Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

frank.troch19 apr 2018, 10:52

 253  Yens
Uiteraard blijft het allemaal subjectief. Het is zeker geen exacte wetenschap. Bij Gilles en Eline was het echter wel zo dat er meer consistentie was vanaf aflevering 2/3 in de tabellen. Dit jaar schommelt het inderdaad wel wat. Dat die 3.000 eur aan pascale toegerekend wordt is een gevolg van de manier waarop de tabellen berekend worden en hoe de makers de opdrachten opzetten. Als kijker zijn we hiervoor afhankelijk van wat ze beslissen om ons wel of niet te tonen.

Of het echt wringt weet ik niet. Het falen van de religieuze proef was ook aan Gilles toe te schrijven. Het foute antwoord van Eline over de Oostkantons kwam ook op haar naam. Soms kan de mol niet anders dan er persoonlijk een stokje voor steken. Als pascale tijdens de discussie vooraf gehoord had dat iedereen zijn of haar greep herkend had, en niemand op een ander gedacht heeft kunnen brengen, dan kon ze als mol niet anders dan een fout antwoord geven. Door die techniek consistent toe te passen krijg je een consistent beeld. Zo verliest joke ook veel geld door de vrijstelling te nemen. En steve door de helft van de vragen fout te beantwoorden. En pieter door ook veel fouten te maken. De individuele totalen zijn dus een overzicht waar alles wordt samengenomen en gekeken wordt naar wie nu het hardste zijn best doet om geld te verliezen, want iedereen maakt fouten maar de mol net dat beetje meer.

Weliswaar nog steeds met een korrel zout te nemen, maar toch een leuke indicatie 😃
Gebruikersavatar

joachim.morrens20 apr 2018, 13:01

 200  Yens
Voor zij die Pascale verdenken (chicawah dit is voor jou! 😉), deze zag ik op Facebook passeren:


Afbeelding

Damn. Pascale mol, en Baha winnaar, zou het? 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2018, 13:52

 8153
Aha!
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2018, 18:54

 1690  Sven
joachim.morrens schreef:Voor zij die Pascale verdenken (chicawah dit is voor jou! 😉), deze zag ik op Facebook passeren:


Afbeelding

Damn. Pascale mol, en Baha winnaar, zou het? 😛
Zo heb ik het ook ongeveer. Alleen krijgt Pascale afl. 1 Proef 2 niet het geld, maar wel Steve, aangezien het echt wel door hem was dat ze slaagde. En bij dezelfde proef heb ik Lloyd zijn deel ook verdeeld onder de 2 anderen.
Ook bij proef 1 bij Joke en Steve de 2500 fictief toegewezen omdat hun raadsels wel waren opgelost en hun bevrijding volledig in handen van de anderen lag.
Volgens mijn lijstje laat Pascale dan ook het meeste geld uit de pot verdwijnen.
Gebruikersavatar

frank.troch23 apr 2018, 16:12

 253  Yens
Hierbij update na aflevering 5:

1. Effectief gewonnen

Afbeelding

2. Effectief verloren

Afbeelding

3. Individuele invloed

Afbeelding

4. Aanwezigheid in de groep

Afbeelding

***

Na aflevering 5 zijn dit de conclusies:
- Pascale wint effectief het meeste geld, gevolgd door Bahador.
- Pascale verliest echter ook effectief veel geld, samen met Pieter.
- Pascale heeft nog steeds de grootste negatieve invloed, gevolgd door Joke en Pieter. Lloyd heeft de kleinste negatieve invloed.
- Joke en Lloyd zijn het vaakst aanwezig als er geld verloren wordt. Bahador het minst vaak.

Het blijft dit jaar moeilijk om uit de follow the money conclusies te trekken. Wel lijkt het week na week minder waarschijnlijk dat Bahador de mol is. Pascale, Pieter en Joke zijn de grootste verdachten op basis van het geld.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 16:18

 8153
En toch is Bahador bij mij gepromoveerd van twijfelgeval naar verdacht :?
Gebruikersavatar

Mola Lisa23 apr 2018, 19:01

 328  Uma
frank.troch schreef:Hierbij update na aflevering 5:

1. Effectief gewonnen

Afbeelding

2. Effectief verloren

Afbeelding

3. Individuele invloed

Afbeelding

4. Aanwezigheid in de groep

Afbeelding

***

Na aflevering 5 zijn dit de conclusies:
- Pascale wint effectief het meeste geld, gevolgd door Bahador.
- Pascale verliest echter ook effectief veel geld, samen met Pieter.
- Pascale heeft nog steeds de grootste negatieve invloed, gevolgd door Joke en Pieter. Lloyd heeft de kleinste negatieve invloed.
- Joke en Lloyd zijn het vaakst aanwezig als er geld verloren wordt. Bahador het minst vaak.

