Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator25 feb 2018, 22:30

 3483  Uma
yevo schreef:Oké, mijn mening, en dat zeg ik echt niet om iemand te kwetsen, is dat Olcay niet snugger genoeg is om de mol te zijn. Als ze het wel is, hoedje af. Ik ben erin getrapt.
Tja, heel Nederland dacht dat ze er snel uit zou liggen. Ik kende haar niet maar nu wel dus, en of ze nu mol, winnaar of verliezer is: ik denk dat het beeld dat men van haar had toch wat bijgesteld is ondertussen.
Gebruikersavatar

Kobe02 mar 2018, 17:05

 429
Inderdaad ik was ook aangenaam verrast! Bij de Nederlandse mol vind ik het op zich wel leuk om er zo wat in te komen, maar om te beginnen speuren, vind ik het toch maar niks. Wat moeten we nu in godsnaam doen met iedereen die volledig op Ruben gestemd heeft, ik moet echt niet weten wie wie verdenkt! Dat geeft een andere draai aan het zoeken van de mol en neemt het mysterieuze dat er in België haast in overvloed is, weg.

Maar enfin, ik denk toch dat het Jan zal zijn, aangezien iedereen op Ruben gestemd heeft, Olcay door is (ook al bleek ze veel gegokt te hebben en was ze verbaasd dat ze door was) en omdat Ruben altijd al Jan heeft verdacht (en Olcay ook maar minder). Zou wel een toffe mol zijn (weet enkel niet of hij veel gesaboteerd heeft?).

Maar dus intussen helemaal opgeladen voor 25 maart!!
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mar 2018, 17:24

 2354  Uma
Kobe schreef:Inderdaad ik was ook aangenaam verrast! Bij de Nederlandse mol vind ik het op zich wel leuk om er zo wat in te komen, maar om te beginnen speuren, vind ik het toch maar niks. Wat moeten we nu in godsnaam doen met iedereen die volledig op Ruben gestemd heeft, ik moet echt niet weten wie wie verdenkt! Dat geeft een andere draai aan het zoeken van de mol en neemt het mysterieuze dat er in België haast in overvloed is, weg.

Maar enfin, ik denk toch dat het Jan zal zijn, aangezien iedereen op Ruben gestemd heeft, Olcay door is (ook al bleek ze veel gegokt te hebben en was ze verbaasd dat ze door was) en omdat Ruben altijd al Jan heeft verdacht (en Olcay ook maar minder). Zou wel een toffe mol zijn (weet enkel niet of hij veel gesaboteerd heeft?).

Maar dus intussen helemaal opgeladen voor 25 maart!!
Ik ben het volledig met je eens. Volgens mij is Jan de mol... De makers willen net zoals bij Stine dat we Ruben gaan verdenken. En Olcay kan de mol echt niet zijn....
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2018, 19:36

 870
Jan, ja. Dat denk ik ook.
De bondjes zijn inderdaad te kinderachtig voor woorden bij de Nederlandse Mol. Zo dik opgelegd en kennelijk meerdere malen opgenomen totdat het 'klopt' met de ideeën van de makers. Maar goed: ik verheug me heel erg op de Belgische Mol!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Gebruikersavatar

Kobe04 mar 2018, 11:04

 429
Met mij meer dan goed! 😃
Ben heel gemotiveerd om de mol te vinden, aangezien ik vorig seizoen serieus de mist in ging :roll:

Met jou?
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mar 2018, 17:53

 3483  Uma
Mateo schreef:...
De bondjes zijn inderdaad te kinderachtig voor woorden bij de Nederlandse Mol. Zo dik opgelegd en kennelijk meerdere malen opgenomen totdat het 'klopt' met de ideeën van de makers.
Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mar 2018, 18:20

 2354  Uma
ex-molinator schreef:Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Het klopt dat die bondjes heel kinderachtig zijn enz., maar dat het donker werd is volgens mij gewoon omdat dit op een uur is dat het donker wordt. Want in het begin was het ook niet meer veel zon.
Gebruikersavatar

Mateo05 mar 2018, 22:14

 870
Kobe schreef:Met mij meer dan goed! 😃
Ben heel gemotiveerd om de mol te vinden, aangezien ik vorig seizoen serieus de mist in ging :roll:

Met jou?
Goed, dank je! O, ja, ik heb er ook bijzonder veel zin in!
Gebruikersavatar

Mateo05 mar 2018, 22:20

 870
ex-molinator schreef:Aiaiai, de aflevering van zaterdagavond was er weer eentje uit de oude doos, namelijk slecht, vol orchestraties, het uitmelken van het bondjes syndroom en zelfs nalatigheid in de montage (wie weet misschien opzettelijk om nog van mol te kunnen wisselen), specifiek het omverrijden van een paaltje door Olcay waardoor zogezegd de 2 plakkaten op de grond gevallen waren en ze dus niet meer wist welke links en welke rechts hing - dikke zever want er is een beeld zichtbaar met het paaltje plat op de grond en 1 plakkaat hing er nog netjes aan de juiste kant aan.

Spijtig dat hierdoor het wrange gevoel dat alles in scene gezet is helemaal terug is. Qua timing vond ik trouwens dat er bij het observatorium ook iets niet klopte met de montage: bij de ene was het al serieus donker geworden en bij de andere niet (niettegenstaande het bij de ene duidelijk vroeger was dan bij de andere).
Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Gebruikersavatar

Vermoljoen06 mar 2018, 07:22

 2354  Uma
Mateo schreef:Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Idd, klopt. Ik vindt wel de opdrachten van dit seizoen wel beter als die van vorige seizoenen. Maar die hondjes zijn echt Kinderachtig....
Gebruikersavatar

yevo06 mar 2018, 15:07

 281  Uma
Mateo schreef:Er mag gerust in de montage worden 'gespeeld' met de kijker, vind ik. Maar bij de Nederlandse variant wordt er vrijwel continu gespeeld, in de zin van te veel acteerwerk door de deelnemers. Inherent natuurlijk aan het sóórt deelnemers.
Ik heb ook nooit de beslissing begrepen om te werken met BN'ers. Haalt al zoveel van de 'echtheid' weg. Ik hoop echt oprecht dat ze dit nooit in de Belgische mol doen...

En ALS ze het doen, 2 seizoenen op 1 jaar, één met BV's, één zonder. Maar dat is natuurlijk nooooit haalbaar voor de makers.
Gebruikersavatar

astridm07 mar 2018, 19:50

 287
robbe.vermesen schreef:Het is misschien leuk als hier ook nog een apart forum komt voor NL? Davy?
Op de Nederlandse site is ook een topic voor Belgie. Vorig jaar was er voor iedere aflevering één subtopic, het was dus niet zo uitgebreid. Misschien kan zoiets hier ook voor Wie is de Mol, al zie ik het nut er niet zo van in. Je kunt als kijkende Belg toch ook gewoon op het Nederlandse forum gaan, net zo goed als ik als Nederlandse De Mol kijker hier op het forum zit. Dat zijn nu eenmaal de 'wonderen' van internet. 😉