Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ulrike.vandamme19 mar 2018, 11:46

 6  Uma
Hoi!

Net als de afgelopen jaren zijn er weer playlists van de kandidaten. Je kan die onderaan op https://www.vier.be/de-mol vinden door te klikken op de namen van de deelnemers.

Nu konden die de afgelopen 2 jaar gelinkt worden aan de opdrachten, maar het lijkt me straf dat ze dit opnieuw zouden doen dit jaar.

Wat wel opvalt is dat er enerzijds een paar nummers of artiestennamen fout geschreven zijn. En anderzijds zijn er letters die normaal een hoofdletter moeten hebben die in die lijst een kleine letter zijn. Ik kan er voorlopig nog niets van maken. Maar ergens in die playlists moet er toch ook tip zitten.

Playlist van Joke (ik heb de fouten met rood aangeduid, de kleine letters met blauw):
Afbeelding

Playlist van Pieter:
Afbeelding

Playlist van Lloyd:
Afbeelding

Dit is wat ik voorlopig gevonden heb. Ik heb ze nog niet allemaal onderzocht. Maar het zou me niet verbazen als ze ook dit jaar weer een tip in die playlists hebben gestoken.

Ik heb alweer zin in het speuren!
Gebruikersavatar

Social19 mar 2018, 13:05

 353  Uma
Er staat ook "Dacing" i.p.v Dancing bij Joke
Gebruikersavatar

habel.gaan19 mar 2018, 19:11

 43
De meeste songs van Joke zitten vol met zinnen die verwijzen naar de mol.
Gebruikersavatar

Mateo19 mar 2018, 20:20

 870
Bij de playlists vallen me - zo op het eerste gezicht - enkele zaken op:

Niet alleen in de hier op het forum al genoemde lijsten zijn fouten te vinden.
Er staat bij slechts één kandidaat géén fout in titels en namen (voor zover mijn kennis reikt, dan). Bij Kelly.

Weliswaar gaat het bij sommige foutjes slechts om het ontbreken van een accentteken (voorbeeld Bahador/ Bublé) of een trema (Jeffrey/België), maar op veel plaatsen staan letters omgedraaid (voorbeeld Channy/Despacito) staan er letters te veel (Jeffrey/Solsbury Hill) of te weinig (Pieter/Daydream Believer), worden a's en e's verwisseld (Katrien/women, i.p.v. 'like a natural woman').

Ik kan me niet herinneren dat vorig jaar en het jaar ervoor zoveel fouten in de lijsten te vinden waren!

Verder heeft Pieter als enige alléén Engelstalige nummers in zijn lijst.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 mar 2018, 20:45

 1690  Sven
Even snel doorlopen en nog gevonden:
- Channy: GanGsta Paradise ( G ontbreekt )
-Pieter: Electric light OrEchestra ( E te veel )
MarviN Gaye ( was al genoemd )
Kelly ClarCkson ( C te veel )
-Pascale: JohNny Halliday
-Joke: DaNcing on my own (N te weinig )
-Lloyd: A TribLe called quest ( L te veel )
-Jeffrey: SolsburRy Hill ( R te veel )
-Katrien: Love FoolosOphy ( O ontbreekt )
Laatst gewijzigd door Jay-Lo op 19 mar 2018, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Heinz19 mar 2018, 20:53

Forum veteraan  427  Uma
Als dit slordigheidjes zijn en geen hint zal het vast wel verbeterd worden binnenkort. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit zal gebeuren want een hint in tikfouten vind ik niet zo mooi.
Gebruikersavatar

habel.gaan19 mar 2018, 21:32

 43
Ik vind in iedere songtekst van de 20 liedje die Joke heeft gekozen wel een verwijzing naar de mol:
Brad - The day bring's You'll never go away mol als laatste over
Buraka som sistema - Wegne Wegne Quando eu entro o palco se move, toneelspelen
Chase an status - Time But if you can't find the time
Beyoncé - XO Nobody sees what we see
Queen - Don't stop me now There's no stopping me
The Knife (Rex the dog remix) - Heartbeats You knew the hand of the devil
Ramses Shaffy - We zullen doorgaan Met de wankelende zekerheid
Tinie Tempah - Pass out Until we hit the ground and pass out
Collum scott - Dacing on my own I'm right over here, why can't you see me
Alessia Cara - Here "And I can't wait till we can break up outta here
"
Tom helsen & Geike Arnaert - Home Or all the things I once believed in
Gotye - Somebody that I used to know Now you're just somebody that I used to know
Balthazar - The oldest of sisters Why you've kept close will be left here to burn
Sinead O'connor - Troy And you'd never have known
Flip Kowlier - Over mie (te geraken) Meskien vroagek wel mjir dan dai kun zegn
Artic Monkeys - Do I wanna know How many secrets can you keep'
Mirian Makeba - The click song  Igqira lendlela nguqo ngqothwane insecten voedsel mollen
Deus - Roses It's time to make a mess
Pearl Jam - Alive Was nothin' but a fool= joke
Stromae - Papaoutai Dis-moi où es-tu caché
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2018, 21:49

 8153
Nog een fout bij Lloyd: Fleetwood Mac.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2018, 21:51

 8153
Heinz schreef:Als dit slordigheidjes zijn en geen hint zal het vast wel verbeterd worden binnenkort. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit zal gebeuren want een hint in tikfouten vind ik niet zo mooi.
Vind ik ook. Vooral omdat het er zodanig veel zijn dat je er altijd wel mee kan brouwen wat je zelf wil.
Gebruikersavatar

Mateo19 mar 2018, 22:06

 870
Heinz schreef:Als dit slordigheidjes zijn en geen hint zal het vast wel verbeterd worden binnenkort. Ik verwacht eigenlijk wel dat dit zal gebeuren want een hint in tikfouten vind ik niet zo mooi.
Nee, heel mooi is het niet, maar omdat er opvallend veel fouten in de lijsten staan, dus niet maar hier en daar een tikfoutje, maar echt vrijwel overal en bij iedereen - op één na - valt er misschien toch iets mee te doen.

De hints die ik kan bedenken:

1. Alleen bij Kelly is de lijst foutloos (alle anderen maken fouten en zijn dus niet de Mol?).
2. De volledig Engelstalige lijst van Pieter geeft hem eveneens een status aparte.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 mar 2018, 23:29

 1690  Sven
Mateo schreef:Nee, heel mooi is het niet, maar omdat er opvallend veel fouten in de lijsten staan, dus niet maar hier en daar een tikfoutje, maar echt vrijwel overal en bij iedereen - op één na - valt er misschien toch iets mee te doen.

De hints die ik kan bedenken:

1. Alleen bij Kelly is de lijst foutloos (alle anderen maken fouten en zijn dus niet de Mol?).
2. De volledig Engelstalige lijst van Pieter geeft hem eveneens een status aparte.
Bij Kelly 2 fouten, Alanis morrisette moet morissette zijn en " kom hier dat ik je draag " zou " u draag " moeten zijn.
Ik heb alleen in de spellingsfouten 28 fouten gevonden. De hoofdletters, tekens en leestekens niet meegerekend. Dat is best veel. Opvallend is dat in de ene lijst bvb Sinaed of Johnny juist zijn getypt en in de andere niet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8