Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

yevo22 mar 2018, 14:16

 281  Uma
eveline.vanhemel schreef:Op de site van Vier is er een nieuw filmpje bijgekomen: de reacties van de kandidaten op hun selectie 😃. Wie is oprecht blij en wie kan het goed faken 😛
https://www.vier.be/video/de-mol/zo-rea ... -bangelijk
Joke enige met een tas op de tafel... Wat staat erop?

...an
...te
..cht
?
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2018, 14:49

 2354  Uma
Klaartje schreef:Of misschien om de kijkers te misleiden, want wij gaan nu misschien focussen op Joke en de makers zullen er wel voor zorgen in hun montage dat Joke erg verdacht naar voren komt. Zij weten natuurlijk hoelang Joke in het spel zal zitten. Ze proberen op die manier misschien een van de kandidaten zo in the picture te zetten dat bvb na een aflevering of vijf, ongeveer een derde van de kijkers of meer Joke als mogelijke mol aanduidt. Om dan vast te stellen dat Joke er in aflevering zes of zo uitvliegt.
Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Stine in Nederland...
Gebruikersavatar

ex-molinator22 mar 2018, 15:24

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Stine in Nederland...
Klopt, er waren zo veel aanwijzingen dat ik het als zeer onwaarschijnlijk beschouw (en dan druk ik me heel beleefd uit) dat dit toeval was.
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2018, 16:01

 2204
eveline.vanhemel schreef:Op de site van Vier is er een nieuw filmpje bijgekomen: de reacties van de kandidaten op hun selectie 😃. Wie is oprecht blij en wie kan het goed faken 😛
https://www.vier.be/video/de-mol/zo-rea ... -bangelijk
Misschien moet niemand faken, en krijgt de mol ook te horen dat hij/zij gekozen is.
Gebruikersavatar

ex-molinator22 mar 2018, 16:14

 3483  Uma
Frolva schreef:Misschien moet niemand faken, en krijgt de mol ook te horen dat hij/zij gekozen is.
Joke lijkt niet erg uitgelaten (maar daar zoek ik niets achter - niet iedereen is even expressief).
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2018, 16:24

 2204
Of de makers hebben het slim aangepakt en één kandidaat de opname opnieuw laten doen (omdat ze zogezegd mislukt was).

Het faken is dan eigenlijk fake. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 16:33

 8153
ex-molinator schreef:Joke lijkt niet erg uitgelaten (maar daar zoek ik niets achter - niet iedereen is even expressief).
We worden dit jaar wel op voorhand goed verwend door 4.

Nog maar 1x bekeken maar het viel me ook op. Maar in dat filmpje doet ze mij ergens aan Eline denken en ik kan mij niet voorstellen dat ze 2x na elkaar eenzelfde soort mol hebben. Of net wel?
Bahador was ook niet superuitbundig. Kelly daarentegen leek me echt ongelooflijk en ongeveinsd blij.
Wat mij opviel bij Pascale is dat ze meteen haar handen voor haar gezicht sloeg en haar hoofd voorover boog. Misschien doe je dat voor alle zekerheid zodat niemand zal zien dat je blijdschap gespeeld is?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2018, 16:54

 8153
Misschien moeten we dit later nog eens herbekijken, eens we de kandidaten een beetje beter "kennen".
Daarnet een 2de keer gekeken. Katrien en Joke kijken redelijk veel weg, wat vaak geïnterpreteerd wordt als niet helemaal oprecht zijn. Steve blijft er eerst heel rustig onder, maar toont dan plots dat hij blij is.
Zo valt er voor iedereen wel iets te zeggen.
Afgaand op deze filmpjes zou ik persoonlijk Kelly, Lloyd, Jeffrey en Pieter uitsluiten als mol en inzetten op Pascale, Katrien en Steve, maar het is meer buikgevoel dan beredeneerd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2018, 18:52

