Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2018, 20:43

 2245  Uma
chicawah schreef:😲
Ken jij "Bohemian Rhapsody" niet :?: :roll:
Toch wel, maar de tekst van "We are the champions" kan ik helemaal meezingen, van "Bohemian Rhapsody" (een schoner nummer naar mijn smaak) maar een klein stukje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2018, 22:09

 8153
Klaartje schreef:Toch wel, maar de tekst van "We are the champions" kan ik helemaal meezingen, van "Bohemian Rhapsody" (een schoner nummer naar mijn smaak) maar een klein stukje.
De tekst van BR is natuurlijk veel ondoorgrondelijker en dus alleen toegankelijk voor taaie mollen met haar op de handen :mrgreen:
Gebruikersavatar

kim.baudart31 mar 2018, 16:31

 138
erik.dumon schreef:heel wat nummers/artiesten uit de playlist van Channy komen ook bij anderen voor.
Net een koekoek die zijn ei in een ander nest legt, het is alsof zij haar favorieten ook bij anderen plaatste :

Adele - Someone like you - Channy
Adele - Set fire to the rain - Kelly

Beyoncé - Who run the world - Channy
Beyoncé - Daddy's lessons - Channy
Beyoncé - XO -J oke

Michael Jackson - Dirty Diana - Channy
Michael Jackson - They don't care about us- Bahador

3 Doors down - Kryptonite- - Channy
3 doors down - Kryptonite - pascale

Jennifer Hudson - And I am telling you- Channy
Jennifer Hudson - And I am telling you - Pieter

Queen - I want It all - Channy
Queen - I want to break free - pascale
Queen - Bohemian Rapsody - Steve

Queen - Don't stop me now - Channy
Queen - Don't stop me now - Jeffrey
Queen - Don't stop me now - Joke
Queen - Don't stop me now - Pieter

The Black eyed peas - I gotta feeling - Channy
The Black eyed peas - I got a feeling - pascale

Ik vind op eerste zicht geen l...
Dat er zoveel dubbels in de playlists zitten was mij ook al opgevallen. Trouwens niet alleen bij Channy:

Ik heb ook al:
Adele - set fire to the rain - Steve
Adele - set fire to the rain - Kelly

Sinnead O'connor - Troy - Pascale
Sinnead O'connor - Troy - Joke

The Beatles - Hey Jude - LLoyd
The Beatles - Hey Jude - Jeffrey

En dan heb ik alleen gekeken naar de volledige dubbels (uitvoerder+nummer)...

Ik zie geen link, maar vraag we wel af hoe groot de kans is dat er 'spontaan' zoveel dubbels ontstaan.
Gebruikersavatar

Elysia198531 mar 2018, 16:36

 105
Misschien hebben ze hun nummers uit een vooraf opgestelde lijst moeten kiezen? Ik zou niet weten waarom ze die beperking zouden willen opleggen, maar dat zou verklaren waarom er zo veel nummers terugkomen over de kandidaten...
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2018, 18:04

 3483  Uma
Elysia1985 schreef:Misschien hebben ze hun nummers uit een vooraf opgestelde lijst moeten kiezen? Ik zou niet weten waarom ze die beperking zouden willen opleggen, maar dat zou verklaren waarom er zo veel nummers terugkomen over de kandidaten...
Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Je zag ook een fragment waarbij een deelnemer uit een hem/haar voorgeschtelde lijst een liedje moest kiezen dat bij de begrafenis zou passen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 18:13

 8153
ex-molinator schreef:Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Je zag ook een fragment waarbij een deelnemer uit een hem/haar voorgeschtelde lijst een liedje moest kiezen dat bij de begrafenis zou passen.
Haja?
Als ze voor hun begrafenis uit een lijst moesten kiezen, verklaart dat in ieder geval enkele bizarre keuzes.
Dat ze voor hun eigen playlist uit een lijst moesten kiezen, zou ik flauw vinden, maar het verklaart misschien waarom bepaalde nummers in meer dan 1 playlist voorkomen.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh09 apr 2018, 21:25

 344  Sven
ulrike.vandamme schreef:Hoi!

Net als de afgelopen jaren zijn er weer playlists van de kandidaten. Je kan die onderaan op https://www.vier.be/de-mol vinden door te klikken op de namen van de deelnemers.

Nu konden die de afgelopen 2 jaar gelinkt worden aan de opdrachten, maar het lijkt me straf dat ze dit opnieuw zouden doen dit jaar.

Wat wel opvalt is dat er enerzijds een paar nummers of artiestennamen fout geschreven zijn. En anderzijds zijn er letters die normaal een hoofdletter moeten hebben die in die lijst een kleine letter zijn. Ik kan er voorlopig nog niets van maken. Maar ergens in die playlists moet er toch ook tip zitten.

