Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 feb 2018, 11:35

 2354  Uma
De eerste trailer van het nieuwe seizoen (volgens mijn berekening) eind februari/begin maart verwacht!

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 feb 2018, 15:22

 767  Yens
Ik hoop wel dat we nu eindelijk bijna meer nieuws te horen zullen krijgen over het nieuwe seizoen van 'De Mol'. Het irriteert mij gewoon echt wanneer ik dan zie dat we de voorbije 2 jaren ondertussen al veel meer wisten en zagen over 'De Mol'. Gelukkig is het ondertussen ook 'nog maar een maand' wachten vooraleer het nieuwe seizoen van 'De Mol' waarschijnlijk dan eindelijk begint. Ik vind het alleen ook wel een beetje stom en raar dat de officiële startdatum van 'De Mol' nog altijd niet echt gecommuniceerd is naar de kijkers en de pers toe. Hopelijk snel meer nieuws, want vandaag is het ook al weer precies 2 weken geleden dat de Facebookpagina van 'De Mol' plots zijn profiel- en omslagfoto veranderde. Ik wacht ondertussen al in volle spanning op eindelijk wat meer nieuws!
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 feb 2018, 15:50

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Ik hoop wel dat we nu eindelijk bijna meer nieuws te horen zullen krijgen over het nieuwe seizoen van 'De Mol'. Het irriteert mij gewoon echt wanneer ik dan zie dat we de voorbije 2 jaren ondertussen al veel meer wisten en zagen over 'De Mol'. Gelukkig is het ondertussen ook 'nog maar een maand' wachten vooraleer het nieuwe seizoen van 'De Mol' waarschijnlijk dan eindelijk begint. Ik vind het alleen ook wel een beetje stom en raar dat de officiële startdatum van 'De Mol' nog altijd niet echt gecommuniceerd is naar de kijkers en de pers toe. Hopelijk snel meer nieuws, want vandaag is het ook al weer precies 2 weken geleden dat de Facebookpagina van 'De Mol' plots zijn profiel- en omslagfoto veranderde. Ik wacht ondertussen al in volle spanning op eindelijk wat meer nieuws!
Ik hoop het ook!
Gebruikersavatar

Davy16 feb 2018, 18:15

Site Admin  1167  Uma
Er worden er hier een paar ongeduldig 😃

De startdatum werd vorige jaren inderdaad ook niet zo lang vooraf aangekondigd,
dus misschien komt er dit jaar pas nieuws rond eind februari/begin maart?

We wisten al dat de productie van deze reeks wat later is gestart, en de uitzendingen dus ook wat zijn opgeschoven.
Ik ben er wel van overtuigd dat de makers de extra montagetijd goed zullen gebruiken...

Looking forward! 😃

Gebruikersavatar

Vermoljoen16 feb 2018, 18:31

 2354  Uma
Ja inderdaad!
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 16 feb 2018, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 feb 2018, 21:08

 767  Yens
Groot nieuws! Al moet ik jullie meteen teleurstellen, omdat ik zelf ook wel vermoed dat dit voorlopig nog heel ijdele hoop is. Ik heb zonet gelezen dat VIER door de tegenvallende kijkcijfers op maandag (dit jaar) zijn programmaschema op maandag volledig omgooit. 'Bartel In Het Wild' en 'Geubels en de Belgen' (herhaling) worden omgewisseld, waardoor de laatstgenoemde nu al om 20u35 komt te staan (zeker al bevestigd voor de komende 2 weken) en waardoor 'Bartel In Het Wild' vanaf nu maar pas op 22u15 uitgezonden wordt. Misschien dat dit er dan wel voor kan zorgen dat 'De Mol' toch al iets vroeger uitgezonden zal worden dan op voorhand verwacht. Ik denk dan ook dat de beste oplossing zou zijn om 'De Mol' in één van de komende weken al vervroegd op het scherm te brengen. Ik besef zelf natuurlijk ook wel dat dat riskant is om het zo ineens vervroegd te doen en zeker nu dat op de andere zenders (VTM en Eén) de programma's al enkele weken bezig zijn en ze nu dan ook al in volle gang met allemaal verschillende vaste kijkers zijn. Daarom lijkt mij dan ook de beste oplossing om de reclamecampagne van het nieuwe seizoen van 'De Mol' nu meteen (zo snel mogelijk) vervroegd te laten starten en dan in één van de komende weken vervroegd het nieuwe seizoen van 'De Mol' eindelijk (en hopelijk) al te laten starten. Ik hoop het in ieder geval! 😉 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 feb 2018, 21:24

