Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2018, 15:08

 2834  Uma
Margot3 schreef:ik vraag mij vooral af: als Joke de brief maar mag openen na de eliminatie, wat dan met de brief als zij er als eerste uit ging??
Volgens mij is dit net omdat ze nog zouden kunnen ingrijpen...

Valt Joke niet af, dan blijft het deze brief.
Valt Joke wél af, dan "neemt ze haar brief mee", krijgt ze in het geniep een andere brief die op zich hetzelfde vertelt maar dan onder het mom van "je kan terugkeren in het spel als je deze opdracht tot een goed einde brengt".

Tot voor dit seizoen is het altijd zo geweest dat de afvaller een kans had om terug te keren in het spel. Als Joke de afvaller was geweest, dan zou de 'Rabid Joke'-proef kunnen blijven bestaan maar onder het mom dat ze terug in het spel kan komen...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2018, 19:20

 767  Yens
Cedric schreef:Volgens mij is dit net omdat ze nog zouden kunnen ingrijpen...

Valt Joke niet af, dan blijft het deze brief.
Valt Joke wél af, dan "neemt ze haar brief mee", krijgt ze in het geniep een andere brief die op zich hetzelfde vertelt maar dan onder het mom van "je kan terugkeren in het spel als je deze opdracht tot een goed einde brengt".

Tot voor dit seizoen is het altijd zo geweest dat de afvaller een kans had om terug te keren in het spel. Als Joke de afvaller was geweest, dan zou de 'Rabid Joke'-proef kunnen blijven bestaan maar onder het mom dat ze terug in het spel kan komen...
Goed gezien! Dat kan inderdaad wel eens het geval zijn, ja... Zo is het zeker waar dat er voor veel opdrachten een plan A, B en soms zelfs C bestaat. Gilles De Coster heeft vorig jaar zelf nog verteld dat de opdracht met de bus bij de terugkeer van Hans ook had kunnen doorgaan zonder dat er iemand afgevallen was op het vliegveld voor het vertrek naar Zuid-Afrika, waarschijnlijk ook zoiets als dat iemand een envelop kon winnen bij één van de voorgaande opdrachten, ofzo. Als Joke nu zou afgevallen zijn, zou ze waarschijnlijk inderdaad kunnen terugkeren en indien dat het geval was, zouden er op het einde van de aflevering dan 2 afvallers zijn, in plaats van 1 afvaller, zoals bij aflevering 2 van 'De Mol 2017'. De baseballopdracht zou immers zeker ook gegaan zijn met 1 kandidaat meer op het veld, vermoed ik dan. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2018, 22:57

 8153
Ik zou wel eens willen weten wat plan B was, maar ik denk niet dat we dat ooit te weten zullen komen.
Persoonlijk denk ik dat als Joke afviel ze haar brief aan Gilles had moeten geven (samen met haar molboekje) en dat de brief naar de 2de snelste van de cliffhanger proef (Lloyd) gegaan zou zijn. Of misschien hadden ze nog wel een psychologisch spelletje achter de hand om de envelop een nieuwe bestemmeling te geven.
Een terugkeer van de afgevallen Joke behoort inderdaad ook tot de mogelijkheden, maar persoonlijk zou ik dat flauw vinden/gevonden hebben. Een afvaller een nieuwe kans geven, is een leuke twist maar zou toch geen traditie mogen worden.