Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 20:54

 3423  Yens
chicawah schreef:Zijn Lloyd en Baha niet de 2 jongsten van de groep? Misschien is dat ook een reden waarom ze elkaars gezelschap zoeken.
Channy was een jaar jonger dan Baha, maar nu zijn ze zeker de twee jongsten. Lloyd is 21, Baha 27 🙂. Daarna volgen Joke (32), Pieter (33), Pascale (45), Katrien (54) en Steve (60). Die al weg zijn: Channy (26), Kelly (39) en Jeffrey (40).
Gebruikersavatar

james.waker12 apr 2018, 21:37

 417
eveline.vanhemel schreef:Die al weg zijn: Channy (26), Kelly (39) en Jeffrey (40)..
allemaal namen die eindigen op Y, zal wel toeval zijn :mrgreen:

kijkende naar de groepsfoto en als er daar een logica inzit zou de volgende afvaller wel eens uit de onderste rij kunnen komen, ttz Joke, Steve, Pieter of Katrien... ik zet mijn geld op Steve :bomb:
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 21:52

 3423  Yens
james.waker schreef:allemaal namen die eindigen op Y, zal wel toeval zijn :mrgreen:

kijkende naar de groepsfoto en als er daar een logica inzit zou de volgende afvaller wel eens uit de onderste rij kunnen komen, ttz Joke, Steve, Pieter of Katrien... ik zet mijn geld op Steve :bomb:
Er zit toch wel een logica in: bij de pre-aflevering van Café De Mol, werden de kandidaten in 3 groepen ingedeeld. Je had eerst een groep van 4: Steve, Katrien, Bahador en Joke, dan een groep van 3 die aangekondigd werd als allemaal personen waarvan de naam eindigt op "y" (!!): Kelly, Channy en Jeffrey (die nu dus alle drie weg zijn) en dan nog een groepje van 3 waarvan gezegd werd dat het allemaal West-Vlamingen zijn: Lloyd, Pieter en Pascale.

Wat veel mensen toen vreemd vonden was dat de 4 West-Vlamingen (Joke is immers ook West-Vlaams) niet samen werden voorgesteld. Reden voor?

We zullen dus pas weten of het steek houdt als er zich opnieuw een trend voordoet in een van de twee andere groepjes...
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen12 apr 2018, 22:04

 182
Klaartje schreef:Lloyd en Bahador, al zo dikwijls samen.

Ik krijg meer en meer het gevoel: die twee weten het van elkaar. Een van die twee is de mol.

Ofwel trekken ze zo graag samen op, dat ze in die paar dagen al boezemvrienden zijn geworden.

Of wie weet bloeit hier zelfs meer? Moeten de respectieve vriendinnen van Lloyd en Baha zich zorgen gaan maken? 🙂
Exact wat ik denk. Baha en Lloyd hebben toch geen kans meer gehad om meer over iemand anders dan elkaar te weten te komen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen12 apr 2018, 22:33

 182
Jay-Lo schreef:En als Lloyd dat weet is het niet vreemd dat hij Baha vergezeld in proeven en hier en daar wat "rare" foutjes maakt.
Zou jij als mol 6000 euro ongeroerd laten terwijl je weet dat anderen ook pasvragen nemen? Zoals Lloyd? Dat zou toch onnozel zijn.

Baha (mijn mol) hoopt volgens mij invloed te krijgen met zijn koffertje van nul euro omdat het spel in een impasse zit. Als je niet de mol bent ga je dat koffertje van nul niet riskeren. Tenzij een naïeve goedzak als jeffrey 😃 Maar niet de geslepen Baha.

Op het laatste test baha of iemand zijn koffers nog wil wisselen. De koffer van 6.000 euro zit immers bij Lloyd. Net degene die weet dat baha de mol is en dus wellicht geen pasvragen zal nemen. Of om zelf van zijn nul af te raken en er pasvragen mee gaan kopen

Stel dat de mol van de programmamakers te horen heeft gekregen dat er nog een aantal kandidaten zijn die hun antwoorden gespreid hebben, en dat deze mensen in twijfel zullen worden gebracht door te zeggen dat de afvaller 'nee' antwoordde op de vraag heeft de mol kinderen. Mogelijk heeft zelfs iedereen toevallig nee op deze vraag geantwoord. Wetende dat er pasvragen gekocht zullen worden heeft baha vrij spel 😃

Heb echt de indruk dat baha plezier heeft in deze opdracht. Terwijl ik alle anderen meer bezorgd zie zijn.

Het lijkt me ook leuk. Wetende dat je kan proberen zoveel mogelijk geld (3.000€) aan de afvaller (Pieter) te geven. Na twee pasvragen van Pieter blijkt jammer genoeg voor de mol jeffrey af te vallen met nul euro. Oops, hij laat zich ook aftroeven door jeffrey die direct het koffertje van 6.000€ aan Lloyd geeft. Voor mij is de grote vraag waarom jeffrey dat deed...
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2018, 22:46

 1690  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Zou jij als mol 6000 euro ongeroerd laten terwijl je weet dat anderen ook pasvragen nemen? Zoals Lloyd? Dat zou toch onnozel zijn.

