Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chiel.vandeneynde16 apr 2018, 19:31

 4
JKpowned schreef:Ik heb de playlist van Lloyd eens beter bekeken en daar zitten toch wel vreemde nummers bij mijn inziens.

Crystal Fighters - Plage : een nummer dat hier nooit niet populair is geweest maar wel in Nederland in de ultratop heeft gestaan. Als je dan gaat kijken naar Crystal Fighters vind je dit (The band closed their North American tour with two Mexican shows in Guadalajara and Mexico City.) Toevallig de 2 gebieden waar de mol zich afspeelt. Ik zelf had nog nooit van deze band gehoord maar ik noem mezelf ook geen muziekkenner en het is wel een goed nummer.

The coasters - Life would be a dream (sh-boom) : Dit nummer staat nog steeds fout op de website en zou moeten zijn "Life Could Be a Dream" een zeer oud liedje van 1954 en dat voor een jongeman van 21. The song appeared in the video game Mafia II (2010) en laat het nu zo zijn dat Mexico één van de landen is waar de maffia nog zo sterk is en gekend is.

Tyler the creator - Yonkers : Verstaanbare keuze als je gaat kijken ...

Ik denk niet dat je het zo ver moet zoeken. Ik ben zelf een jonge twintiger en ken Crystal Fighters. Daarnaast verwijzen de vele game liedjes volgens mij eerder naar het feit dat hij (zoals vele jonge tieners) nogal eens graag gamed, wat zou kunnen verklaren waarom hij in zijn eerste, tweede en derde jaar geneeskunde zit. Het is common practice om liedjes van games die je vaak speelt op te zoeken en te luisteren (doe dit zelf ook vaak). Wel mooie links gevonden, maar ik vrees dat de link dit jaar niet in de nummers zit.
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 20:27

 870
Op de playlist van Lloyd staat ook een liedje van Veldhuis en Kemper: Ik wou dat ik jou was.

Enkele fragmenten hieruit:

"maar ik wou juist dat ik jou was
gewoon een dag niet mezelf was"
(...)
"ik niet de mits maar de tenzij was
ik niet de kiezel maar de kei was"

Dit liedje springt er voor mij om enkele redenen uit :
1. Het is a-typisch (zie al die andere liedjes die met gamen en geweld te maken hebben en die naar mijn mening ook NIET toevallig zoveel naar Mexico wijzen; vooral de link met de Luchadores vind ik frappant);
2. 'Niet de kiezel, maar de kei' kan een verwijzing zijn naar alle stenen, steentjes en steengruis in de afleveringen;
3. Het gaat over twee in velerlei opzicht aan elkaar tegengestelde vrienden, die hoe verschillend ook en zelfs wanneer ze allebei van persoonlijkheid zouden kunnen wisselen toch onafscheidelijk willen blijven.
Je zou dit ook figuurlijk kunnen opvatten als 'twee gezichten' binnen een persoonlijkheid.
Of misschien is dit de reden dat Lloyd en Baha zoveel met elkaar optrekken als dikke vriendjes: zou het een vooropgezet plan van Lloyd kunnen zijn om met iemand die op het oog behoorlijk anders is maatjes te worden, waardoor hij zelf minder verdacht lijkt, als de joviale knaap die spelenderwijs met zijn tegenpool vriendschap sluit.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8