Playlist van Joke (ik heb de fouten met rood aangeduid, de kleine letters met blauw):
Afbeelding

Playlist van Pieter:
Afbeelding

Playlist van Lloyd:
Afbeelding

Dit is wat ik voorlopig ge...
Misschien zijn er woorden te maken van de foutieve of missende letters, geen idee of dit al geroepen is, denk er ineens aan.
Gebruikersavatar

jarne.april10 apr 2018, 17:10

 16
Ik wou nog een terugkijken op de foutjes in de playlists van de kandidaten en ik stelde vast dat al deze fouten gecorrigeerd zijn! vb: https://www.vier.be/joke
Aanduiding dat het wel degelijk een tip is (voor de snelle mollenjagers onder ons) of dat we op een fout spoor zitten (zouden de makers ons de juiste weg willen tonen?) Verschillende conclusies te trekken...
Afbeelding
Gebruikersavatar

sara.pantoja11 apr 2018, 10:21

 100
jarne.april schreef:Ik wou nog een terugkijken op de foutjes in de playlists van de kandidaten en ik stelde vast dat al deze fouten gecorrigeerd zijn! vb: https://www.vier.be/joke
Aanduiding dat het wel degelijk een tip is (voor de snelle mollenjagers onder ons) of dat we op een fout spoor zitten (zouden de makers ons de juiste weg willen tonen?) Verschillende conclusies te trekken...
Afbeelding
Ik zie toch nog fouten in de playlists staan hoor. Vb bij die van Joke: het moet Calum Scott zijn ipv Collum Scott

Begin meer en meer te denken dat we ons niet te veel moeten focussen op die playlists eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

jarne.april11 apr 2018, 19:05

 16
sara.pantoja schreef:Ik zie toch nog fouten in de playlists staan hoor. Vb bij die van Joke: het moet Calum Scott zijn ipv Collum Scott

Begin meer en meer te denken dat we ons niet te veel moeten focussen op die playlists eerlijk gezegd.
toch raar dat er eerst veel, nu (bijna) geen fouten meer instaan...
Gebruikersavatar

JKpowned16 apr 2018, 18:09

 259
Ik heb de playlist van Lloyd eens beter bekeken en daar zitten toch wel vreemde nummers bij mijn inziens.

Crystal Fighters - Plage : een nummer dat hier nooit niet populair is geweest maar wel in Nederland in de ultratop heeft gestaan. Als je dan gaat kijken naar Crystal Fighters vind je dit (The band closed their North American tour with two Mexican shows in Guadalajara and Mexico City.) Toevallig de 2 gebieden waar de mol zich afspeelt. Ik zelf had nog nooit van deze band gehoord maar ik noem mezelf ook geen muziekkenner en het is wel een goed nummer.

The coasters - Life would be a dream (sh-boom) : Dit nummer staat nog steeds fout op de website en zou moeten zijn "Life Could Be a Dream" een zeer oud liedje van 1954 en dat voor een jongeman van 21. The song appeared in the video game Mafia II (2010) en laat het nu zo zijn dat Mexico één van de landen is waar de maffia nog zo sterk is en gekend is.

Tyler the creator - Yonkers : Verstaanbare keuze als je gaat kijken naar de muziekstijl van de andere liedjes maar is dit niet om het minder te doen opvallen? The song was featured in the soundtrack to the video game Saints Row: The Third een beetje in de zelfde stijl als Mafia II maar veel absurder en niet realistisch. één van de vijanden in het spel is echter de Luchadores met als leider Killbane.

Afbeelding

Cashmere Cat - Mirror Maru : Kende ik ook niet en is niet echt een populaire groep. Echter heeft de groep naam en faam gekregen met dit nummer in de game GTA V. Ja alweer een zelfde soort spel en ja weer met criminelen. Laten we even iets uit het verhaal nemen "The owner turns out to be the girlfriend of Martin Madrazo, a Mexican drug lord who demands compensation to avoid further violence."

Eazy E - Real Muthaphuckkin G's : "Eazy-E is naast de muziek industrie ook in de game industrie vereeuwigd. In het in 2004 uitgebrachte, zeer populaire spel Grand Theft Auto: San Andreas zit een karakter genaamd Ryder die enorm veel gelijkenis vertoont met Eazy-E. De makers Rockstar Games en Take-Two Interactive hebben hem dan ook als "voorbeeld" gebruikt. " Er zijn dan ook verschillende Mexicaanse bendes in het spel en er is zelfs een plaats in het spel genaamd Little Mexico.

Ramones - Blitzkrieg Bop : Komt voor in de game MLB 08 (Baseball game) komt ook voor in de film Final Destination 3 waarbij studenten een ongeluk hebben in een rollercoaster (hint naar aflevering volgende week)

Samson en Gert - De wereld is mooi : Vreemde keuze zowel begrafenis lied als een gewoon lied waar hij naar luistert. Samson en Gert hebben echter een nummer genaamd Mexico.

Foo fighters - The pretender : The song was included in the soundtrack for the game Tony Hawk's Proving Ground maar momenteel nog geen opdracht of link gezien met Skateboarden. Beetje vreemde keuze van lied aangezien hij meer hiphop/rap in zijn lijst heeft maar een rock lied kan niet slecht zijn zal hij gedacht hebben. Het liedje speelt zich af in een Vliegtuig Hangaar.

A tribe called quest - Check the Rhime : Opnieuw verstaanbare keuze gezien naar de andere liedjes. i left my wallet in el segundo een ander liedje van hen heeft een sterke link met Mexico.

De 2 Kendrick Lamar liedjes : Eerder is al aangehaald dat de intro van de mol sterk lijkt op één van de liedjes van Kendrick Lamar.

Wat duidelijk wordt is dat Lloyd wel een gamer moet zijn en dat misschien alle liedjes niet zomaar willekeurig zijn.
Het kan echter ook allemaal toevallig zijn en dat ik er teveel achter zocht maar hier is toch een kleine analyse.
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 18:27

 870
Heel mooi gevonden!
En behoorlijk verdacht ook, al die associaties met Mexico.

Een extra mogelijke link met 'game' liedjes:
Lloyd was degene die een game speelde in aflevering 4, waarbij hij, in ieder geval in eerste instantie, verloor. Kostte wel tijd...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8