Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2018, 19:36

 870
Jan, ja. Dat denk ik ook.
De bondjes zijn inderdaad te kinderachtig voor woorden bij de Nederlandse Mol. Zo dik opgelegd en kennelijk meerdere malen opgenomen totdat het 'klopt' met de ideeën van de makers. Maar goed: ik verheug me heel erg op de Belgische Mol!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Gebruikersavatar

Kobe04 mar 2018, 11:04

 429
Met mij meer dan goed! 😃
Ben heel gemotiveerd om de mol te vinden, aangezien ik vorig seizoen serieus de mist in ging :roll:

Met jou?
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mar 2018, 17:53

 3483  Uma
Mateo schreef:...
De bondjes zijn inderdaad te kinderachtig voor woorden bij de Nederlandse Mol. Zo dik opgelegd en kennelijk meerdere malen opgenomen totdat het 'klopt' met de ideeën van de makers.
Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mar 2018, 18:20

 2354  Uma
ex-molinator schreef:Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Het klopt dat die bondjes heel kinderachtig zijn enz., maar dat het donker werd is volgens mij gewoon omdat dit op een uur is dat het donker wordt. Want in het begin was het ook niet meer veel zon.
Gebruikersavatar

Mateo05 mar 2018, 22:14

 870
Kobe schreef:Met mij meer dan goed! 😃
Ben heel gemotiveerd om de mol te vinden, aangezien ik vorig seizoen serieus de mist in ging :roll:

Met jou?
Goed, dank je! O, ja, ik heb er ook bijzonder veel zin in!
Gebruikersavatar

Mateo05 mar 2018, 22:20

 870
ex-molinator schreef:Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Gebruikersavatar

Vermoljoen06 mar 2018, 07:22

 2354  Uma
Mateo schreef:Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Idd, klopt. Ik vindt wel de opdrachten van dit seizoen wel beter als die van vorige seizoenen. Maar die hondjes zijn echt Kinderachtig....
Gebruikersavatar

yevo06 mar 2018, 15:07

 281  Uma
Mateo schreef:Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Ik heb ook nooit de beslissing begrepen om te werken met BN'ers. Haalt al zoveel van de 'echtheid' weg. Ik hoop echt oprecht dat ze dit nooit in de Belgische mol doen...

En ALS ze het doen, 2 seizoenen op 1 jaar, één met BV's, één zonder. Maar dat is natuurlijk nooooit haalbaar voor de makers.
Gebruikersavatar

astridm07 mar 2018, 19:50

 287
robbe.vermesen schreef:Het is misschien leuk als hier ook nog een apart forum komt voor NL? Davy?
Op de Nederlandse site is ook een topic voor Belgie. Vorig jaar was er voor iedere aflevering één subtopic, het was dus niet zo uitgebreid. Misschien kan zoiets hier ook voor Wie is de Mol, al zie ik het nut er niet zo van in. Je kunt als kijkende Belg toch ook gewoon op het Nederlandse forum gaan, net zo goed als ik als Nederlandse De Mol kijker hier op het forum zit. Dat zijn nu eenmaal de 'wonderen' van internet. 😉
Gebruikersavatar

joachim.demol11 mar 2018, 01:00

 8
Zo, de mol in Nederland is bekend. Ik ben blij dat ik eens op de mol zat in plaats van op de winnaar (vorige 2 seizoenen van De Mol BE). In het begin dacht ik dat De Mol met bekende personen minder leuk ging zijn, ook al ken ik geen van de deelnemers, ik vond het zeer spannend en leuk om naar te kijken, volgend jaar kijk ik zeker terug! Nu op naar onze Mol... 😃
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2018, 01:19

 870
Ik had 'm ook juist! Al meerdere weken dan toch...

En nu vol ongeduld wachten op de Belgische Mol!
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2018, 10:54

 3483  Uma
pfff, mijn logische mol (Jan) was dus toch de mol maar ik had veel liever mijn wensmol (Olcay) als mol gezien.
Voor alle duidelijkheid, Jan was een zeer goede mol - vooral dan door zijn bravoure maar de verborgen hints waren beneden peil: de helft daarvan kon ook op andere kandidaten slaan + het aantal hints naar Stine en naar Olcay was zo hoog dat ik me zelfs afvraag of de kijker niet opzettelijk in een bepaalde richting geduwd wordt. De opdracht met het wild water roeien heeft me nog bijna naar Jan doen overstappen vanwege het te fanatieke maar de beelden gaven geen uitsluitsel over wie de verkeerde kleuren/landen genomen had en het rekensommetje klopte niet voor 2 kandidaten (Jan/Olcay) dus bleef ik maar bij mijn wensmol.

Los daarvan blijft het voor mij het beste NL seizoen ooit vanwege het toch relatief hoog aantal interessante opdrachten en een paar echt leuke kandidaten (Emilio, Jan, Loes, Olcay, Ruben (soms)).
Hopelijk houdt NL die trend aan (weer een verwijzing naar Olcay 😉 ) en laten ze in het vervolg die bondjes achterwege.

Op naar de Belgische mol met hopeliijk een niveau dat dat van 2016 en 2017 evenaart.