Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 apr 2018, 12:09

 328  Uma
Waar ik het persoonlijk moeilijk mee zou hebben is dat als Joke de winnares wordt van het spel zij met het geld gaat lopen terwijl ze niet veel geld in het laatje brengt. Ze zet alles op alles voor vrijstellingen ten koste van het geld. Mocht ik meedoen aan de mol dan zou ik, noch als winnares noch als gewone deelnemer, hiermee kunnen leven. De bedoeling van het spel is om de mol te ontmaskeren. Vrijstellingen geven natuurlijk een extra dimensie aan het spel :scratch: :? … Weet er nog iemand of er in het 1ste seizoen ook al vrijstellingen of pasvragen te verdienen waren ?
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2018, 12:38

 2834  Uma
Zoals je zegt: het primaire doel is de Mol ontmaskeren, niet geld binnen halen.
Zoals Annelies vorig jaar: amper geld binnen gehaald, maar wel snel de Mol ontmaskerd en dus sterk gespeeld.
En zoals ik zelf eerder al zei: ik zou het op krak dezelfde manier aanpakken als Joke. Mocht ik deelnemen aan De Mol, dan zou ik gewoon zo lang mogelijk willen aan dit avontuur deelnemen en dan kan dat geld me gestolen worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2018, 14:00

 8153
Cedric schreef:Mocht ik deelnemen aan De Mol, dan zou ik gewoon zo lang mogelijk willen aan dit avontuur deelnemen en dan kan dat geld me gestolen worden.
Ik denk dat zowat iedereen zo redeneert 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2018, 15:46

 8153
Wouterc schreef:https://en.wikipedia.org/wiki/False_consensus_effect :o

Oftwel... we projecteren onze persoonlijke overtuigingen (vaak ten onrechte) op de andere personen.
True.
Wat zou voor jou het belangrijkste zijn: zoveel mogelijk geld in de pot of de mol ontmaskeren?
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2018, 16:15

 3423  Yens
Wouterc schreef:https://en.wikipedia.org/wiki/False_consensus_effect :o

Oftwel... we projecteren onze persoonlijke overtuigingen (vaak ten onrechte) op de andere personen.
Ik denk dat dit ook wel wat leeftijdsgebonden is... voor mensen als mezelf - en ik denk nog wel wat meer mensen hier op het forum - is geld niet meer zozeer de grootste drijfveer om iets te doen. Beleving wordt wel belangrijker. Ook denk ik dat vrouwen op dat vlak anders redeneren dan mannen. Ergens bevindt zich nog een oerinstinct bij mannen dat ze voor "brood op de plank" moeten zorgen. Iets wat nu al lang voorbijgestreefd is, maar toch nog latent aanwezig is - "in my humble opinion".
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 apr 2018, 19:20

 328  Uma
Ik wil ook wel zo ver mogelijk geraken in het spel maar niet door vrijstellilngen of pasvragen, hoewel die part of the game zijn, (vandaar ook mijn eerdere vraag of vrijstellingen en pasvragen deel uitmaakten van het eerste seizoen) maar door de mol te ontmaskeren. Annelies is tot in de finale geraakt omdat ze snel doorhad wie de mol was en niet door vrijstelling of pasvragen (voor zover ik mij dat nog herinner). Denk trouwens dat Katrien ook worstelde met het principe van vrijstellingen en pasvragen. Zoals bij de proef met de geldkoffer, geld uit de pot halen in ruil voor pasvragen, ik zou het niet kunnen en dan gaat het mij in se niet om het geld maar mijn geweten zou serieus opspelen. (Priester Peter waar was uw geweten op dat moment ? 😲 )
Ik zou het dus niet “eerlijk” vinden mocht iemand in de finale geraken door vrijstellilngen en/of pasvragen, iemand die in de loop van de afleveringen weinig of geen geld verdient, iemand die pas in de laatste fase van het spel doorheeft wie de mol is en dan met het geld gaat lopen …
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2018, 19:39

 8153
Als ik een pasvraag of vrijstelling zou kunnen verdienen tijdens een opdracht, dan zou ik daar volledig voor gaan, zelfs als er daardoor geen geld in de pot komt. Maar met pasvragen kopen zou ik het persoonlijk wel moeilijk hebben. Geld uit de groepspot halen voor mijn persoonlijk voordeel zou ik niet over mijn hart krijgen.
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2018, 19:43

 2834  Uma
Volledig akkoord met Chicawah.

Ik zou ook vol voor vrijstellingen/pasvragen spelen, maar ze effectief kopen niet.

Maar zoals Tsjoep zegt is het ideale scenario natuurlijk om zowel veel geld te verdienen als zonder dergelijke "hulpmiddelen" in de finale te geraken doordat je nu eenmaal de juiste mol ontmaskerd hebt.