Het blijft dit jaar moeilijk om uit de follow the money conclusies te trekken. Wel lijkt het week na week minder waarschijnlijk dat Bahador de mol is. Pascale, Pieter en Joke zijn de grootste verdachten op basis van het geld.
Die nagenoeg onuitvoerbare opdrachten geven ook een vertekend beeld van de follow te money theorie of wordt daar op een of andere manier toch rekening mee gehouden ?
Gebruikersavatar

nyckelpiga23 apr 2018, 21:41

 69
In proef 1 is het toch wel door Pascale dat ze zijn gaan hertellen en zo 11 logo's hadden, door Bahador hadden ze er bijna 9. Dus voor mij heeft Bahador het meeste geprobeerd om geld te verliezen.
Voor mij zijn de factoren die hier bijna zorgden voor verlies: Bahador en Joke, en dan waar er effectief geld is verloren is puur door Pieter (en Steve.) Bij Pieter en Steve was het natuurlijk wel omdat Steve zich niet goed voelde dat ze niet vaak een ritje hebben gemaakt, maar het is niet dat Pieter zijn idee om het letter per letter uit te beelden echt goed was + het was Pieter die eigenlijk de attracties heeft toegewezen, maar het was wel Pascale die als eerste het had over dat Supersonicos iets rap ging zijn, en het was Baha die plots eens met haar wou samenwerken.
Gebruikersavatar

frank.troch24 apr 2018, 11:56

 253  Yens
nyckelpiga schreef:In proef 1 is het toch wel door Pascale dat ze zijn gaan hertellen en zo 11 logo's hadden, door Bahador hadden ze er bijna 9.
Kan ook een truckje geweest zijn om tijd te verliezen en zo niet meer voldoende tijd te hebben om bij de achtbaan de foto's te ontcijferen. Misschien had Pascale (als mol - even hypothetisch) er dan op gerekend dat ze weer een fout aantal zouden tellen.

Punt is: je weet nooit hoe het echt gegaan is en wat de reden is dat bepaalde dingen wel/niet gebeuren. Daarom wordt in follow the money gewoon altijd consistent een verdeling gemaakt van het geld. Of een opdracht nu onuitvoerbaar is of niet, in principe zou er op het einde van de rit toch moeten duidelijk zijn welke kandidaat altijd aanwezig is als er geld verloren wordt, welke kandidaat nooit geld binnenbrengt en weinig aanwezig is als er geld verloren wordt en welke kandidaat dus de grootste negatieve invloed op de pot heeft.
Gebruikersavatar

Holmes25 apr 2018, 19:18

 395
frank.troch schreef:Kan ook een truckje geweest zijn om tijd te verliezen en zo niet meer voldoende tijd te hebben om bij de achtbaan de foto's te ontcijferen. Misschien had Pascale (als mol - even hypothetisch) er dan op gerekend dat ze weer een fout aantal zouden tellen.
Maar dan stel je, als mol, toch niet voor om een kind bij elke sticker te plaatsen want dan verminder je juist het risico op fout tellen...
Gebruikersavatar

Yvo29 apr 2018, 23:30

 1111  Uma
En Pieter bengelt nog steeds onderaan de 'Follow The Money' theorie. Hij heeft tot nu toe duidelijk het minste geld verdiend volgens het schema dat gepost werd. Ik zit terug in een tunnel.
Gebruikersavatar

frank.troch02 mei 2018, 15:41

 253  Yens
Hierbij update na aflevering 6:

1. Effectief gewonnen

Afbeelding

2. Effectief verloren

Afbeelding

3. Individuele invloed

Afbeelding

4. Aanwezigheid in de groep

Afbeelding

***

Na aflevering 5 zijn dit de conclusies:
- Pascale wint effectief nog steeds het meeste geld, Lloyd het minste.
- Pascale verliest niet langer effectief het meeste geld, maar wordt ingehaald voor Pieter en Lloyd. Baha verliest het minste effectief.
- Pascale heeft wel nog steeds de grootste negatieve invloed. Baha heeft de kleinste negatieve invloed.
- Lloyd is het vaakst aanwezig als er geld verloren wordt, maar op de voet gevolgd door Pieter en Pascale. Bahador het minst vaak.

Het blijft moeilijk ... Wel is het volgens de follow the money theorie uitgesloten dat Bahador de mol is. De theorie wijst het meeste naar Pascale en Pieter. Ik denk dat we dus vooral over die twee moeten twijfelen :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7