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Groot nieuws! Al moet ik jullie meteen teleurstellen, omdat ik zelf ook wel vermoed dat dit voorlopig nog heel ijdele hoop is. Ik heb zonet gelezen dat VIER door de tegenvallende kijkcijfers op maandag (dit jaar) zijn programmaschema op maandag volledig omgooit. 'Bartel In Het Wild' en 'Geubels en de Belgen' (herhaling) worden omgewisseld, waardoor de laatstgenoemde nu al om 20u35 komt te staan (zeker al bevestigd voor de komende 2 weken) en waardoor 'Bartel In Het Wild' vanaf nu maar pas op 22u15 uitgezonden wordt. Misschien dat dit er dan wel voor kan zorgen dat 'De Mol' toch al iets vroeger uitgezonden zal worden dan op voorhand verwacht. Ik denk dan ook dat de beste oplossing zou zijn om 'De Mol' in één van de komende weken al vervroegd op het scherm te brengen. Ik besef zelf natuurlijk ook wel dat dat riskant is om het zo ineens vervroegd te doen en zeker nu dat op de andere zenders (VTM en Eén) de programma's al enkele weken bezig zijn en ze nu dan ook al in volle gang met all...
Als dit klopt, dan zou het geweldig zijn! Maar voor mij maakt het inprincipe niet veel uit... Is ook wel fijn als 'De Mol' in België na die van NL begint..
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 feb 2018, 21:34

 2354  Uma
Mollenjager-DT schreef:Groot nieuws! Al moet ik jullie meteen teleurstellen, omdat ik zelf ook wel vermoed dat dit voorlopig nog heel ijdele hoop is. Ik heb zonet gelezen dat VIER door de tegenvallende kijkcijfers op maandag (dit jaar) zijn programmaschema op maandag volledig omgooit. 'Bartel In Het Wild' en 'Geubels en de Belgen' (herhaling) worden omgewisseld, waardoor de laatstgenoemde nu al om 20u35 komt te staan (zeker al bevestigd voor de komende 2 weken) en waardoor 'Bartel In Het Wild' vanaf nu maar pas op 22u15 uitgezonden wordt. Misschien dat dit er dan wel voor kan zorgen dat 'De Mol' toch al iets vroeger uitgezonden zal worden dan op voorhand verwacht. Ik denk dan ook dat de beste oplossing zou zijn om 'De Mol' in één van de komende weken al vervroegd op het scherm te brengen. Ik besef zelf natuurlijk ook wel dat dat riskant is om het zo ineens vervroegd te doen en zeker nu dat op de andere zenders (VTM en Eén) de programma's al enkele weken bezig zijn en ze nu dan ook al in volle gang met all...
Waar heb je dat gelezen? Ik vind het nergens terug....
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 feb 2018, 22:37

 767  Yens
robbe.vermesen schreef:Waar heb je dat gelezen? Ik vind het nergens terug....
Het kwam ergens op een forum over de zender VIER zelf voor. Daarnaast kan je dit ook 'officieel' bevestigd zien door gewoon naar de tv-gids te gaan. Daar is het ook al aangepast, denk ik. Of toch wel al zeker bij Telenet...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 feb 2018, 23:03

 767  Yens
Nadat 'De Mol' voor het eerst uit zijn hol kwam nu al ongeveer 2 weken en half geleden (!) door de profielfoto en omslagfoto van zijn Facebookpagina te veranderen, heb ik nu opnieuw iets gevonden. Iets wat erop zou kunnen wijzen dat we weldra misschien wel eens eindelijk wat meer nieuws zouden kunnen krijgen over het langverwachte nieuwe seizoen van 'De Mol'. Een paar uur gelden heeft VIER namelijk gereageerd op een tweet (op Twitter 😉 ) van een 'ongeduldige' molloot (al ben ik zelf waarschijnlijk nog veel ongeduldiger 😉 ). Hopelijk snel meer nieuws na ons (heel) lange geduld!

