeg daarbij half zijn ogen neer.
Gebruikersavatar

ONBEKEND03 mar 2017, 21:58

 
Was mij ook al opgevallen, hij keek naar linksonder, dat gaat automatisch als je liegt. Daarbij ook meer knipperen (in ieder geval in vergelijking met de anderen, hij kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die veel knippert) en dan dat lachje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 13:39

 8153
sandra.impe schreef:Was mij ook al opgevallen, hij keek naar linksonder, dat gaat automatisch als je liegt. Daarbij ook meer knipperen (in ieder geval in vergelijking met de anderen, hij kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die veel knippert) en dan dat lachje.
Het knipperen viel mij ook op. Hij knippert wel superschattig, onze lieve Sam.
Gebruikersavatar

Taupe07704 mar 2017, 16:19

 767  Yens
En dat was dus de vierde tip waarover ik het had in andere topics.
4 x Sam in 1 aflevering:
1. Kijkt weg
2. De S als je tunnel uitgaat
3. De boei met tenor maar dat zou anagram onder den toren zijn
4. De molshopen
Nu ik toch bezig ben ... Dat laatste is directe link met een mol. Net als aflevering 1 de ogen dicht, aflevering 2 MOna Lisa op shirt en wellicht nog andere zaken in andere afleveringen.
En toch verdenk ik nog steeds iemand anders 😛
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 16:48

 
Taupe077 schreef:En dat was dus de vierde tip waarover ik het had in andere topics.
4 x Sam in 1 aflevering:
1. Kijkt weg
2. De S als je tunnel uitgaat
3. De boei met tenor maar dat zou anagram onder den toren zijn
4. De molshopen
Nu ik toch bezig ben ... Dat laatste is directe link met een mol. Net als aflevering 1 de ogen dicht, aflevering 2 MOna Lisa op shirt en wellicht nog andere zaken in andere afleveringen.
En toch verdenk ik nog steeds iemand anders 😛
Dat kan kloppen, want Sam is samen met Robin mijn hoofdverdachte. Maar we moeten ook rekening houden met:
1. Het is gewoon van de stress
2. Die S betekent misschien niks, of een dwaalspoor.
3. De tenor die enkele keren terug komt, kan ook slaan op Robin (maar dan veel minder rechtstreeks dan op Sam en dus veel minder opvallend en tegelijk ook misleidend), want Davey zegt tegen hem 'jij kan toch ook zingen", Robin zegt "ja ik kan goed zingen" (ik vond dit ook helemaal niet sarcastisch klinken). Stel in het geval dat hij weet van zichzelf dat hij goed kan zingen, is het beter om niet met de koorproef mee te doen toch? Ik heb hem nog niet horen zingen op geen enkele van de video's maar we krijgen natuurlijk niet alles te zien. En indien hij dat wel zou doen, zou het voor ons, net als voor de kandidaten te veel opvallen en zou de vraag komen waarom hij dan niet heeft aangedrongen om in het koor te zingen. Hoe weet Davey trouwens dat ie wel kan zingen, moet toch ooit es ter sprake zijn gekomen onder hen toch? De tip tenor hoeft niet persè over Sam te gaan omdat hij diegene was die heeft gezongen, gewoon iets om rekening mee te houden...
4. Kan weer een dwaalspoor zijn en er dus digitaal bij gezet zijn. En trouwens, ook op golfterreinen kunnen mollen voorkomen, alhoewel ze alles doen om dat te bestrijden uiteraard. Die molshoop net bij Sam tonen kan dus een tip zijn dat hij de mol is, of om ons te misleiden.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 11:49

 
Ik moet mezelf corrigeren, ik heb dat kennelijk ergens compleet verkeerd gelezen, iemand die liegt kijkt namelijk rechtsboven. Sam kijkt naar linksonder, dan heb je een innerlijke dialoog (gesprek met jezelf).

En alhoewel dat niet in alle gevallen klopt en je naar meer dan alleen maar de ogen moet kijken, denk ik toch dat hij niet de mol is.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mar 2017, 12:02

 3483  Uma
sandra.impe schreef:Ik moet mezelf corrigeren, ik heb dat kennelijk ergens compleet verkeerd gelezen, iemand die liegt kijkt namelijk rechtsboven. Sam kijkt naar linksonder, dan heb je een innerlijke dialoog (gesprek met jezelf).

En alhoewel dat niet in alle gevallen klopt en je naar meer dan alleen maar de ogen moet kijken, denk ik toch dat hij niet de mol is.
Het links of rechts kijken is niet echt een teken van liegen hoor.
Ten eerste is 1 element absoluut onvoldoende om conclusies uit te kunnen (mogen) trekken. Ten tweede strookt het vormen van een conclusie op basis van 1 waarneming in een bepaalde situatie niet met de wetenschappelijke principes waaraan ook de psychologie zich houdt. Ten derde is meedoen in De Mol een heel speciale gelegenheid die de natuurlijke reacties zal beïnvloeden. En ten vierde, zowel de mol en de gewone kandidaten zullen ergens wel opzettelijk een masker opzetten om niet al te veel prijs te geven.

Hier mee wil ik je zeker niet ontmoedigen, integendeel, ik let zelf heel veel op de reacties van de kandidaten en mijn interpretatie daarvan is het fundament van mijn gradatie van verdachtheid. Maar het gevaar of een self-fulfilling prophecy is sterk aanwezig.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 12:22

 
Dat bedoelde ik ook....
Gebruikersavatar

Holmes06 mar 2017, 19:18

 395
Als Sam zich betrapt voelt, dan kijkt hij blijkbaar weg. Dat lijkt toch zo als je aflevering 1 eens herbekijkt vanaf 43:25.
Terwijl de groep zich wat amuseert voor het standbeeld van Mandela, kijkt hij op een bepaald ogenblik wat afwezig weg van de groep, kijkt dan naar Jolien en als ze aanstalten maakt om naar hem te kijken, kijkt hij heel snel naar de grond. terwijl de rest van de groep lacht om de kramp van Jolien.
Waarom deed hij niet mee met de groep ?

De bewegende beelden zeggen meer dan de volgende screenshots
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 19:42

 3483  Uma
Holmes schreef:Als Sam zich betrapt voelt, dan kijkt hij blijkbaar weg. Dat lijkt toch zo als je aflevering 1 eens herbekijkt vanaf 43:25.
Inderdaad een beetje een onverwachte reactie. Was me helemaal niet opgevallen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 20:10

 8153
Misschien is de brave jongen gewoon verlegen?