Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

brian.jason29 mar 2018, 14:35

 22
hans.buelens schreef:Ik heb even uitgeteld wat de tot hiertoe veriende bedragen zijn. Tussenhaakjes staat hoeveel geld door deze kandidaat weg is

Pascale: 2000 (-750)
Channy: 2000 (-1000)
Katrien: 2000 (-750)
Bahador: 500 (-1000)
Jeffrey: 2000
Steve: 2000
Lloyd: 1250 (-1000)
Pieter: 2500
Joke: 0 (-2000)

Voor mij is het zeer opvallend dat Joke nog niets heeft binnengebracht. Joke vind ik wel hetzelfde type als Eline en is zodus de kans klein dat zij het dus. Maar toch iets om rekening mee te houden.
Pieter heeft het meeste verdiend.
Je moet ook naar elke proef individueel kijken.
Lloyd heeft dan wel in theorie 1250 euro "verdiend", bij de basketbal proef deed hij wel zijn uiterste onopvallende best om de proef te laten mislukken. Van de 3 punten heeft hij geen enkele gescoord.
De 250 van de allereerste proef was een logische "opoffering" die hij als mol moest maken om voor de rest zo weinig mogelijk geld te verdienden tijdens die proef (vooral de 2500 kist).
Gebruikersavatar

Jansen29 mar 2018, 14:54

 3423  Yens
brian.jason schreef:Lloyd heeft dan wel in theorie 1250 euro "verdiend", bij de basketbal proef deed hij wel zijn uiterste onopvallende best om de proef te laten mislukken. Van de 3 punten heeft hij geen enkele gescoord.
Het klopt dat hij geen enkele keer de bal erin gegooid heeft. Maar uiteindelijk is enkel de laatste bal van belang: de mol moet er voor zorgen dat die er niet ingaat. Als ik de mol moest zijn, dan deed ik zoals Katrien: de eerste twee ballen er in gooien (zoals ze - op haar onorthodoxe manier - gedaan heeft) en dan bij de laatste worp er niets meer van bakken. Iedereen zegt: "Katrien doet haar best, want zie maar, ze heeft twee ballen er in gegooid." Ze heeft dan gewoon pech dat Jeffrey uiteindelijk wel de bal er in gooit, vlak voor de Mariachi Band er aan komt. Voor mij trouwens een grote aanwijzing dat Jeffrey de mol niet is. Maar... er is nog maar 1 aflevering geweest en ik weiger nu al in een tunnel te kruipen 😉.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2018, 15:20

 2204
brian.jason schreef:De 250 van de allereerste proef was een logische "opoffering" die hij als mol moest maken om voor de rest zo weinig mogelijk geld te verdienden tijdens die proef (vooral de 2500 kist).
Zelfs geen opoffering, vind ik. Hij was ook afhankelijk van Kelley, die de oplossing blijkbaar snel vond.
Gebruikersavatar

mollig1829 mar 2018, 16:36

 229  Bert
als mol er 2 ballen ingooien terwijl de andere er niks van bakken om de andere twee op verkeerd spoor te zetten, lijkt mij wel heel slechte mollenstreek.
Gebruikersavatar

Margot329 mar 2018, 16:47

 91
mollig18 schreef:als mol er 2 ballen ingooien terwijl de andere er niks van bakken om de andere twee op verkeerd spoor te zetten, lijkt mij wel heel slechte mollenstreek.
Over wie gaat dit? want Lloyd heeft niets gescoord enkel de woorden geraden, Jeffrey wist 1 woord en 1* gescoord en Katrien heeft geen antwoord maar wel 2* gescoord
Gebruikersavatar

mollig1829 mar 2018, 18:19

 229  Bert
dat was als antwoord op enkele posts naar boven waarop iemand beweerde dat die twee ballen die Katrien erin gooide net was om haar minder verdacht te maken.