Afbeelding
Gebruikersavatar

koen.willen21 feb 2018, 12:49

 187  Uma
De vraag die ons allemaal nu bezig houdt is wanneer De Mol gaat starten. Hier zijn mijn theorieen:
  • Als De Mol op maandag start zal het waarscijnlijk op maandag 19 maart zijn. Ook al is Bartel zijn programma nu later, zijn programma duurt 6 weken en is dus de meest aannemelijke datum. Toch zal VIER flink last hebben van de concurentie op deze dag.
  • Als De Mol op een dinsdag zou starten zal dat pas zijn op dinsdag 3 of 10 april. Top Dokers duurt waarscijnlijk 8 of 9 afleveringen. Het zou een mooie vervanger zijn voor het programma.
  • Als De Mol op een woensdag zou starten zal dat pas zijn op woendag 28 maart. Momenteel is Karen haar programma bezig en mits haar concert in de week van 12 maart is lijkt het logisch dat de laatste uitzending rondom haar concert is. Tacktisch gezien zou het een slimme zet zijn mits er deze dagen niet al te spannende programma's zijn.
  • Als De Mol op een donderdag zou starten zou dit op donderdag 29 maart zijn. Hotel Romantiek duurt 7 afleveringen. Toch lijkt het geen slimme zet mits Temptation rond dezelfde tijd op VIJF is, tenzei men ervoor kiest deze vanaf die week naar woensdag te verzetten (Karen haar programma is dan gelukkig al voorbij). Wat één en vtm tegen dan programmeren heb ik geen idee van, maar het zal niet zo spannend zijn als De Mol.
  • Als De Mol op een vrijdag of zaterdag begint, heb ik geen idee welke datum. Echte concurentie is er niet, maar slim is het zeker niet, omdat het ook een populair programma bij de jeugd is, vele zijn immers weg. Wat betekend dat het minder kijkers zou halen, vele kijkers zijn er ook nog altijd niet blij mee dat De Mol in Nederland van donderdag naar zaterdag is verplaatst.
  • Als De Mol op zondag start vermoed ik dat dit op zondag 18 maart zou zijn, voor VIER zouden het de best bekeken zondagen ooit worden, maar het moet het dan opnemen tegen de toppers van één. Taboe duurt nog tot 11 maart, Salamander ook, deze reeks heeft 10 afleveringen volgens IMDb. Na Taboe komt de fictie serie Gevoel voor Tumor, dit heb ik kunnen navragen, voor Salamander zal waarscijnlijk Flikken Maastricht in de plaats komen. Die laatste zal niet zoveel concurentie zijn, het eerste waarschijnlijk wel, fictie doet het altijd wel goed. Ik denk persoonlijk dat VIER niet het risico zou nemen, tenzei ze verassen en toch de stap durven te wagen. De Mol zou het perfecte onderwerp zijn voor de maandagmorgen over na te praten.
Conclusie:
  • Maandag 19 maart: De meest waarschijnlijke datum voor de start van De Mol
  • Dinsdag 3 of 11 april: Niet waarschijnlijk omdat De Mol in maart zou starten.
  • Woensdag 28 maart: Niet waarschijnlijk, maar zou kunnen mits er weinig concurentie is.
  • Donderdag 29 maart: Niet waarschijnlijk mits Temtation op VIJF is, tenzei men ervoor kiest het te verplaatsen, het zou kunnen mits er weinig andere cuncurentie is.
  • Vrijdag of zaterdag (geen datum): Onwaarschijnlijk, veel jeugd is weg, mensen doen andere dingen op deze dagen, weiniger kijkers voor De Mol.
  • Zondag 18 maart: Niet onwaarschijnlijk, vele toppers van één zijn gestopt, toch kan er enige concurentie zijn van één zijn nieuw programma. Tachtisch een risicovolle zet, maar zou een verassende stap zijn.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT21 feb 2018, 13:08

 767  Yens
koen.willen schreef:De vraag die ons allemaal nu bezig houdt is wanneer De Mol gaat starten. Hier zijn mijn theorieen:
  • Als De Mol op maandag start zal het waarscijnlijk op maandag 19 maart zijn. Ook al is Bartel zijn programma nu later, zijn programma duurt 6 weken en is dus de meest aannemelijke datum. Toch zal VIER flink last hebben van de concurentie op deze dag.
  • Als De Mol op een dinsdag zou starten zal dat pas zijn op dinsdag 3 of 10 april. Top Dokers duurt waarscijnlijk 8 of 9 afleveringen. Het zou een mooie vervanger zijn voor het programma.
  • Als De Mol op een woensdag zou starten zal dat pas zijn op woendag 28 maart. Momenteel is Karen haar programma bezig en mits haar concert in de week van 12 maart is lijkt het logisch dat de laatste uitzending rondom haar concert is. Tacktisch gezien zou het een slimme zet zijn mits er deze dagen niet al te spannende programma's zijn.
  • Als De Mol op een donderdag zou starten zou dit op donderdag 29 maart zijn. Hotel Romantiek duurt 7 afleveri...
Ik ben er alleszins bijna zeker van dat 'De Mol' nog altijd op een maandag zal uitgezonden worden (zoals ook blijkt uit jouw analyse). Eén van de redenen dat 'De Mol' dit jaar later start is namelijk ook dat het zo de (grote) concurrentie van 'Blind Getrouwd' een beetje wilt ontlopen. Het zou mij dan ook wel heel erg verbazen als ze het uiteindelijk dan toch niet meer op een maandag zouden programmeren. De mensen zijn het zo nu trouwens toch gewoon en het scoort goed op die dag en het past er perfect, vind ik zelf. Dus ik zou zelf niet inzien waarom ze dit zouden verzetten naar een andere dag...