Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

koen.willen22 mar 2018, 21:56

 187  Uma
Een tijd geleden viel me het volgende op tijdens het aankondigingsartikel van De Mol:
Gilles De Coster is er helemaal klaar voor. “Ik voel nu alweer de spanning van een aanstormend seizoen van De Mol. Je voelt dat veel mensen er op zitten te wachten, en dat is een heel fijne vaststelling. Eindelijk mogen we laten zien waar we al zolang met veel plezier en overgave aan bezig zijn”, vertelt de presentator. Hij is helemaal klaar voor de tien weken vol speculaties. “Ik kijk enorm uit naar alle theorieën en pronostieken.”
Tien weken? Terwijl De Mol normaal altijd negen afleveringen heeft. Hierop ben ik verder gegaan en gevraagd via contact bij SBS Belgium met de vraag of we negen of tien afleveringen mogen verwachten?
Ik heb in verschillende artikels online gelezen dat het programma De Mol tien weken zou duren. Vorige reeksen waren telkens negen afleveringen dus mijn vraag is nu of het komende seizoen negen of tien afleveringen gaat tellen?
Deze minddag kreeg ik na bijna drie weken wachten toch een antwoord:
Beste Koen,
Voorlopig is dit één van de geheimen die De Mol nog even voor zicht houdt.
Vriendelijke Groeten,
Het VIER-team
Beide opties zijn dus nog mogelijk! Wat denken jullie?
Hieronder nog het mailbericht als bewijs, mijn persoonlijk email adres heb ik wel even weggedaan binnen de afbeelding 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 22:04

 8153
Vreemd, zéér vreemd!
Tenzij ze de eerste aflevering van Café De Mol meetellen, dan kom je inderdaad aan 10 afleveringen. Maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2018, 22:15

 3423  Yens
Ik hoop niet dat ze gaan doen zoals in NL... De Finale en dan nog een week wachten alvorens bekendgemaakt wordt wie De Mol is en wie wint. Anderzijds kan het natuurlijk gewoon zijn, dat ze de aflevering waarin de hints worden bekend gemaakt, meetellen. Maar dan zou men in de mail toch niet spreken van een "geheim" 🙂.

Zucht, het programma is nog niet eens bezig en er zijn al mysteries en geheimen 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 22:22

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik hoop niet dat ze gaan doen zoals in NL... De Finale en dan nog een week wachten alvorens bekendgemaakt wordt wie De Mol is en wie wint. Anderzijds kan het natuurlijk gewoon zijn, dat ze de aflevering waarin de hints worden bekend gemaakt, meetellen. Maar dan zou men in de mail toch niet spreken van een "geheim" 🙂.

Zucht, het programma is nog niet eens bezig en er zijn al mysteries en geheimen 😉.
Eveline, aflevering 8 is de finale met mol, winnaar en verliezende finalist en aflevering 9 is die waarin ze de hints verklappen. Hoe zit het dan met aflevering 10? Tenzij ze het inderdaad (zo flauw) doen als de Nederlanders.
Gebruikersavatar

Jansen22 mar 2018, 22:32

 3423  Yens
chicawah schreef:Eveline, aflevering 8 is de finale met mol, winnaar en verliezende finalist en aflevering 9 is die waarin ze de hints verklappen. Hoe zit het dan met aflevering 10?
Ah OK, ik heb ze niet echt geteld 🙂. Dan zie ik maar 1 mogelijk scenario nog: 2 jaar geleden ging Ruth er als eerste uit maar toen had ze nog een kans om terug te komen als ze de opdracht in de auto correct uitgevoerd had. Bij haar lukte het niet, en was er dus geen probleem van een terugkerende kandidaat.

Stel dat ze dit jaar zoiets opnieuw doen (in een andere proef hoop ik) en dat die persoon er dan wel in slaagt om terug te keren, dan kan je maar 2 dingen doen: ofwel wordt het programma een week langer ofwel moet je in een andere aflevering, twee mensen naar huis sturen (zoals vorig jaar).

Of anders is er nog een andere reden die we op dit ogenblik totaal niet kunnen weten 😂
Gebruikersavatar

Davy23 mar 2018, 10:36

Site Admin  1167  Uma
Gilles liet me ondertussen weten dat er ook dit jaar 9 afleveringen zullen zijn, en geen 10.
Kwestie van geen valse verwachtingen te scheppen.
Gebruikersavatar

koen.willen23 mar 2018, 10:58

 187  Uma
Inderdaad, hij reageerde daarstraks het volgende in de Mollengroep op Facebook:
Dag iedereen! Geen idee hoe die tien weken in dat artikel zijn geslopen, maar bij deze: het klopt niet. De Mol zal 9 afleveringen tellen, net als de voorbije jaren. Kwestie van geen verkeerde verwachtingen te scheppen. 🙂 Veel plezier allemaal vanaf zondag, we hopen dat jullie ervan zullen genieten!
Ik vind het echt tof van de makers dat ze even reageren om verwarring/andere verwachtingen te voorkomen. Ik appericeer het dan ook heel erg van hun! 😃
Omdat het nu toch allemaal is verduidelijkt mag dit topic nu wel dicht