Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jos.jansen25 mar 2018, 22:38

 328  Uma
Het is in vorige seizoen al vaker voorgevallen dat de uiteindelijk finalisten zich vaak in dezelfde groep bevonden als de mol tijdens opdrachten. Vandaar dat ik tijdens dit seizoen een document ga bijhouden met wie er met wie samenwerkt.

Dit is natuurlijk een theorie die gebaseerd is op de acties van de kandidaten i.p.v. hints of mollengedrag.

In het document kan je per aflevering terug vinden wie er welke opdracht samen deed en ook een totaal van het aantal keren dat kandidaten per aflevering samen werkte en gedurende het hele seizoen.

Indien jullie nog aanpassing zouden willen aan het document laat me dit dan weten zodat ik kan kijken wat er mogelijk is.

link

Na aflevering 1 is er een grote spreiding, wat logisch is aangezien het onwaarschijnlijk is dat na opdracht 1 er al iemand op het juiste spoor zat en dat deze persoon zich ook al zou focussen om zijn/haar mol.

extra nota: voor de eerste opdracht deel ik slechts een half punt uit omdat deze gekozen zijn door de mol zelf en niet door de kandidaten. Door deze speciale selectie is de kans klein dat het een gevolg gaat hebben voor het eindresultaat maar het volledig achterwegen laten vind ik een onvolledige aanpak.

Het document zelf is niet aanpasbaar om (perongeluk) mollengedrag van de forum leden te vermijden 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 22:41

 8153
Goed idee om dat bij te houden!
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 22:42

 2204
Leuk initiatief!


Of het ook nuttig is, zal de toekomst uitwijzen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Rik25 mar 2018, 23:15

 122  Uma
Hopelijk kunnen we hier iets uit halen!
Gebruikersavatar

jos.jansen01 apr 2018, 21:40

 328  Uma
Afbeelding
Deze week ware er maar 2 opdrachten (of opdracht momenten). Het opvallendste is dat Katrien en Jeffrey tweemaal samen op pad gingen (zonder bij de grote groep van 5 te horen tijdens het baseballen), ook vorige week waren ze samen voor een opdracht (het basketten). Ook Pieter en Bahador werken deze week 2 maal samen en lagen vorige week naast elkaar begraven.

Afbeelding

Als je naar de totale samenwerking kijkt zie je dat Katrien en Jeffrey al reeds driemaal samengewerkt hebben. Ook Pieter en Bahador zijn al driemaal gelinkt aan elkaar (maar 1 keer is dit door de mol gebeurt).

Opvallend is ook dat Lloyd reeds drie mensen heeft waar hij al twee keer mee samenwerkte en enkel met afvaller Channy en Steve nog geen groep gedeeld heeft. Mij doet dit vermoeden dat Lloyd nog hard aan het zoeken is naar een verdachte.

Jeffrey heeft momenteel met het minst verschillende kandidaten een groep gevormd, slechts 3 van de overgebleven kandidaten werkte samen met hem. Daarna komen Katrien en Steve die met 4 overblijvers gewerkt hebben
Gebruikersavatar

Elysia198501 apr 2018, 23:16

 105
Dit vind ik theoretisch gezien wel een goede aanpak! De deelnemers die lang blijven zitten, gaan inderdaad ofwel samenwerking met de mol vermijden of net proberen samenwerken om hun vermoedens te bevestigen zoals Davey vorig jaar. De mol daarentegen zal zo’n aanpak niet hanteren omdat die persoon niet echt op zoek is. We moeten dus eigenlijk op zoek naar degene die over meerdere afleveringen heen dan het meest afwisselt in samenwerkingen (met een factor die toeneemt met de aflevering omdat er dan meer informatie is voor de kandidaten), gecombineerd met de FTM theorie!
Gebruikersavatar

jos.jansen08 apr 2018, 21:46

 328  Uma
Afbeelding
Met de eliminatie van Jeffrey zien we de helft van het vorige duo dat het vaakst samenwerkte vertrekken. Zowel Jeffrey als Katrien werkte deze week helemaal niet samen (werd dit gebrek aan nieuwe informatie hem fataal?).

