Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2018, 21:47

 2354  Uma
Een duidelijke tunnel 😃 !
Al kunnen een paar dingen die je zegt wel kunnen kloppen (als hij de mol is).
Dat met die proeven van voorbije jaren is idd goed gevonden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 22:03

 8153
Heel veel speurwerk, petje af!
Er zit heel wat in, maar inderdaad opletten voor tunnelvisie.
De verwijzigingen naar mol Gilles vind ik wel opmerkelijk.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2018, 22:09

 2245  Uma
Amai, je hebt er nogal tijd in gestoken om al die liedjesteksten uit te pluizen!

In punt 1 van je betoog vind je de tekst van Indila het frappants, omdat er letterlijk iets instaat over iemand missen.
Mijn mening is dat er honderden, misschien wel duizenden liedjesteksten te vinden zijn waarin bvb "Did you miss me?" of een variant daarvan (in een andere taal) te vinden zijn. Tik de zoekterm "did you miss me" maar eens in op de site http://www.lyrics.com en je zal duizenden liedjesteksten vinden met diezelfde tekst.
Voor hetzelfde geld had men ook "Ik mis je zo" en "Eenzaam zonder jou" van Will Tura kunnen nemen.

In punt 2 beweer je dat de beelden van de eerste trailer(s) heel sterk overeenkomen met de liedjesteksten in de playlist. Betekent dat dan dat de makers de trailer hebben gemaakt op basis van de lyrics in de songteksten of hebben ze de keuze van de liedjes en de liedjestekst aangepast aan de beelden? Ik vind dat er wel heel veel overeenkomsten zijn dan.

Verwijzingen naar de "taak" van de mol zal je ook wel vinden in de lyrics van de songs op de playlist van andere kandidaten. Ik las hier op het forum ook al dergelijke zaken ivm de playlist van Joke en Channy.

Jouw derde puntje vind ik wel goed gevonden, maar misschien vindt iemand (ik ga het in elk geval niet uitpluizen) anders ook wel dergelijke verwijzingen in liedjesteksten bij andere kandidaten. Zoals ik ivm punt 1 al zei: met lyrics kan je alle kanten op.

Puntje 4 vind ik iets te ver gezocht, maar je weet maar nooit!

Maar nogmaals chapeau zeg voor dit uitgebreide werkstuk. Dat moet je uren hebben gekost.. Als elke molloot zoveel arbeid in zijn zoekwerk zou steken, we zouden de Mol rap op het spoor zijn! En stel dat je gelijk hebt, dan denk ik dat ze bij Vier serieus gaan verschieten als ze dit allemaal lezen. Amai, Gilles De Coster afgevoerd met een hartstilstand!
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2018, 23:08

 1690  Sven
Het laatste is inderdaad wat ver gezocht, maar knap werk hoor. Zou zomaar eens kunnen. Ik heb mezelf beloofd om dit jaar niet in een tunnel te geraken en alles vanop een afstand te zien.
Uitgeprobeerd bij de Nederlandse mol en geslaagd. 😃
Gebruikersavatar

Mateo23 mar 2018, 00:02

 870
Mooi gevonden allemaal, Moleskine!
Ik heb Steve ook op mijn verdachtenlijstje staan (zoals je al hebt gezien aan mijn anagrammetje, eerder in dit topic ).

Vooral jouw punten 2 en 3 spreken mij aan. Heel aardig, die reeks verwijzingen naar vorige jaren. Door deze tekstfragmenten zie ik de beelden weer zó voor me!

Ik ben erg benieuwd in hoeverre je gelijk gaat krijgen met je verdenkingen en in hoeverre dit alles toch toeval zal blijken.
Veel is mogelijk in dit spel, gelukkig!
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2018, 08:45

 2204
Knap (speur)werk!


Maar volgens mij mag je niet uit het oog verliezen dat de playlist van de mol niet teveel gemanipuleerd mag worden door de productie.
Vele mensen kennen de mol (zonder nu al te weten dat het de mol is), en teveel liedjes die niet bij die persoon passen zou hoogst verdacht zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2018, 10:43

 8153
Er is bij bepaalde kandidaten ook al over hun playlist geschreven, maar ik plaats mijn bedenking hier omdat ze algemeen is.

Ik vraag mij af of we niet teveel zoeken achter die playlists. Het is niet omdat Gilles VB hints in zijn playlist gestoken had dat deze mol dat ook doet. Het ligt volgens mij teveel voor de hand.
Elke kandidaat kan opzettelijk hints naar verraad, geheim, verborgen, missen, spel spelen, Gilles VB en Eline, donker, geniepig, bedrog, ondergronds... in zijn list zetten. Eens je weet dat je geselecteerd bent, of zelfs nog maar uitgenodigd voor een gesprek, kan je je list al beginnen samenstellen. Je kan daar zelfs al werk van maken als je je nog maar ingeschreven hebt. Je hebt dus ruim de tijd om te zoeken.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er geen echte hints te vinden zijn in de playlist van de mol. Het is altijd mogelijk natuurlijk.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2018, 10:54

 3423  Yens
chicawah schreef:Er is bij bepaalde kandidaten ook al over hun playlist geschreven, maar ik plaats mijn bedenking hier omdat ze algemeen is.

