Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mei 2018, 15:55

 2354  Uma
Hierbij nog eens mijn schema:

Afbeelding

Het blijft ongelooflijk hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt! Maar volgens mijn FTM-schema is Pieter de Mol, maar daar ben ik het niet mee eens :? :mrgreen: . Ik denk dat ze het ons heel moeilijk maken omdat je nu gewoon pasvragen/vrijstellingen kunt kopen met geld:
- Afl. 2 Joke bij de pasvragen
- Afl. 3 geldkoffertjes
- Afl. 5 winkelen/3pasvragen
- Afl. 6 geiten,..)

Misschien moet ik eens een schema maken zonder deze opdrachten? Als jullie dat willen hou ik me daar mee bezig.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2018, 16:45

 3547  Sven
Ha, de Gilles VB zei wel in Café De Mol dat de follow the money methode niet juist was met Joke.
Nochtans... ^^
Gebruikersavatar

frank.troch07 mei 2018, 10:39

 253  Yens
For what it's worth - update na aflevering 7:

1. Effectief gewonnen

Afbeelding

* Bahador wint het meeste geld, Pieter het minste*

2. Effectief verloren

Afbeelding

* Lloyd verliest het meeste geld, Bahador het minste*

* Als we de som maken heeft Pieter het grootste negatieve saldo, gevolgd door Lloyd en dan Baha*

3. Individuele invloed

Afbeelding

* Pieter en Lloyd hebben een gelijkwaardige negatieve invloed. Baha staat een stuk lager *

4. Aanwezigheid in de groep

Afbeelding

* Lloyd is het vaakst aanwezig als er geld verloren wordt, gevolgd door Pieter. Baha is weinig aanwezig *

***
Nog steeds geen duidelijke verdachte bij het geld. Baha blijft wel uitgesloten (volgens deze theorie). Pieter heeft een streepje voor op Lloyd doordat hij wat effectief wat minder geld binnenbrengt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2018, 11:26

 8153
Spijtig genoeg voor ons ligt het allemaal heel dicht bij elkaar.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mei 2018, 12:02

 3483  Uma
chicawah schreef:Spijtig genoeg voor ons ligt het allemaal heel dicht bij elkaar.
Zonder afbreuk te willen doen aan de inspanningen van Frank (inspanningen die in het verleden toch telkens tot de ontmaskering van de mol geleid hebben), moet ik eerlijk bekennen dat ik blij ben dat het dit jaar niet werkt (misschien wel na aflevering 8 maar dat lijkt me ook bijna vanzelfsprekend).
blij = verheugd dat de speurtocht niet voortijdig succesvol is zodat we nog steeds allerlei theorieën die betrekking hebben op meerdere deelnemers MOETEN onderzoeken.
Gebruikersavatar

Klaartje08 mei 2018, 17:51

 2245  Uma
De Mol heeft dit seizoen precies veel "hulp" gekregen van de andere deelnemers. Als je ziet hoeveel de niet-mollen Joke en Pascale hebben verloren volgens die tabellen, dan is het misschien voor de eindwinnaar van de pot zelfs gunstig geweest dat de Mol zelf het spel niet helemaal in de rode cijfers heeft doen lopen.

Quid als straks Bahador toch de Mol blijkt te zijn? Misschien moeten we dan besluiten dat de makers erin zijn gelukt om de opdrachten zo in elkaar te steken dat er sowieso veel geld te grabbel kon worden gegooid door de kandidaten in het spel. Misschien was het dit seizoen de bedoeling om de kandidaten zich niet zo zeer te laten focussen op het vergaren van zoveel mogelijk geld, maar om de Mol te ontmaskeren. En dat zou dan weer bemoeilijkt kunnen zijn doordat die Mol af en toe geld binnen bracht...

Als ik deze follow the money theorie bekijk, dan moet ik nu toch terugdenken aan de woorden van GDC, in de allereerste aflevering van Café de Mol, waarin hij de kandidaten kwam voorstellen. Hij liet zich toen op een onbewaakt(?) moment iets ontvallen over "een dure Mol", Toen dacht ik: "Tiens, wat zegt hij nu?"

Wordt het dit seizoen Bahador 1 - Follow the Money 0 of zorgen Pieter of Lloyd in de laatste aflevering toch nog voor gerechtigheid en wint de FTM-theorie opnieuw?
Gebruikersavatar

Frolva08 mei 2018, 23:14

 2204
En dan zijn er nog mensen die denken dat Pieter niet de mol is. :roll:


:mrgreen:
Gebruikersavatar

Kobe09 mei 2018, 00:07

 429
We kunnen blijven zeveren over het feit dat alles mogelijk is, maar soms moet je uit bepaalde feiten wel degelijk conclusies durven trekken! Ondanks ik Baha lange tijd als hoofdverdachte had (samen met de andere 2 :roll: ), schrap ik hem nu van mijn lijstje. Nu nog Pieter of Lloyd, waarbij Pieter toch een streepje voor heeft...
Gebruikersavatar

frank.troch09 mei 2018, 12:04

 253  Yens
Klaartje schreef:Misschien moeten we dan besluiten dat de makers erin zijn gelukt om de opdrachten zo in elkaar te steken dat er sowieso veel geld te grabbel kon worden gegooid door de kandidaten in het spel [...] doordat die Mol af en toe geld binnen bracht...
Dan zouden ze wel het basis idee achter het spel / het programma onderuit gehaald hebben, nl. dat de mol zoveel mogelijk geld uit de pot moet houden/halen en dat de kandidaten en de kijkers de mol kunnen ontmaskeren door zijn/haar molacties te bestuderen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou er allesinds niet blij mee zijn moest het zo zijn :cry:
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mei 2018, 12:33

 3483  Uma
frank.troch schreef:Dan zouden ze wel het basis idee achter het spel / het programma onderuit gehaald hebben, nl. dat de mol zoveel mogelijk geld uit de pot moet houden/halen en dat de kandidaten en de kijkers de mol kunnen ontmaskeren door zijn/haar molacties te bestuderen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou er allesinds niet blij mee zijn moest het zo zijn :cry:
Volgens mij is de kwestie niet dat de mol in persoon het geld uit de pot moet houden, maar dat door acties van de mol, er minder geld in de pot gaat ( en de mol dus buiten schot blijft).

Zonder iemand als mol aan te duiden wil ik een voorbeeld geven: Baha, die er bijna eigenhandig voor gezorgd heeft dat hij de 0-koffer kreeg en ook nog voor de helft kon sturen wie welke van de overblijvende geldkoffers kreeg. Als Baha de mol is dat is dit wel een heel goede molactie.
Gebruikersavatar

joran.steen09 mei 2018, 18:52

 16
ex-molinator schreef:Baha, die er bijna eigenhandig voor gezorgd heeft dat hij de 0-koffer kreeg en ook nog voor de helft kon sturen wie welke van de overblijvende geldkoffers kreeg. Als Baha de mol is dat is dit wel een heel goede molactie.
Ik zou het niet zo'n goeie active vinden, eerder puur geluk.
Het was Jeffrey's idee om te koffertjes te verdelen (meen ik mij te herinneren).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7