Baha (mijn mol) hoopt volgens mij invloed te krijgen met zijn koffertje van nul euro omdat het spel in een impasse zit. Als je niet de mol bent ga je dat koffertje van nul niet riskeren. Tenzij een naïeve goedzak als jeffrey 😃 Maar niet de geslepen Baha.

Op het laatste test baha of iemand zijn koffers nog wil wisselen. De koffer van 6.000 euro zit immers bij Lloyd. Net degene die weet dat baha de mol is en dus wellicht geen pasvragen zal nemen. Of om zelf van zijn nul af te raken en er pasvragen mee gaan kopen

Stel dat de mol van de programmamakers te horen heeft gekregen dat er nog een aantal kandidaten zijn die hun antwoorden gespreid hebben, en dat deze mensen in twijfel zullen worden gebracht door te zeggen dat de afvaller 'nee' antwoordde op de vraag heeft de mol kinderen. Mogelijk heeft zelfs iedereen toevallig nee op deze vraag geantwoord. W...
Ik heb helemaal niet gesuggereerd dat Lloyd de mol is, wel denk ik dat die 2 mekaar verdenken.
Stel Baha is idd de mol, en Pieter zou de afvaller zijn, is het heel logisch dat hij de 3000 aan Pieter geeft. Maar Pieter verdenkt Baha, dat merk je aan de manier waarop hij reageert, dan is het logischer dat Pieter niet de afvaller is.
Stel dat Jeffrey nu eens de afvaller was, en bleef, dan zou de mol erop aandringen om toch maar eens na te denken en zich niet op te offeren voor de groep. En dat deden Pieter en Pascale.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen12 apr 2018, 23:23

 182
Jay-Lo schreef:Ik heb helemaal niet gesuggereerd dat Lloyd de mol is, wel denk ik dat die 2 mekaar verdenken.
Stel Baha is idd de mol, en Pieter zou de afvaller zijn, is het heel logisch dat hij de 3000 aan Pieter geeft. Maar Pieter verdenkt Baha, dat merk je aan de manier waarop hij reageert, dan is het logischer dat Pieter niet de afvaller is.
Stel dat Jeffrey nu eens de afvaller was, en bleef, dan zou de mol erop aandringen om toch maar eens na te denken en zich niet op te offeren voor de groep. En dat deden Pieter en Pascale.
Inderdaad. In dat geval is het pascal. 😃 Zij is sinds aflevering 3 van mijn lijstje verdwenen. Is al verdacht op zich. Ze zou het zeker aankunnen als mol. Ik blijf er wel bij dat de makers niet met een pastoor willen mollen.

P.s. Bedoelde niet dat je Lloyd sugereerde. Wilde zeggen dat Lloyd voor mij de mol zeker niet is.

Oh ja, waarom vallen baha of lloyd niet af als ze mekaar verdenken, geen pasvragen nodig hebben terwijl pieter of pascale de mol is?
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2018, 23:50

 1690  Sven
pieter-jan.jorissen schreef:Inderdaad. In dat geval is het pascal. 😃 Zij is sinds aflevering 3 van mijn lijstje verdwenen. Is al verdacht op zich. Ze zou het zeker aankunnen als mol. Ik blijf er wel bij dat de makers niet met een pastoor willen mollen.

P.s. Bedoelde niet dat je Lloyd sugereerde. Wilde zeggen dat Lloyd voor mij de mol zeker niet is.

Oh ja, waarom vallen baha of lloyd niet af als ze mekaar verdenken, geen pasvragen nodig hebben terwijl pieter of pascale de mol is?
Voor dat laatste, ik heb geen flauw idee, goede vraag eigenlijk. :?
Gebruikersavatar

jos.jansen15 apr 2018, 21:48

 328  Uma
Een nieuwe aflevering en dus tijd voor een update. Deze week verliezen we Katrien, zij was de eerste die een iets vaster duo vormde maar verloor vorige week haar partner in crime Jeffrey.

Afbeelding

Deze week werden de kandidaten 2 keer in groepen verdeelt en waren Joke en Lloyd tweemaal in dezelfde groep, ook Bahador en Pieter deelde tweemaal dezelfde groep. Dit geeft de volgende totalen.

Afbeelding
Bahador heeft ondertussen al 5 keer samen met Lloyd gespeeld en ook 4,5 keer met Pieter (halve keer omdat ze samen begraven lagen).
Pieter heeft ook al 4 keer met Pascale samen gewerkt.

Steve en Lloyd is het enige actieve duo dat nog nooit samenwerkte.
En afvaller Katrien werkte nooit met Bahador samen (iets wat 3 van 4 afvallers overkomen is).