Deze week zien we dat Lloyd en Bahador voor beide proeven samenwerken en met niemand anders.

Afbeelding

Door het samenwerken tijdens beide proeven zijn Lloyd en Bahador nu het vaakst samen aanwezig bij een proef.

Gevolgt door Pieter en Pascal die, tot nu toe, elke week 1 keer samenwerken. Zij zijn ook de enige kandidaten die samengewerkt hebben met alle overblijvers.


Na 3 weken heb ik niet het gevoel dat deze theorie ons veel wijzer aan het maken is. Dit kan zijn omdat er nog niemand echt 100% is van zijn/haar mol of omdat deze persoon zijn mol vermijd om zo geen hint aan andere kandidaten te geven.
Gebruikersavatar

The hunter10 apr 2018, 15:08

 282  Uma
Dit vindt ik een zeer interessante theorie om volgen 👍🏻

Sinds zondagavond zijn Lloyd en Baha mijn voorlopige hoofdverdachten (met Steve), omdat ze zo vaak met elkaar optrekken en toch allebei in het spel zijn gebleven zonder een pasvraag te moeten gebruiken. Dit betekent dat ze mogelijke informatie over andere kandidaten mislopen of enkel uit tweede hand verkrijgen wat toch een zeker risico inhoudt bij de eliminatievragen. Als wat Jeffrey beweert klopt is Baha samen met Joke de meest fanatieke speler dus het zou raar zijn dat hij de kans laat schieten om met andere kandidaten dan Lloyd op pad te gaan, tenzij hij er van overtuigd is dat Lloyd de mol is of dat hij zelf de mol is natuurlijk.

Bijkomend, tijdens de proef met de geldkoffers stelt Baha voor dat kandidaten nog onderling van koffer zouden kunnen wisselen nadat de verdeling al gemaakt is. Omdat Jeffrey Lloyd de koffer van 6000 euro heeft gegeven en Baha Lloyd niet vertrouwt?
Gebruikersavatar

kim.baudart12 apr 2018, 15:28

 138
The hunter schreef:Bijkomend, tijdens de proef met de geldkoffers stelt Baha voor dat kandidaten nog onderling van koffer zouden kunnen wisselen nadat de verdeling al gemaakt is. Omdat Jeffrey Lloyd de koffer van 6000 euro heeft gegeven en Baha Lloyd niet vertrouwt?
Of gewoon om te zien wat Lloyd doet nu hij die koffer toebedeeld gekregen heeft?

Goed gezien, ik had al een paar keer gezien dat mensen dachten dat lloyd baha verdenkt en er daardoor steeds mee optrekt, enb ik had me ook al bedacht dat het best ook wel eens omgekeerd zopu kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2018, 16:43

 1690  Sven
kim.baudart schreef:Of gewoon om te zien wat Lloyd doet nu hij die koffer toebedeeld gekregen heeft?

Goed gezien, ik had al een paar keer gezien dat mensen dachten dat lloyd baha verdenkt en er daardoor steeds mee optrekt, enb ik had me ook al bedacht dat het best ook wel eens omgekeerd zopu kunnen zijn.
En als Lloyd dat weet is het niet vreemd dat hij Baha vergezeld in proeven en hier en daar wat "rare" foutjes maakt.
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2018, 17:54

 2245  Uma
Lloyd en Bahador, al zo dikwijls samen.

Ik krijg meer en meer het gevoel: die twee weten het van elkaar. Een van die twee is de mol.

Ofwel trekken ze zo graag samen op, dat ze in die paar dagen al boezemvrienden zijn geworden.

Of wie weet bloeit hier zelfs meer? Moeten de respectieve vriendinnen van Lloyd en Baha zich zorgen gaan maken? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 18:47

 8153
Zijn Lloyd en Baha niet de 2 jongsten van de groep? Misschien is dat ook een reden waarom ze elkaars gezelschap zoeken.