Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2018, 11:51

 2354  Uma
Klaartje schreef:Interessant punt inderdaad. Uit welke provincie komt de Mol dit jaar?

Een vaststelling: de Mol kwam nog nooit uit West-Vlaanderen of Limburg. Alle Vlaamse mollen (Magda, Hugo, Marc, Gilles en Eline) waren ofwel afkomstig uit Antwerpen of Brabant of werkten in het Brabantse (Eline).

Met nu maar liefst 4 mensen uit West-Vlaanderen en 2 uit Limburg is de kans toch al iets groter dat het één van die is die dit seizoen de Mol mag zijn.

Wat me altijd heeft geïntrigeerd is: hoe wordt iemand als mol geselecteerd? Ik heb vroeger al gelezen dat het in de eerste seizoenen mensen waren die via via connecties hadden met iemand van de makers of met familie van de makers. Dat kan ook verklaren waarom het altijd mollen waren uit het centrum van het land (Brabant, Antwerpen), de streek van Tom en Bart (de makers van het eerste uur).

Wat ik wel eens zou willen weten, maar misschien komen we dat nooit te weten: hoe gaat dat in de praktijk in zijn werk? Hoe geheimzinnig gebeurt dat allemaal? Word...
De mol wordt op verschillende manieren gekozen... Of het is iemand die ze kennen en waarvan ze weten dat hij/zij het kan, maar dan moet je al opletten met Social media....
Of ze kiezen iemand tussen al die mensen die willen deelnemen.
Bron: https://youtu.be/-rIywM1HboM
Hele playlist met nog interessante vragen en antwoorden van GDC: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... QXpXM2fXeb
Gebruikersavatar

Klaartje17 mar 2018, 12:36

 2245  Uma
robbe.vermesen schreef:De mol wordt op verschillende manieren gekozen... Of het is iemand die ze kennen en waarvan ze weten dat hij/zij het kan, maar dan moet je al opletten met Social media....
Of ze kiezen iemand tussen al die mensen die willen deelnemen.
Bron: https://youtu.be/-rIywM1HboM
Hele playlist met nog interessante vragen en antwoorden van GDC: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... QXpXM2fXeb
Dat vind ik wel straf, dat ze iemand kiezen uit al de mensen die willen deelnemen. Op basis waarvan dan? Enkel op basis van dat kort gesprek van wat zal het zijn, 15 tot 20 minuten?, dat ze met je hebben als je wordt uitgenodigd, nadat je zo'n filmpje van jezelf hebt ingestuurd? Lijkt me toch risicovol. Anderzijds kan dat wel verklaren waarom je vorig jaar de indruk had dat sommige proeven helemaal niet op het lijf van de mol waren geschreven: ze wisten blijkbaar niet dat Eline zo'n hoge basale hartslag had of dat ze last had van claustrofobie of dat ze geen 5 km bergop kan fietsen. Zou Eline aanvankelijk gewoon één van de mensen zijn geweest die gewoon wilden meedoen aan de mol als kandidaat? Want eigenlijk kenden ze haar slecht... Als je tegenwoordig gaat solliciteren voor een simpel jobke, word je geestelijk en lichamelijk helemaal binnenste buiten gedraaid tijdens de sollicitatieprocedure voordat ze je aannemen. En een simpel jobke als bvb poetsvrouw lijkt me toch makkelijker dan de rol van de Mol.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 mar 2018, 13:00

 767  Yens
Klaartje schreef:Dat vind ik wel straf, dat ze iemand kiezen uit al de mensen die willen deelnemen. Op basis waarvan dan? Enkel op basis van dat kort gesprek van wat zal het zijn, 15 tot 20 minuten?, dat ze met je hebben als je wordt uitgenodigd, nadat je zo'n filmpje van jezelf hebt ingestuurd? Lijkt me toch risicovol. Anderzijds kan dat wel verklaren waarom je vorig jaar de indruk had dat sommige proeven helemaal niet op het lijf van de mol waren geschreven: ze wisten blijkbaar niet dat Eline zo'n hoge basale hartslag had of dat ze last had van claustrofobie of dat ze geen 5 km bergop kan fietsen. Zou Eline aanvankelijk gewoon één van de mensen zijn geweest die gewoon wilden meedoen aan de mol als kandidaat? Want eigenlijk kenden ze haar slecht... Als je tegenwoordig gaat solliciteren voor een simpel jobke, word je geestelijk en lichamelijk helemaal binnenste buiten gedraaid tijdens de sollicitatieprocedure voordat ze je aannemen. En een simpel jobke als bvb poetsvrouw lijkt me toch makkelijker d...
Ik denk dat je zeker niet moet onderschatten hoe goed de (mogelijke) kandidaten van 'De Mol' gescreend en binnenstebuiten gekeerd worden. Ik vermoed dan ook dat op een bepaald moment enkele mogelijke mollen al gescheiden worden van de rest en ze deze dan enkele 'extra' proeven en vragen opleggen, zodat ze er de perfecte mol kunnen uitkiezen...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 mar 2018, 13:02

 767  Yens
Nog een nieuwtje: Op de video van 'De Mol' reageerden vele mensen met de vraag wanneer ze de nieuwe 'De Mol'-app zouden kunnen gebruiken, waarop toch wel een verrassend antwoord kwam van 'VIER' zelf. Het mag dus duidelijk zijn dat we morgen al veel meer te weten zullen komen dan alleen maar de kandidaten van het nieuwe seizoen. Dit maakt mij natuurlijk alleen maar nieuwsgieriger... 😉

Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2018, 13:08

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Nog een nieuwtje: Op de video van 'De Mol' reageerden vele mensen met de vraag wanneer ze de nieuwe 'De Mol'-app zouden kunnen gebruiken, waarop toch wel een verrassend antwoord kwam van 'VIER' zelf. Het mag dus duidelijk zijn dat we morgen al veel meer te weten zullen komen dan alleen maar de kandidaten van het nieuwe seizoen. Dit maakt mij natuurlijk alleen maar nieuwsgieriger... 😉

Afbeelding
GEEN app???? Dat is raar...... Gelukkig dan toch nog iets anders. Ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar

koen.willen17 mar 2018, 13:46

 187  Uma
robbe.vermesen schreef:GEEN app???? Dat is raar...... Gelukkig dan toch nog iets anders. Ben heel benieuwd!
Misschien een test online met vragen? Weet dat dat vroeger zo in Nederland toch zo was?
Gebruikersavatar

yevo17 mar 2018, 14:32

 281  Uma
erik.dumon schreef:trailer heb je mij gemist gewist op vier ? te duidelijke hint naar Oostende met de 4 west vlaamse deelnemers ? Of moeten we richting Mechelen kijken met Mechelen Charleroi ?
Ik weet echt niet over welke trailer dit gaat? Een trailer die hint naar Oostende? Zulk een herinner ik me niet :p.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 mar 2018, 14:34

 767  Yens
yevo schreef:Ik weet echt niet over welke trailer dit gaat? Een trailer die hint naar Oostende? Zulk een herinner ik me niet :p.
Het was niet echt een trailer. Het was eerder een compilatiefilmpje van waar je de week voor de bekendmaking van de startdatum van het nieuwe seizoen de slogan 'Heb je mij gemist?' allemaal kon spotten...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15