Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Social02 mar 2018, 21:08

 353  Uma
robbe.vermesen schreef:Dat eerste beeld van dat paard is ook dezelfde persoon als deze theorie:
Met het verschil dat de screenshot die ik plaats het "uitspring" moment laat zien, ipv de markering. Maar idd, same difference 🙂
Gebruikersavatar

davy.staelens03 mar 2018, 11:40

 27
Er is mij iets opgevallen in de clip, ipv te focussen op het beeld, heb ik mij gefocust op het geluid. Er is meer te horen dan de scrambled stem die vnl uit het L-kanaal komt. Uit het R-kanaal is er bij momenten een niet scrambled stem te horen. Een vrouwelijke stem, en door het R-kanaal te isoleren komt dit nog beter uit de verf. Vooral bij de laatste 'Heb je mij gemist? Ik ben het verraad' is dit duidelijk te horen. Is dit de stem van de mol? Of hebben we dit jaar een vrouwelijke mol? In ieder geval, het mollen is weer begonnen 🙂

https://youtu.be/aX8datZGCqE

Dit is een aangpaste versie, enkel R-kanaal, versterkt en in mono. Let vooral op het laatste deel.
Gebruikersavatar

Klaartje03 mar 2018, 12:20

 2245  Uma
Interessant wat Davy hier heeft gevonden.

Hij luisterde vooral, ik heb me vooral op de beelden geconcentreerd. Fantastische trailer, vergelijkbaar met die van vorig jaar, maar toch met enkele verschillen.

Het grootste verschil met vorig jaar: er komen mensen redelijk herkenbaar in beeld; remember vorig jaar: enkel een oog kwam herkenbaar in beeld (dat was toen het oog van Eline, zo bleek nadien!), verder zagen we geen herkenbare gezichten. Dat is nu anders. Ik vond vooral de beelden van die Mexicaanse dansgroep fascinerend; de dansende koppels komen zeer goed herkenbaar in beeld, maar wat me vooral opviel: op de achtergrond staan een aantal mensen op een rij, naast elkaar, blijkbaar aan een toog of bar, te kijken naar de dansers en die mensen zijn volgens mij geen Mexicanen! Dat zouden dus wel eens de kandidaten kunnen zijn. Ik tel 9 mensen die er niet als Mexicanen uitzien. Hebben we de Mol al gezien?

Is er een verband tussen het beeld en het geluid? De stem zegt "een andere plaats". Het toeval wil nu dat van die 9 niet-Mexicanen aan de bar er eentje niet naast de andere zit of staat. Er staat iemand met donker (halflang) haar en een fijne neus rechts achteraan in beeld, die niet voor de bar of de toog staat, maar precies er achter, op "een andere plaats" dus. Hebben we het gezicht van de Mol al gezien? Of juist niet en is de Mol de tiende persoon, die ik niet heb gezien? "Zoek maar, jaag maar, maar je zal me niet vinden?" letterlijk te nemen in deze beeldensequence?

En de persoon met de sombrero die zijn gezicht half onthult tussen al die andere gelijkaardige sombrero's: is dat de Mol? Heel even meen ik te kunnen zien dat het een persoon is met een fijne rechte neus en een rond gezicht. Is het diezelfde persoon die aan de bar "op een andere plaats" staat? Of is het toch de iets kleinere man (vermoed ik toch sterk) die net in beeld is (de tweede persoon van links aan de bar, die redelijk herkenbaar in beeld komt) op het moment dat in de ondertitels "een andere plaats" staat?

Nu kunnen we nog geen namen plakken op die gezichten, maar als die mensen aan de bar de kandidaten zijn, dan gaan we dat binnenkort wel kunnen doen.

Zware gelijkenis met vorig jaar: ook dit jaar komt er duidelijk een vrouwenoog in beeld, eentje met zeer donkere wimpers. In dat oog wordt de brandende cactus weerspiegeld: kijkt hier de winnares naar de in brand gevlogen cactus, het "signaal" dat aangeeft in de finale wie de winnaar is?

