Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

hans.buelens28 mar 2018, 21:12

 2
Mateo schreef:Bij de playlists vallen me - zo op het eerste gezicht - enkele zaken op:

Niet alleen in de hier op het forum al genoemde lijsten zijn fouten te vinden.
Er staat bij slechts één kandidaat géén fout in titels en namen (voor zover mijn kennis reikt, dan). Bij Kelly.

Weliswaar gaat het bij sommige foutjes slechts om het ontbreken van een accentteken (voorbeeld Bahador/ Bublé) of een trema (Jeffrey/België), maar op veel plaatsen staan letters omgedraaid (voorbeeld Channy/Despacito) staan er letters te veel (Jeffrey/Solsbury Hill) of te weinig (Pieter/Daydream Believer), worden a's en e's verwisseld (Katrien/women, i.p.v. 'like a natural woman').

Ik kan me niet herinneren dat vorig jaar en het jaar ervoor zoveel fouten in de lijsten te vinden waren!

Verder heeft Pieter als enige alléén Engelstalige nummers in zijn lijst.
Pieter heeft ook een nummer van André Hazes!
Gebruikersavatar

Mateo28 mar 2018, 21:37

 870
Ja, ik was al op mijn vingers getikt, Hans. Evengoed bedankt!
Gebruikersavatar

Jill30 mar 2018, 16:39

 6
Ik vind het opvallend dat Don't stop me now van Queen 3 x terugkomt.
Toepasselijk nummer voor de 3 overblijvers toch?
Pieter, Joke en Jeffrey.
Wie is mol, winnaar en verliezer? 😃
Gebruikersavatar

Mateo30 mar 2018, 16:43

 870
Was 'Don't stop me now' niet ook het 'begrafenisliedje' van Channy?
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2018, 16:53

 2245  Uma
Mateo schreef:Was 'Don't stop me now' niet ook het 'begrafenisliedje' van Channy?
Inderdaad. Het is nog straffer dus: hetzelfde nummer komt voor in de lijst van 4 kandidaten: Channy, Joke, Pieter en Jeffrey. Toeval? "Don't stop me now" is nu ook niet het bekendste nummer van Queen. Bizar.
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2018, 17:44

 3423  Yens
Klaartje schreef:...Toeval? "Don't stop me now" is nu ook niet het bekendste nummer van Queen...
Toch een van de bekendste: het stond op 38 in de Tijdloze 100 van Stubru. Te samen met Bohemian Rhapsody de enige twee liedjes van Queen in de lijst en in de 1000 Klassiekers was het ook de tweede notering van Queen liedjes (op plaats 31).
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2018, 18:05

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Toch een van de bekendste: het stond op 38 in de Tijdloze 100 van Stubru. Te samen met Bohemian Rhapsody de enige twee liedjes van Queen in de lijst en in de 1000 Klassiekers was het ook de tweede notering van Queen liedjes (op plaats 31).
En ik die dacht dat "We are the champions" het bekendste nummer van Queen was! 🙂
Als ze mij zouden vragen: "Noem 5 nummers van Queen." , dan zou ik zelfs niet denken aan 'Don't stop me now'. Maar misschien kom ik ook maar aan 4 en ken ik er zo voor de vuist weg geen 5. 😉
Gebruikersavatar

erik.dumon30 mar 2018, 18:14

 19
Van Channy komen niet minder dat 7 van haar artiesten, soms zelfs met identiek nummer, in playlists van de anderen terecht :

Net een koekoek die zijn ei in een ander nest legt, het is alsof zij haar favorieten ook bij anderen plaatste :

Adele - Someone like you - Channy
Adele - Set fire to the rain - Kelly

Beyoncé - Who run the world - Channy
Beyoncé - Daddy's lessons - Channy
Beyoncé - XO -J oke

Michael Jackson - Dirty Diana - Channy
Michael Jackson - They don't care about us- Bahador

3 Doors down - Kryptonite- - Channy
3 doors down - Kryptonite - pascale

Jennifer Hudson - And I am telling you- Channy
Jennifer Hudson - And I am telling you - Pieter

Queen - I want It all - Channy
Queen - I want to break free - pascale
Queen - Bohemian Rapsody - Steve

Queen - Don't stop me now - Channy
Queen - Don't stop me now - Jeffrey
Queen - Don't stop me now - Joke
Queen - Don't stop me now - Pieter

The Black eyed peas - I gotta feeling - Channy
The Black eyed peas - I got a feeling - pascale

Ik vind op eerste zicht geen link naar Katrien en Lloyd (tenzij als lachertje bij Lloyd Samson en Gert ?)
Gebruikersavatar

Niffler30 mar 2018, 18:21

 62
erik.dumon schreef:Van Channy komen niet minder dat 7 van haar artiesten, soms zelfs met identiek nummer, in playlists van de anderen terecht :
Het zijn dan ook allemaal heel populaire liedjes en artiesten, misschien heeft Channy gewoon niet zo'n originele smaak 🙂
Gebruikersavatar

brian.jason30 mar 2018, 18:50

 22
eveline.vanhemel schreef:Toch een van de bekendste: het stond op 38 in de Tijdloze 100 van Stubru. Te samen met Bohemian Rhapsody de enige twee liedjes van Queen in de lijst en in de 1000 Klassiekers was het ook de tweede notering van Queen liedjes (op plaats 31).
De tijdloze is nu ook niet meteen een graadmeter voor "bekendste" liedjes. Child In Time van Deep Purple bv; staat ook meestal super hoog in die tijdloze lijsten, maar het nummer is relatief onbekend voor het gemiddelde publiek.
Bohemian Rhapsody, Bicycle, Radio Gaga, We are the champions, I want to break free, Another one bites the dust, We will rock you, ... zijn toch relatief bekendere liedjes van Queen dan Don't stop me now. (maar daarom niet betere liedjes natuurlijk 🙂 )
Gebruikersavatar

Frolva30 mar 2018, 20:20

 2204
Met de playlists kan natuurlijk worden geknoeid, maar ik vraag me af of ze dat wel doen, want

1. de omgeving van de kandidaten weet toch ongeveer welke liedjes ze leuk vinden; als er enkele vreemde eenden tussen zitten maakt hen dat verdacht (bij vrienden en kennissen).

2. de playlists worden toch tijdens het programma gebruikt (bijvoorbeeld in de auto); het zou dan ook vreemd zijn om daar achteraf andere liedjes in te zetten (wat niet hoeft voor de mol, maar wel voor de finalisten).

😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2018, 20:28

 8153
Klaartje schreef:En ik die dacht dat "We are the champions" het bekendste nummer van Queen was!
😲
Ken jij "Bohemian Rhapsody" niet :?: :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8