Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

erik.dumon21 mar 2018, 10:08

 19
lijsten al deels opgekuist, er blijven wel fouten :
Bahador : Bomfunck (moet zijn Bomfunk)- the Weeknd (The Weekend)
channy : opgekuist
jeffrey : solsburry hill (solsbury)
Joke : opgekuist
Katrien : natural women (woman)- Mac Arthur (macarthur) (follosophy is opgekuist)
Kelly : morisette (morrisette) day light (daylight) dat ik je draag (u) dance (danse)
lloyd : life would be a dream (could)
pascale : deels opgekuist : sinnead (sinead)
Pieter : electric light orechestra (orchestra) - daydream believers (believer)
Steve : Halliday (Hallyday - vreemd, staat wel juist bij Pascale) bob Segers (Seger) - van het groenwoud (groenewoud)
Teveel fouten en te verspreid, tijd voor een andere theorie
Gebruikersavatar

Frolva21 mar 2018, 10:14

 2204
Waarom zou je als productie ook de moeite doen om de juiste schrijfwijze van de artiesten en nummers na te gaan, als je weet dat er een heel forum toch alles gaat uitpluizen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

milan.bauters22 mar 2018, 15:56

 4
Ik heb verdachte, misschien hints gevonden in de playlist van Channy.

I see Fire
In de trailer is op 25 seconden een vrouwenoog te zien die naar vuur kijkt

BANG BANG
Op 32 seconden die je ook een BANG.

Sex on Fire
Dit doet me denken aan de kaping van temptation island en vuur duikt weer op.
Gebruikersavatar

erik.dumon22 mar 2018, 18:09

 19
heel wat nummers/artiesten uit de playlist van Channy komen ook bij anderen voor.
Net een koekoek die zijn ei in een ander nest legt, het is alsof zij haar favorieten ook bij anderen plaatste :

Adele - Someone like you - Channy
Adele - Set fire to the rain - Kelly

Beyoncé - Who run the world - Channy
Beyoncé - Daddy's lessons - Channy
Beyoncé - XO -J oke

Michael Jackson - Dirty Diana - Channy
Michael Jackson - They don't care about us- Bahador

3 Doors down - Kryptonite- - Channy
3 doors down - Kryptonite - pascale

Jennifer Hudson - And I am telling you- Channy
Jennifer Hudson - And I am telling you - Pieter

Queen - I want It all - Channy
Queen - I want to break free - pascale
Queen - Bohemian Rapsody - Steve

Queen - Don't stop me now - Channy
Queen - Don't stop me now - Jeffrey
Queen - Don't stop me now - Joke
Queen - Don't stop me now - Pieter

The Black eyed peas - I gotta feeling - Channy
The Black eyed peas - I got a feeling - pascale

Ik vind op eerste zicht geen link naar Katrien en Lloyd (tenzij als lachertje bij Lloyd Samson en Gert ?)


Bij de lijsten van Pascale heb je dit ook maar in mindere mate

we zien zondag wel ....
Gebruikersavatar

Moleskine22 mar 2018, 20:21

 88
Omdat ik (net als de meesten hier) na Café de Mol op mijn buikgevoel ben afgegaan (Steve!), heb ik zijn playlist eens aan een grondig onderzoek onderworpen. Er vielen me hierbij een aantal dingen op... Die allemaal starten vanuit de lyrics van de liedjes...

1. Meest frappante voor mij: Indila - boîte en argent
Hierin komt letterlijk de zin voor: "toi qui m'as manqué tellement" (cfr. slogan van dit seizoen: "Heb je mij gemist?")
+ ander topic hier bij Steve over het anagram "heb je mij gemist?"
+ Are you lonesome tonight (cfr. ben je eenzaam? heb je mij gemist?)

2. In alle liedjes keren steeds dezelfde termen terug: doodgaan, middernacht, duisternis, geheimen, iemand die buiten de groep staat, bedrog, verborgen kant van een persoon, het branden van de zon, oceaan, vuur, planken/kist, eeuwigheid, veel religieuze verwijzingen (witte zondagshabijt, kathedralen, zondag, ziel, mis, Duivel, as, Maria, Maria Magdalena,...).