Ola Pola, we zijn al goed vertrokken!
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2018, 12:36

 2354  Uma
Klaartje schreef:Interessant wat Davy hier heeft gevonden.

Hij luisterde vooral, ik heb me vooral op de beelden geconcentreerd. Fantastische trailer, vergelijkbaar met die van vorig jaar, maar toch met enkele verschillen.

Het grootste verschil met vorig jaar: er komen mensen redelijk herkenbaar in beeld; remember vorig jaar: enkel een oog kwam herkenbaar in beeld (dat was toen het oog van Eline, zo bleek nadien!), verder zagen we geen herkenbare gezichten. Dat is nu anders. Ik vond vooral de beelden van die Mexicaanse dansgroep fascinerend; de dansende koppels komen zeer goed herkenbaar in beeld, maar wat me vooral opviel: op de achtergrond staan een aantal mensen op een rij, naast elkaar, blijkbaar aan een toog of bar, te kijken naar de dansers en die mensen zijn volgens mij geen Mexicanen! Dat zouden dus wel eens de kandidaten kunnen zijn. Ik tel 9 mensen die er niet als Mexicanen uitzien. Hebben we de Mol al gezien?

Is er een verband tussen het beeld en het geluid? De stem zegt "een andere plaats". Het toeval wil nu dat van die 9 niet-Mexicanen aan de bar er eentje niet naast de andere zit of staat. Er staat iemand met donker (halflang) haar en een fijne neus rechts achteraan in beeld, die niet voor de bar of de toog staat, maar precies er achter, op "een andere plaats" dus. Hebben we het gezicht van de Mol al gezien? Of juist niet en is de Mol de tiende persoon, die ik niet heb gezien? "Zoek maar, jaag maar, maar je zal me niet vinden?" letterlijk te nemen in deze beeldensequence?

En de persoon met de sombrero die zijn gezicht half onthult tussen al die andere gelijkaardige sombrero's: is dat de Mol? Heel even meen ik te kunnen zien dat het een persoon is met een fijne rechte neus en een rond gezicht. Is het diezelfde persoon die aan de bar "op een andere plaats" staat? Of is het toch de iets kleinere man (vermoed ik toch sterk) die net in beeld is (de tweede persoon van links aan de bar, die redelijk herkenbaar in beeld komt) op het moment dat in de ondertitels "een andere plaats" staat?

Nu kunnen we nog geen namen plakken op die gezichten, maar als die mensen aan de bar de kandidaten zijn, dan gaan we dat binnenkort wel kunnen doen.

Zware gelijkenis met vorig jaar: ook dit jaar komt er duidelijk een vrouwenoog in beeld, eentje met zeer donkere wimpers. In dat oog wordt de brandende cactus weerspiegeld: kijkt hier de winnares naar de in brand gevlogen cactus, het "signaal" dat aangeeft in de finale wie de winnaar is?

Ola Pola, we zijn al goed vertrokken!
Kan je een screenshot hier zetten?
Gebruikersavatar

Molly Robby03 mar 2018, 12:40

 19
Het zijn natuurlijk volledig speculaties, maar twee jaar geleden was het eerste geluid dat van de winnaar/mol: de persoon die aan de brug hing en riep. Het tweede geluid dat van de mol/winnaar.

Ik vind dat er in deze trailer ook maar twee "duidelijke" geluiden zijn: dat van een vrouw die "jihaa" roept, en een stem die "fucking hell" zegt in de kist.

Zou het kunnen?
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2018, 12:54

 2354  Uma
Molly Robby schreef:Het zijn natuurlijk volledig speculaties, maar twee jaar geleden was het eerste geluid dat van de winnaar/mol: de persoon die aan de brug hing en riep. Het tweede geluid dat van de mol/winnaar.

Ik vind dat er in deze trailer ook maar twee "duidelijke" geluiden zijn: dat van een vrouw die "jihaa" roept, en een stem die "fucking hell" zegt in de kist.