Welke voorzichtige conclusies durf ik hieruit te trekken?
- Lloyd en Pieter verdenken mogelijks Bahador en proberen zo veel mogelijk bij hem in de buurt te blijven. Als dit patroon zou Bahador wel eens de mol kunnen zijn, Pieter en Lloyd zouden zich hiermee ook kunnen verzekeren van bij de laatste 4 in het spel te blijven (3 spelers + 1 mol) of de finalisten kunnen zijn.
-Steve heeft met uitzondering van week 1 altijd met de afvaller samengewerkt. Hierdoor beschikt hij over weinig informatie en is hij mogelijks nog opzoek naar een hoofdverdachte (ik zou durven denken dat hij volgende week wel eens zou kunnen afvallen).
-Joke heeft mogelijk een idee over de identiteit van de mol en kijkt vooral richting Lloyd en Pascale.
-Pascale heeft misschien een idee over wie de mol is, maar kijkt volgens mij vooral in de richting van Pieter.

Stoute voorspellingen:
-Bahador, Lloyd en Pieter zijn 3 van de laatste 4 en 1 van hen is de mol (ik neig richting Bahador).
-Steve valt af in aflevering 5.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 16:12

 2834  Uma
Hoe meer ik zo'n dingen lees, hoe meer ik bang word dat Joke de finale niet haalt :-( Te meer ook omdat ze in aflevering 3 zei dat Katrien haar hoofdverdachte was, terwijl het nu Katrien is die afvalt, al dan niet door Joke haar vrijstelling. Ik ben erg benieuwd of en in hoeverre Joke haar spelstijl zal aanpassen volgende aflevering..

Nu goed, ik ben blij dat iemand dit heeft bijgehouden. Knap werk, Jos. Want ik zie daar ergens ook wel iets in. Ik denk hierbij terug aan Davey die eind vorig seizoen (in de reünieaflevering) zei dat hij bewust vaak met Eline samenwerkte om te proberen haar mollenstreken tegen te houden.

Op dezelfde manier kan je dan kijken naar de veelvuldige samenwerking tussen Lloyd en Baha bijvoorbeeld.
Waarbij ik dan denk aan de conversatie aan de ontbijttafel die ochtend... Gilles zegt dat hij 2 vechtersbazen zoekt, Baha en Pieter melden zich. (Pieter? Een priester als vechtersbaas?) Joke zegt daar wat ik denk, namelijk dat ze Lloyd ook wel geschikt ziet in die rol. Als dit gevolgd wordt, zouden Baha en Lloyd opnieuw samen in 1 duo-opdracht zitten, weliswaar dit keer niet zo vrijwillig. Het is echter Katrien die oppert dat Pieter die rol van vechtersbaas ook wel goed zou doen, waarna Joke volgt.
Ik ben hier dan benieuwd naar de rol van Katrien en Joke... Verdenkt Joke Bahador en Lloyd totaal niet waardoor ze hen "aan de kant zet" om anderen te observeren? Of verdenkt Katrien net Bahador en Pieter totaal niet? Focuste Katrien daardoor (en door het witte huis) die eliminatie op Lloyd?

Enfin, er was hier een kans om opnieuw de bromance tussen Bahador en Lloyd aan het werk te zien (ik vermoed sterk dat Lloyd Bahador verdenkt of omgekeerd), maar door Katrien en Pieter kwam die er niet.
Gebruikersavatar

Wouterc21 apr 2018, 23:06

 147
Als je goed kijkt, zie je dat Bahador en Lloyd elkaar even aankijken wanneer Pascale zegt dat ze 0 euro hebben verdiend:
Afbeelding
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2018, 21:43

 328  Uma
Een zeer lichte aflevering voor deze theory aan gezien er maar 1 opdracht was waar de kandidaten samen speelde.
We nemen afscheid van Steve in deze aflevering.

Afbeelding

Bij deze opdracht viel het mij op dat Joke heel graag met Lloyd wilde samenwerken. Dit zorgt ervoor dat ze de laatste 3 opdrachten samen gedaan hebben (heeft zij iets gezien?)

Afbeelding

Met maar 1 opdracht veranderd er natuurlijk weinig aan de totalen.

- Baha en Llyod zijn nog altijd het vaakst bij elkaar te vinden, ook Pieter is graag bij Baha te vinden.
- Joke vormt ook graag met Lloyd een team.
- Pascale bevind zich dan weer graag in het gezelschap van Pieter.


nota's:

- mijn voorspelling van wie er ging afvallen is uitgekomen.
- Joke heeft haar blik meer richting Lloyd gericht ipv op Pascale.

stoute voorspellingen:
- Pascale zou volgende week wel eens de afvaller kunnen zijn (de spreiding tussen haar samenwerkingen is nog te groot en ze heeft precies nog niet echt een hoofdverdachte, dit kan natuurlijk ook in haar voordeel spelen tov iemand die op de foute mol zit.)