 2354  Uma
chicawah schreef:We worden dit jaar wel op voorhand goed verwend door 4.

Nog maar 1x bekeken maar het viel me ook op. Maar in dat filmpje doet ze mij ergens aan Eline denken en ik kan mij niet voorstellen dat ze 2x na elkaar eenzelfde soort mol hebben. Of net wel?
Dat is net hetzelfde met Gilles en Bertrand, bijna exact hetzelfde type.... Lijken net broers.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mar 2018, 10:38

 3483  Uma
masterveecee schreef:https://www.vier.be/video/de-mol/zo-rea ... -bangelijk
tjoh ... , nog maar eens bekeken en het blijft me verrassen welk gevoel ik krijg bij het zien van die korte inleidende filmpjes.
Het contrast met de NL reeks is zo groot door de spontane reacties van de deelnemers voor wie het "een once in a lifetime" event is. Bij de ene ongeloof, de andere extatisch, een zweem van opluchting, Joke die niet goed weet hoe te reageren en gereserveerd blijft, Channy lijkt zelfs een beetje opgeschrikt. En De Mol wiens reactie ook wel eerlijk zal zijn en wellicht spontaan, maar dan met een iets andere instap.

Lichtjes off-topic (maar ik kan het niet laten) - ik heb nog eens naar een paar videootjes van vorig jaar gekeken (o.a. de bekendmaking van De Mol en de winnaars) en ik kreeg zowaar ook bijna tranen in mijn ogen bij de reacties van Eline en Davey, en niet te vergeten de andere deelnemers. Die beelden op zich zijn een pleidooi om het concept van onbekende Vlamingen te behouden en De Mol met BV's te produceren.
Nogmaals mijn complimenten aan het selectieteam van De Mol omwille van het 2x samenstellen van een groep met 10 interessante figuren met fantastische interactie. Binnen een paar dagen weten we of dit ook een 3de maal gelukt is. (ik heb er wel een goed gevoel bij :!: )
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2018, 11:13

 2245  Uma
10 mensen die hetzelfde goede nieuws krijgen en 10 verschillende reacties.

Zoals hierboven al gezegd, kennen we de kandidaten nog niet voldoende en zouden we ze eerst eens in actie moeten zien om te kunnen beoordelen hoe ze werkelijk zijn. Daarna kunnen we pas een beetje oordelen of hun reactie op het goede nieuws strookt met hun persoonlijkheid en karakter.

Iets anders dat mij opviel na het bekijken van deze video: Bahador heeft zijn baard afgeschoren voor de fotosessie.

Dat deed bij mij weer de vraag rijzen: hoeveel tijd zit er tussen de dag waarop de kandidaten het goede nieuws vernemen dat ze mogen deelnemen en de dag waarop de foto's en beelden zijn gemaakt die we kennen uit de andere trailers die we gezien hebben? Ik vond dat het haar van Bahador toch behoorlijk langer is op de foto's dan op deze video. Op de beelden van het eerste gesprek (waarin hij vertelt over de metaaldetector tijdens een vakantie naar Gran Canaria) is zijn haar ook nog vrij lang. Het lijkt erop dat tussen het eerste gesprek en de fotosessie minstens 3 tot 4 maanden zitten. Of is er toch iets wat chronologisch niet in de haak is? Zoals ik elders al had opgemerkt, lijkt de individuele foto van Bahador niet gemaakt op dezelfde dag als de individuele foto's en beelden van de andere kandidaten, omdat Bahador als enige een andere trui draagt (blauw op de individuele foto en grijs op de andere foto en in de beelden van de trailer waarin gezegd wordt "Kijk goed naar deze gezichten, etc.")

Sorry modje, dat ik weer eens afwijk van het topic. Maar ik neem het risico.

Overigens, op die koffiemok daar bij Joke staat volgens mij iets in het Engels, iets met late night of zo. Maar daar zie ik geen verwijzing of tip naar de mol in.