Een groot deel van de zinnen kwam haast volledig overeen met de beelden uit de eerste trailers:
- gitaar spelen (de trailers beginnen met gitaarspel)
- radio playing low (beeld van Gilles DC in auto met radiodeuntje)
- Et tous les hommes ont eu si chaud, sur les chemins de grand soleil/brighter sunny day (cfr. uitspraak van man in kit: "ik heb het warm..." + zonnige beelden van Mexico)
- standoff sighs ( gezucht van vrouw in trailer)
- soupir, cri (die zucht van een vrouw wordt gevolgd door een geslaakt kreetje)
- eblouie par la nuit ( verblind door de duisternis in de kisten)
- coup de lumières mortelles (in de doodskisten hebben ze één lamp, dacht ik gelezen te hebben)
- réquiem/mourir/no escape/open your eyes, look up to the skies/darkness /when I lay with you/planches/plank/éternité/ tu n'as pas bougé/ prisonnière en terre ennemie/mausolées/caught in a landslide/... (levend begraven)
- ce dimanche (de mol is vanaf nu op zondag)
- nothing left to burn/wildfire/fire/burning/lettres de feu (cactus die vlam vat)
- I found myself alone, surrounded by strangers (begraven liggen omgeven door de rest OF als mol)
- I am the eye in the sky looking at you/ the sun in your eyes made some of the lies worth believing/ I can cheat you blind (close-up van oog met vlammen)

Of leek me te verwijzen naar de taak van de mol:
-The world's a stage, each must play a part
- Act one was when we met ....and never missed a cue.
- Then came act two, you seemed to change and you acted strange
- Honey, you lied ...
- j'ai gardé en secret
-I need no sympathy
- secrets we shared
- I found myself alone surrounded by strangers
- Que jamais, jamais, jamais tu nous quitteras
- to doubt you
- There's a side to you that I never knew
- All the things you'd say, they were never true
- All the games you play, you would always win
- wijzen naar de foto's
- sorry
- cause part of me knows what you're thinking
- I've heard the accusation before
- I am the eye in the sky looking at you
- the sun in your eyes made some of the lies worth believing
- I am the maker of the rules, dealing with fools
- I can cheat you blind
- don't cry cause I ain't changing my mind
-Never worried about paying or how much I owed (doel van de mol in het spel)
- What to leave in, what to leave out

3. Héél opmerkelijk vond ik ook dat in quasi alle lyrics/benoemde termen verwijzingen leken te zitten naar de eerdere sabotages van Eline, maar vooral Gilles. Als ware het een hommage aan de vorige mollen. Een kleine bloemlezing:
- Sainte Marie (Ave Maria-Gilles)
- larmes (mislukte wenen van Gilles op de zoutvlakte)
- étoiles (planetariumopdracht waarbij ze rondreden door Buenos Aires)
- oiseaus (pizzakoerier die naar duiventil reed waar Hanne zat)
- running (metro-opdracht)
- odeurs (geurproef waarbij Gilles overdreven veel deodorant op zijn T-shirt spoot)
- chaines (kettingproef)
- l'Orient (Oostkantons-Eline)
- Angleterre (Swallow of London - Eline)
- ...
(ik heb het slechts allemaal snel eens bekeken, dus ik denk dat er nog verwijzingen te vinden zijn).

4. Ook wel opmerkelijk (al denk ik dat dit waarschijnlijk écht puur toeval is): ik vond Are you Lonesome Tonight een beetje een vreemde eend in de bijt tussen de liedjes, dus ben ik de achtergrond van het lied eens gaan opzoeken op Wikipedia. Iets wat me daarbij direct in het oog sprong is dat de 1ste live performance van dit lied door Elvis Presley werd gegeven op 25 maart 1961! (25 maart 2018= 1ste live performance van de nieuwe mol?!)
Het lijkt me écht héél ver gezocht, maar toen ik de proef op de som wou nemen en de release- en first performancedatums van enkele andere liedjes wou opzoeken, bleek dat héél moeilijk tot zelfs niet te vinden. Opmerkelijk dus... Bovendien kwam Presley toen blijkbaar net terug uit zijn legerdienst en trad hij op tijdens een herdenkingsbijeenkomst voor marineofficieren n.a.v. Pearl Harbour (cfr. de marineofficier bij De Mol!). Na 4 live-optredens maakte hij dan de overstap naar zijn acteercarrière (= de mol die acteert). Ver gezocht, I know. 😉

