Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

MarkyBo07 mar 2017, 17:26

 7
Net afl. 5 terug bekeken, gelet op de lichaamstaal. Sam is de mol, en Robin weet het, dit blijkt duidelijk bij de Julia-vraag.
Davy en Robin werken te hard, proef met de GPS zou mislukken als Davey de mol is. Sam is weinig nerveus voor het krijgen van de elektrische schokken. "Hysbak" zegt hij weinig enthousiast.
Gebruikersavatar

Kobe07 mar 2017, 17:42

 429
MarkyBo schreef:Net afl. 5 terug bekeken, gelet op de lichaamstaal. Sam is de mol, en Robin weet het, dit blijkt duidelijk bij de Julia-vraag.
Davy en Robin werken te hard, proef met de GPS zou mislukken als Davey de mol is. Sam is weinig nerveus voor het krijgen van de elektrische schokken. "Hysbak" zegt hij weinig enthousiast.

Ik volg je redenering grotendeels, maar dacht eerder Robin mol en Sam is hem op het spoor, kga toch nog ies terug zien, ik vind Sam ook verdacht
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 18:01

 3483  Uma
MarkyBo schreef:Net afl. 5 terug bekeken, gelet op de lichaamstaal. Sam is de mol, en Robin weet het, dit blijkt duidelijk bij de Julia-vraag.
Davy en Robin werken te hard, proef met de GPS zou mislukken als Davey de mol is. Sam is weinig nerveus voor het krijgen van de elektrische schokken. "Hysbak" zegt hij weinig enthousiast.
Afgaan op 1 waarneming zou wel eens echt tot afgaan kunnen leiden. 😉
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 18:12

 2204
Het lijkt mij juist typisch voor een mol (in dit geval dan Robin) om een andere kandidaat (in dit geval dan Sam) openlijk te wijzen op een fout of een verdachte beslissing.
Gebruikersavatar

marc.vangils08 mar 2017, 12:05

 25
als sam de mol is, waarom krijgen we dan van de regie de indruk dat het juist sam is die hysbak zegt. een voorzet tot een goed antwoord, mogelijk 300 euro verdiend.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 12:29

 8153
marc.vangils schreef:als sam de mol is, waarom krijgen we dan van de regie de indruk dat het juist sam is die hysbak zegt. een voorzet tot een goed antwoord, mogelijk 300 euro verdiend.
Omdat een mol af en toe ook eens een goed antwoord geeft en/of actief meedoet en/of een proef doet slagen. Anders valt hij meteen door de mand.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 12:31

 3423  Yens
marc.vangils schreef:als sam de mol is, waarom krijgen we dan van de regie de indruk dat het juist sam is die hysbak zegt. een voorzet tot een goed antwoord, mogelijk 300 euro verdiend.
Je kan ook het tegenovergestelde zeggen... waarom zaait Sam twijfel bij het woord "baba"? Het was hij die zich luidop afvroeg of het "baby" of "grootvader" betekende. Het woord "hysbak" vond ik trouwens een van de eenvoudigste woorden dat er tussen zat, lijkt me zeer voor de hand liggend. En dat de regie bepaalde dingen onder de aandacht brengt die al of niet ten goede of ten slechte van een bepaalde kandidaat is, dat hebben ze al meermaals bewezen dat ze daar niet vies van zijn. Twijfel zaaien noemen ze dat 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 12:43

 8153
eveline.vanhemel schreef:Je kan ook het tegenovergestelde zeggen... waarom zaait Sam twijfel bij het woord "baba"? Het was hij die zich luidop afvroeg of het "baby" of "grootvader" betekende. Het woord "hysbak" vond ik trouwens een van de eenvoudigste woorden dat er tussen zat, lijkt me zeer voor de hand liggend. En dat de regie bepaalde dingen onder de aandacht brengt die al of niet ten goede of ten slechte van een bepaalde kandidaat is, dat hebben ze al meermaals bewezen dat ze daar niet vies van zijn. Twijfel zaaien noemen ze dat 🙂.
Inderdaad Sam die de anderen deed kiezen tussen baby en grootvader.
Hysbak is een klassieker. Zelfs ik, nooit in Zuid-Afrika geweest, ken het woord.
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 13:24

 110
marc.vangils schreef:als sam de mol is, waarom krijgen we dan van de regie de indruk dat het juist sam is die hysbak zegt. een voorzet tot een goed antwoord, mogelijk 300 euro verdiend.
Tis maar 300EUR he in een proef die sowieso niet veel zou opleveren. Dan kunt ge als mol wel wat goede antwoorden leveren.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 13:35

 3423  Yens
chicawah schreef:Inderdaad Sam die de anderen deed kiezen tussen baby en grootvader.
Hysbak is een klassieker. Zelfs ik, nooit in Zuid-Afrika geweest, ken het woord.
Hijsbak (met lange ij) is zelfs een woord dat in het Nederlands bestaat: niet zozeer als personenlift maar wel een bak die naar boven getakeld word om goederen ergens in een hoog gebouw te plaatsen. Eigenlijk dus ook een soort van "lift".