Ik vraag mij af of we niet teveel zoeken achter die playlists. Het is niet omdat Gilles VB hints in zijn playlist gestoken had dat deze mol dat ook doet. Het ligt volgens mij teveel voor de hand.
Elke kandidaat kan opzettelijk hints naar verraad, geheim, verborgen, missen, spel spelen, Gilles VB en Eline, donker, geniepig, bedrog, ondergronds... in zijn list zetten. Eens je weet dat je geselecteerd bent, of zelfs nog maar uitgenodigd voor een gesprek, kan je je list al beginnen samenstellen. Je kan daar zelfs al werk van maken als je je nog maar ingeschreven hebt. Je hebt dus ruim de tijd om te zoeken.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er geen echte hints te vinden zijn in de playlist van de mol. Het is altijd mogelijk natuurlijk.
Betwijfel het ook dat zoiets opnieuw zou gebeuren. Volgens mij, heb je al snel verwijzingen naar thema's in muziek zoals "verraad" of "geheim". Daarom wilt dat nog niet zeggen dat dit moedwillig zo gekozen is. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om een playlist te maken waarin die thema's NIET voorkomen.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2018, 14:58

 2245  Uma
Misschien zit er wel iets in Lloyd zijne playlist. 🙂

Ikzelf ben niet zo'n muziekkenner. Veel van de nummers en artiesten op Lloyd zijn lijst kende ik helemaal niet, dus heb ik die even gaan opzoeken en beluisteren op YouTube.

Dan valt op dat Lloyd veel rap-nummers erin heeft gezet (een stuk of 9), dikwijls van die vuilbekkende kerels (zoals die ene die aanvankelijk het WK-lied van de Rode Duivels zou maken), kortom muziek van een jonge gast, muziek van nu, anno 2018. Niet direct mijn stijl, maar ieder zijn smaak.

Daarnaast valt op: veel oude nummers, die zo'n 21-jarige jongeman (geboren midden jaren 90) toch alleen maar kan kennen uit de platenkast van zijn ouders, toen die nog jong waren: Fleetwood Mac, Pink Floyd, Ramones, The Beatles, The Coasters. Helemaal andere stijl dan al die rapnummers.

Voorts een allegaartje van nummers in diverse genres: Vanessa Carlton, Foo Fighters, Samson en Gert, Veldhuis en Kemper, Crystal fighters en zelfs een instrumentaal nummer dat blijkt te komen uit een videospel (Cashmere Cat - Mirror Maru). Dat kan verdacht zijn: wie weet zijn straks op het einde van de reeks titels van nummers te linken aan bepaalde opdrachten.

Maar soit, ik heb toch weer wat nieuwe muziek ontdekt. "I fink U freeky" van Die Antwoord vond ik wel lekker geschift. It totally resonates with me.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2018, 15:31

 2354  Uma
Het was mij ook al opgevallen dat er Samson en Gert in zijn playlist staat! Zou het nog meer betekenen?
Gebruikersavatar

Mateo23 mar 2018, 19:48

 870
Niet alleen Gilles VB had hints gestoken in zijn playlists, Eline heeft dat een jaar later ook gedaan, met verwijzingen naar opdrachten uit afleveringen, onder meer 'Casanova', als verwijzing naar het drankje dat ze aanbiedt vóór de museumopdracht en 'Diamonds', verwijzing naar de opdracht waarin de keuze moet worden gemaakt tussen diamanten (door Jolien en Robin, als ik me goed herinner).

Het lijkt me dat een Mol dit ook wel aardig vindt om te doen. Het kan dus m.i. best dat er dit seizoen ook weer hints zitten in de liedjes. Ik hoop alleen, áls het is gebeurd, dat het niet te duidelijk is... óf juist in het geheel niet te achterhalen. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2018, 21:27

 8153
Mateo schreef:Niet alleen Gilles VB had hints gestoken in zijn playlists, Eline heeft dat een jaar later ook gedaan, met verwijzingen naar opdrachten uit afleveringen, onder meer 'Casanova', als verwijzing naar het drankje dat ze aanbiedt vóór de museumopdracht en 'Diamonds', verwijzing naar de opdracht waarin de keuze moet worden gemaakt tussen diamanten (door Jolien en Robin, als ik me goed herinner).

Het lijkt me dat een Mol dit ook wel aardig vindt om te doen. Het kan dus m.i. best dat er dit seizoen ook weer hints zitten in de liedjes. Ik hoop alleen, áls het is gebeurd, dat het niet te duidelijk is... óf juist in het geheel niet te achterhalen. 🙂
100% mee eens.
Vooraf een playlist maken met verwijzingen naar "algemene" zaken die geassocieerd kunnen worden met "mol" is niet zo moeilijk en dus voor elke deelnemer heel goed te doen.
Subtiliteiten die verwijzen naar proeven daarentegen kan alleen de echte mol in zijn/haar playlist verwerkt hebben, en aangezien de reeks nog moet beginnen....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8