Over follow the money...
raadsel in de kist was blijkbaar geraden door Kelly

gevoelsmatig heeft Lloyd voor mij 0 euro verdiend en is mijn hoofdverdachte
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2018, 20:09

 3483  Uma
mollig18 schreef:als mol er 2 ballen ingooien terwijl de andere er niks van bakken om de andere twee op verkeerd spoor te zetten, lijkt mij wel heel slechte mollenstreek.
Juist niet denk ik.
Als die 2 anderen er niks van bakken, dan kan je makkelijk de eerste 2 baskets maken (vanaf de korte afstanden dus) want de kans dat die 2 sukkelaar de 3de zullen maken is dan wel heel klein. En effectief, Jeffrey had beter niet aan De Mol meegedaan maar aan Euromillions want die 3de is er uiteindelijk toch ingegaan (en op basis van zijn vorige pogingen durf ik dit gerust een lucky shot te noemen).

Dus als mol zou Katrien heel veel vertrouwen gewonnen hebben, zonder geld binnen te brengen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2018, 20:46

 1690  Sven
mollig18 schreef:dat was als antwoord op enkele posts naar boven waarop iemand beweerde dat die twee ballen die Katrien erin gooide net was om haar minder verdacht te maken.

Over follow the money...
raadsel in de kist was blijkbaar geraden door Kelly

gevoelsmatig heeft Lloyd voor mij 0 euro verdiend en is mijn hoofdverdachte
Ik heb zelf ook een soort follow the money gemaakt, maar ook rekening houdend met het wel of niet bijdragen aan winst of verlies. Ik heb hierin Lloyd bij de basketproef niks laten winnen, en de 1000 verdeeld onder de andere 2.
Ook bij de eerste proef heb ik virtueel de winst wel aan Joke en Steve toegekend omdat ze wel hun deel van de proef afgewerkt hadden. Maar heb wel de 2500 afgetrokken van de zes die hen moesten vinden. ( verdeeld onder hen)
Dan kom ik op Steve als grootste verdiener, en Baha staat 1166 in de min, gevolgd door Lloyd met -791.
Neemt niet weg dat ik deze post ook zeker volg, hoe meer meningen hoe beter.
Gebruikersavatar

marc.degroote31 mar 2018, 23:34

 26
Eerst even kijken wie wat in de geldkas heeft gebracht.
In proef 1 verliezen Pascale en Katrien effectief 750 Euro door niet uit de kist te komen.
In proef 2 verliezen Joke en Kelly effectief 1000 Euro door te mislukken in het dominospel.
In proef 3 verliezen Baha, Jeffrey, Joke en Lloyd effectief 1000 Euro door te mislukken in het rappel spel.

Pieter = +2000 = +2000
Steve = +2000 = +2000
Channy = +2000 = +2000
Pascale = -750 + 2000 = 1250
Jeffrey = -1000 +2000 = + 1000
Katrien = -750 + 1000 = + 250 *
Lloyd = -1000 + 1250 = + 250
Baha = -1000 + 500 = - 500
Joke = -1750 + 0 = - 1750

Katrien maakte ook 1000 bij het basketten maar dat gun ik haar niet omdat ze niet de laatste en moeilijkste goal maakte.
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2018, 08:54

 2354  Uma
marc.degroote schreef:Katrien maakte ook 1000 bij het basketten maar dat gun ik haar niet omdat ze niet de laatste en moeilijkste goal maakte.
Zij heeft wel 2 keer gescoord! En die 2 goals zijn ook belangrijk...
Gebruikersavatar

marc.degroote01 apr 2018, 09:00

 26
robbe.vermesen schreef:Zij heeft wel 2 keer gescoord! En die 2 goals zijn ook belangrijk...
ja maar daar misschien op geoefend om dan te gokken dat het verre afstandsschot er nooit zou ingaan. en op een paar seconde na was dat ook gelukt
Gebruikersavatar

Jansen01 apr 2018, 09:31

 3423  Yens
marc.degroote schreef:ja maar daar misschien op geoefend om dan te gokken dat het verre afstandsschot er nooit zou ingaan. en op een paar seconde na was dat ook gelukt
Zo interpreteer ik het ook, zou dat een intelligente tactiek vinden als je mol bent 😎
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7