Hebben jullie nog aanvullingen? Shoot! 🙂))
Gebruikersavatar

ex-molinator22 mar 2018, 20:54

 3483  Uma
Moleskine schreef:Omdat ik (net als de meesten hier) na Café de Mol op mijn buikgevoel ben afgegaan (Steve!), heb ik zijn playlist eens aan een grondig onderzoek onderworpen. Er vielen me hierbij een aantal dingen op... Die allemaal starten vanuit de lyrics van de liedjes...
Ik vind het soms nogal vergezocht ... maar ... sommige zaken zouden misschien toch eens opzettelijk kunnen zijn.
Ik vind het (mogelijk) verband met molacties van vorige jaren in ieder geval wel heel knap gevonden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2018, 21:47

 2354  Uma
Een duidelijke tunnel 😃 !
Al kunnen een paar dingen die je zegt wel kunnen kloppen (als hij de mol is).
Dat met die proeven van voorbije jaren is idd goed gevonden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 22:03

 8153
Heel veel speurwerk, petje af!
Er zit heel wat in, maar inderdaad opletten voor tunnelvisie.
De verwijzigingen naar mol Gilles vind ik wel opmerkelijk.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2018, 22:09

 2245  Uma
Amai, je hebt er nogal tijd in gestoken om al die liedjesteksten uit te pluizen!

In punt 1 van je betoog vind je de tekst van Indila het frappants, omdat er letterlijk iets instaat over iemand missen.
Mijn mening is dat er honderden, misschien wel duizenden liedjesteksten te vinden zijn waarin bvb "Did you miss me?" of een variant daarvan (in een andere taal) te vinden zijn. Tik de zoekterm "did you miss me" maar eens in op de site http://www.lyrics.com en je zal duizenden liedjesteksten vinden met diezelfde tekst.
Voor hetzelfde geld had men ook "Ik mis je zo" en "Eenzaam zonder jou" van Will Tura kunnen nemen.

In punt 2 beweer je dat de beelden van de eerste trailer(s) heel sterk overeenkomen met de liedjesteksten in de playlist. Betekent dat dan dat de makers de trailer hebben gemaakt op basis van de lyrics in de songteksten of hebben ze de keuze van de liedjes en de liedjestekst aangepast aan de beelden? Ik vind dat er wel heel veel overeenkomsten zijn dan.

Verwijzingen naar de "taak" van de mol zal je ook wel vinden in de lyrics van de songs op de playlist van andere kandidaten. Ik las hier op het forum ook al dergelijke zaken ivm de playlist van Joke en Channy.

Jouw derde puntje vind ik wel goed gevonden, maar misschien vindt iemand (ik ga het in elk geval niet uitpluizen) anders ook wel dergelijke verwijzingen in liedjesteksten bij andere kandidaten. Zoals ik ivm punt 1 al zei: met lyrics kan je alle kanten op.

Puntje 4 vind ik iets te ver gezocht, maar je weet maar nooit!

Maar nogmaals chapeau zeg voor dit uitgebreide werkstuk. Dat moet je uren hebben gekost.. Als elke molloot zoveel arbeid in zijn zoekwerk zou steken, we zouden de Mol rap op het spoor zijn! En stel dat je gelijk hebt, dan denk ik dat ze bij Vier serieus gaan verschieten als ze dit allemaal lezen. Amai, Gilles De Coster afgevoerd met een hartstilstand!
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2018, 23:08

 1690  Sven
Het laatste is inderdaad wat ver gezocht, maar knap werk hoor. Zou zomaar eens kunnen. Ik heb mezelf beloofd om dit jaar niet in een tunnel te geraken en alles vanop een afstand te zien.
Uitgeprobeerd bij de Nederlandse mol en geslaagd. 😃
Gebruikersavatar

Mateo23 mar 2018, 00:02

 870
Mooi gevonden allemaal, Moleskine!
Ik heb Steve ook op mijn verdachtenlijstje staan (zoals je al hebt gezien aan mijn anagrammetje, eerder in dit topic ).

Vooral jouw punten 2 en 3 spreken mij aan. Heel aardig, die reeks verwijzingen naar vorige jaren. Door deze tekstfragmenten zie ik de beelden weer zó voor me!

Ik ben erg benieuwd in hoeverre je gelijk gaat krijgen met je verdenkingen en in hoeverre dit alles toch toeval zal blijken.
Veel is mogelijk in dit spel, gelukkig!
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2018, 08:45

 2204
Knap (speur)werk!


Maar volgens mij mag je niet uit het oog verliezen dat de playlist van de mol niet teveel gemanipuleerd mag worden door de productie.
Vele mensen kennen de mol (zonder nu al te weten dat het de mol is), en teveel liedjes die niet bij die persoon passen zou hoogst verdacht zijn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8