Zou het kunnen?
klopt!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2018, 13:00

 767  Yens
Klaartje schreef:Interessant wat Davy hier heeft gevonden.

Hij luisterde vooral, ik heb me vooral op de beelden geconcentreerd. Fantastische trailer, vergelijkbaar met die van vorig jaar, maar toch met enkele verschillen.

Het grootste verschil met vorig jaar: er komen mensen redelijk herkenbaar in beeld; remember vorig jaar: enkel een oog kwam herkenbaar in beeld (dat was toen het oog van Eline, zo bleek nadien!), verder zagen we geen herkenbare gezichten. Dat is nu anders. Ik vond vooral de beelden van die Mexicaanse dansgroep fascinerend; de dansende koppels komen zeer goed herkenbaar in beeld, maar wat me vooral opviel: op de achtergrond staan een aantal mensen op een rij, naast elkaar, blijkbaar aan een toog of bar, te kijken naar de dansers en die mensen zijn volgens mij geen Mexicanen! Dat zouden dus wel eens de kandidaten kunnen zijn. Ik tel 9 mensen die er niet als Mexicanen uitzien. Hebben we de Mol al gezien?

Is er een verband tussen het beeld en het geluid? De stem zegt "een andere p...
Zou je hier misschien duidelijke screenshots van kunnen plaatsen van wat jij bedoelt, dan kunnen we deze personen misschien al eens vergelijken met de silhouetten van de kandidaten uit het magazine van Decathlon.
Gebruikersavatar

Klaartje03 mar 2018, 13:18

 2245  Uma
Mollenjager-DT schreef:Zou je hier misschien duidelijke screenshots van kunnen plaatsen van wat jij bedoelt, dan kunnen we deze personen misschien al eens vergelijken met de silhouetten van de kandidaten uit het magazine van Decathlon.
Als je de trailerbeelden stopzet tussen seconde 18 en 19, dan zie je toch wat ik bedoel?

Ik moet eerst eens uitzoeken hoe dat moet, screenshots maken en die hier dan ook nog zetten. Of dat gaat lukken, durf ik niet te beloven.
Gebruikersavatar

Klaartje03 mar 2018, 13:37

 2245  Uma
Een poging tot screenshot


Afbeelding

In de markering: de persoon die "op een andere plaats" staat dan de anderen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mar 2018, 13:49

 2354  Uma
Klaartje schreef:Een poging tot screenshot


Afbeelding

In de markering: de persoon die "op een andere plaats" staat dan de anderen.
Ik denk dat je daar niks achter moet zoeken.....
Gebruikersavatar

Klaartje03 mar 2018, 14:02

 2245  Uma
Ik zoek er ook niks achter, ik vertel alleen wat ik heb opgemerkt.

Maar goed, schiet niet op de pianist: hieronder het andere screenshot, met gemarkeerd de persoon (de iets kleinere man, of zit hij op een kruk of zo, want de vrouw naast hem is een halve kop groter!) van wie ik vind dat hij het meest lijkt (nou ja) op de persoon met de sombrero: rond gezicht, korter kapsel, fijne neus.

Lap, nu ik toch bezig ben: de persoon in de gele markering is de Mol! We hebben 'm! 🙂




Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2018, 15:27

 767  Yens
Klaartje schreef:Ik zoek er ook niks achter, ik vertel alleen wat ik heb opgemerkt.

Maar goed, schiet niet op de pianist: hieronder het andere screenshot, met gemarkeerd de persoon (de iets kleinere man, of zit hij op een kruk of zo, want de vrouw naast hem is een halve kop groter!) van wie ik vind dat hij het meest lijkt (nou ja) op de persoon met de sombrero: rond gezicht, korter kapsel, fijne neus.

Lap, nu ik toch bezig ben: de persoon in de gele markering is de Mol! We hebben 'm! 🙂



Afbeelding
Ik denk in ieder geval wel dat dit de nieuwe kandidaten zouden kunnen zijn. Als je goed kijkt, zie je ook echt wel dat ze er Belgisch uitzien en dat ze ook kleren van hier dragen...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10