Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator24 jan 2018, 18:24

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:...Maar nu hebben we toch wel al een beetje plezier met het spannende seizoen van Nederland!
Bah, ik beschouw DE Mol NL toch maar als een opwarmertje hoor.
Het begon veelbelovend met een interessant concept (kandidaten verspreid over 5 landen en ze moeten via de opdracht de plaats van bestemming zoeken en onderweg ook wat geld en jokers vinden). Op zich een zeer inventieve opdracht maar weinig inventieve kandidaten.
En in de tweede en derde afleveringen begonnen ze weer met hun stomme bondjes. Gelukkig was er toch weer een interessante opdracht, vakkundig verprutst door de kandidaten.
Maar ja , ik heb al Stine aangestipt als Mol. Vorig jaar 2x de verkeerde als mol aangeduid. Dit jaar dan maar 2x juist 😎
Gebruikersavatar

ex-molinator19 feb 2018, 12:26

 3483  Uma
ex-molinator schreef:Maar ja , ik heb al Stine aangestipt als Mol. Vorig jaar 2x de verkeerde als mol aangeduid. Dit jaar dan maar 2x juist 😎
Schrap die 2x maar, Stine ligt eruit.
Toch ben ik zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van de NL mol reeks dit jaar.
Voor één keer echt leuke kandidaten en een paar opdrachten met dubbele bodem (waarbij zelfs de lokale bevolking betrokken is).
De logica zegt me dat Jan de mol is maar ik hoop op Olcay die echt een atypische mol zou zijn en echt de indruk geeft dat ze voor de winst gaat (of er nu geld in de pot komt of niet). Indien zij het is: chapeau
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 feb 2018, 12:44

 2354  Uma
ex-molinator schreef: Schrap die 2x maar, Stine ligt eruit.
Toch ben ik zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van de NL mol reeks dit jaar.
Voor één keer echt leuke kandidaten en een paar opdrachten met dubbele bodem (waarbij zelfs de lokale bevolking betrokken is).
De logica zegt me dat Jan de mol is maar ik hoop op Olcay die echt een atypische mol zou zijn en echt de indruk geeft dat ze voor de winst gaat (of er nu geld in de pot komt of niet). Indien zij het is: chapeau
Het is Simone! 100% zeker!
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 feb 2018, 12:45

 2354  Uma
Het is misschien leuk als hier ook nog een apart forum komt voor NL? Davy?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 feb 2018, 17:44

 767  Yens
robbe.vermesen schreef:Het is misschien leuk als hier ook nog een apart forum komt voor NL? Davy?
Misschien een beetje laat, aangezien het er al over 2 weken finale is... 😉
Gebruikersavatar

Davy19 feb 2018, 21:03

Site Admin  1167  Uma
robbe.vermesen schreef:Het is misschien leuk als hier ook nog een apart forum komt voor NL? Davy?
Van de eerste NL molreeksen zijn er destijds nog een aantal gevolgd en besproken op een apart gedeelte op dit forum. 😃
Sinds de herstart van wieisdemol.be in 2016 heb ik me enkel nog gefocust op de BE reeksen, deels omdat ik zelf de NL Mol minder volg.

Voor de reeks die nu loopt is het idd wat laat, maar misschien als er bij een volgende NL reeks genoeg geïnteresseerden zijn...
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2018, 10:36

 3483  Uma
Davy schreef:...
Voor de reeks die nu loopt is het idd wat laat, maar misschien als er bij een volgende NL reeks genoeg geïnteresseerden zijn...
Ik denk niet dat er in België voldoende interesse is, mede door de vergelijking met de Belgische De Mol die toch wel in het nadeel van de NL versie bleek.
Echter dit jaar is het vanaf aflevering 3 of 4 wel echt leuk geworden (wat natuurlijk geen garantie is voor de volgende reeksen).
Ik vrees echter dat de opzet met bekende mediafiguren (voor de Belgen dan relatief onbekend) als kandidaten en Mol veel minder voeling teweeg kan brengen omwille van het soms geforceerd acteerwerk. Tevens is het constant maken van bondjes een afknapper (alhoewel de bondjes dit jaar wel leuke momenten geleverd hebben, vooral dan door de onduidelijkheid ervan).

Zoals ik gisteren in een ander topic vermeld heb: bij de Belgische Mol brei ik een verlengstuk aan het uurtje TV door nog verder te zoeken (en actief op dit forum te zitten). Die behoefte heb ik niet met de NL versie.
Gebruikersavatar

Davy20 feb 2018, 13:39

Site Admin  1167  Uma
ex-molinator schreef: Ik vrees echter dat de opzet met bekende mediafiguren (voor de Belgen dan relatief onbekend) als kandidaten en Mol veel minder voeling teweeg kan brengen omwille van het soms geforceerd acteerwerk.
Een van de redenen waarom ik al een aantal seizoenen geleden ben afgehaakt. Maar misschien zijn er nog wel enkele forumleden die wat beperkt willen discussiëren hier... zal het nog eens bekijken tegen volgend jaar 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2018, 19:15

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Het is Simone! 100% zeker!
Ewel, ik heb mijn steeds geërgerd aan hoe de plaatsnamen in Georgië uitgesproken worden, meer bepaald het gebruik van Tiblisi ipv Tbilisi. Ik heb dan deze namiddag een pauze genomen en alle plaatsnamen waar ze geweest zijn opgeschreven en nu op Googlemaps gezocht om de juiste naam te vinden en het traject uit te tekenen ... en ... nu ben ik er vrij zeker van dat
Olcay Gulsen de mol is.
Gebruikersavatar

yevo21 feb 2018, 13:15

 281  Uma
ex-molinator schreef:Ewel, ik heb mijn steeds geërgerd aan hoe de plaatsnamen in Georgië uitgesproken worden, meer bepaald het gebruik van Tiblisi ipv Tbilisi. Ik heb dan deze namiddag een pauze genomen en alle plaatsnamen waar ze geweest zijn opgeschreven en nu op Googlemaps gezocht om de juiste naam te vinden en het traject uit te tekenen ... en ... nu ben ik er vrij zeker van dat
Olcay Gulsen de mol is.
Oké, mijn mening, en dat zeg ik echt niet om iemand te kwetsen, is dat Olcay niet snugger genoeg is om de mol te zijn. Als ze het wel is, hoedje af. Ik ben erin getrapt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 feb 2018, 16:52

 2354  Uma
Davy schreef:Een van de redenen waarom ik al een aantal seizoenen geleden ben afgehaakt. Maar misschien zijn er nog wel enkele forumleden die wat beperkt willen discussiëren hier... zal het nog eens bekijken tegen volgend jaar 🙂
Volgend seizoen kan je eens proberen en dan kan je kijken of het veel succes heeft of niet... Maar het lijkt mij in ieder geval wel leuk!
Gebruikersavatar

ex-molinator25 feb 2018, 22:25

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Het is Simone! 100% zeker!
Je was het woordje "niet" vergeten. 😉

De aflevering van gisteren (trouwens opnieuw met zeer leuke opdrachten) wees iets meer in de richting van Jan als mol, maar in 2 opdrachten was er telkens iets dat nogal sterk bij Olcay past.
Wat er ook van zij, deze mol NL reeks is de beste die ik ooit gezien hebt met als enige minpunten een te zwakke tweede aflevering, een kandidaat die er zelf de brui aan gegeven heeft (Marc of zoiets), een kandidate met weinig pit (Stine) en een kandidate die voor weinig animo zorgde (Simone).
Maar Jan en Olcay hebben elk op hun eigen manier voor veel grappige momenten gezorgd.