Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

joachim.morrens07 mei 2018, 10:56

 200  Yens
jos.jansen schreef:het grote "probleem" met theorie 2 is dat je enorm weinig informatie krijgt over de mol. Stel dat Pieter de mol is dan heeft Lloyd zo goed als geen informatie over de opdrachten die Pieter deed, hij is dan volledig afhankelijk van de groep voor die informatie. Het lijkt me zeer sterk dat je met zo weinig directe informatie in de finale kan geraken. (hetzelfde geldt natuurlijk ook over Pieter als Llyod de mol is.
Klopt... Maar misschien zit er maar 1 kandidaat op de juiste mol en zit de andere nog altijd fout, of twijfelt die nog steeds? 😉
Gebruikersavatar

Krekelmans09 mei 2018, 14:38

 16
Even gecheckt wie het vaakst met wie samen zit, en wat blijkt, zowel Pieter als Llyod (Pieter 4x, Llyod 5x) zitten graag bij Baha, maar hebben maar weinig interesse in elkaar (maar 1x een duo). Dit maakt Baha toch wel héél verdacht voor mij.

Aflevering 1:
Kisten: P+B
Aflevering 2:
Rabid Joke: P+B
Baseball: P+B+L
Aflevering 3:
Tequilla: B+L
Racecircuit: B+L
Aflevering 4:
Fietskoeriers: P+L
Big Baha en Holy Pieter: P+B
Aflevering 6:
Gracht van fortuin: P+B, B+L
Aflevering 7:
Triathlon: B+L
Geheim in de molboekjes: B+L
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mei 2018, 15:22

 8153
Krekelmans schreef:Aflevering 7:
Triathlon: B+L
Geheim in de molboekjes: B+L
In aflevering 7 valt het zelfs enorm op:
- Lloyd zegt dat hij wel wil kajakken, Baha zegt dat hij wil fietsen en onmiddellijk wil Lloyd ook fietsen.
- Lloyd mag voor de memory zijn tegenstander zelf kiezen en wie kiest hij? Baha.
Gebruikersavatar

Kobe09 mei 2018, 15:55

 429
Wat ook kan...Lloyd is de mol en Baha weet het. Lloyd heeft dat door en beslist om altijd met Baha samen te werken zodat de anderen (zoals Pieter) tergelijk weinig over hem te weten komen en om hen te doen denken dat hij Baha verdenkt om ze zo dus te stimuleren om Baha verdacht te vinden

Enkel uit deze theorie Baha als mol aanduiden is dus niet ideaal, maakt hem uiteraard wel heel verdacht (als zijn follow the money ook laag was, dan was het volgens mij duidelijk)
Gebruikersavatar

Nonline09 mei 2018, 16:25

Molerator  6547  Uma
Kobe schreef:Wat ook kan...Lloyd is de mol en Baha weet het. Lloyd heeft dat door en beslist om altijd met Baha samen te werken zodat de anderen (zoals Pieter) tergelijk weinig over hem te weten komen en om hen te doen denken dat hij Baha verdenkt om ze zo dus te stimuleren om Baha verdacht te vinden

Enkel uit deze theorie Baha als mol aanduiden is dus niet ideaal, maakt hem uiteraard wel heel verdacht (als zijn follow the money ook laag was, dan was het volgens mij duidelijk)
Hmm, hier ben ik wel niet helemaal door overtuigd. Dan zou je dit namelijk als 'vriendjespolitiek' van de mol kunnen bekijken die liever heeft dat Baha (die hem al verdenkt) nog meer over hem te weten komt in plaats van iedereen een gelijke kans te geven.

Wat daarentegen wel kan als redenering is dat Baha veel geneigder zou zijn om een opdracht inderdaad te laten mislukken om zichzelf verdacht te maken en Lloyd het op die manier dus gemakkelijker krijgt om te mollen.
Gebruikersavatar

jos.jansen13 mei 2018, 23:34

 328  Uma
Ondertussen weten we het allemaal, Pieter is de mol. Mijn theorie kan volledig naar de vuilbak.

Lloyd heeft als winnaar de minste keren samengewerkt met Pieter en heeft toch gewonnen chapeau.

Ik heb me geamuseerd met dit bij te houden en mogelijks doe ik het volgend jaar opnieuw maar er mag toch een gigantische korrel zout bij (ipv in de chocolade)
Gebruikersavatar

Kobe13 mei 2018, 23:36

 429
jos.jansen schreef:Ondertussen weten we het allemaal, Pieter is de mol. Mijn theorie kan volledig naar de vuilbak.

Lloyd heeft als winnaar de minste keren samengewerkt met Pieter en heeft toch gewonnen chapeau.

Ik heb me geamuseerd met dit bij te houden en mogelijks doe ik het volgend jaar opnieuw maar er mag toch een gigantische korrel zout bij (ipv in de chocolade)
Dit was de voornaamste theorie om zowel Pieter als Lloyd te schrappen...Ik geloofde sterk in deze theorie hoor! Dit seizoen is op dat vlak wel redelijk uitzonderlijk, Lloyd en Pieter speelden nauwelijks iets samen! 😲

Wilt dit zeggen dat enkel Lloyd (en Baha) Pieter verdachten? Misshien wint Lloyd zelfs door het juiste antwoord op welke beproeving de mol gaf (chatgesprek)