Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

noor.kerstens27 mar 2018, 20:47

 23
bij de slechtste eigenschap van onze vrolijke chauffeur Jeffrey staat blijven plakken als het plezant is...
de mol is natuurlijk voor elke kandidaat plezant! (daar gaan we dan toch zeker van uit 😉 ) daarom gaat Jeffrey als hij de mol is blijven plakken tot op het einde? subtiele hint misschien? ik vind van wel en jullie? zou Jeffrey blijven plakken tot het einde om dat het 1: plezant is
2: hij de mol is

:?: :?: :?:
Afbeelding
Gebruikersavatar

tom.bastijns28 mar 2018, 07:58

 26
Ik zag vooral een Jeffrey die bij de eerste proef er mee voor zorgt dat ze vlot uit de kist geraken en vooral bij de basketbalproef de cruciale laatste bal fraai in de ring gooit op het ogenblik dat het orkest hen bijna inhaalt.

Vooral die laatste actie zou zeer vreemd zijn als mol. Je kan daar vlot wat geld verliezen want het zou helemaal niet zo vreemd geweest zijn moest dit van op zo een afstand niet gelukt zijn.

Er zijn idd wel hints die naar Jeffrey wijzen, maar in zijn handelingen zie ik toch zaken die ik niet met een mol kan rijmen voorlopig. 🙂
Gebruikersavatar

wannes.maerten28 mar 2018, 19:36

 1
Wie gebruikt er eigenlijk nog internet explorer?
Gebruikersavatar

OrthoMol31 mar 2018, 19:47

 219
Hm , ik heb Jeffrey bij de selectie en bevestiging van zijn deelname als kandidaat zien 'afkloppen' ;
Afkloppen :
En dan wel op onbewerkt hout. Als je het heel nauw neemt kun je enkel afkloppen op eiken, wilgen en appelboom hout. Door je eigen overmoedigheid kun je het noodlot soms aardig tarten en dat wil niemand. Het idee van afkloppen is dat je het ongeluk afwendt. De herkomst van dit bijgeloof is terug te vinden in de tijd van christus; namelijk het kruis.
Ik ga d'ervan uit dat de tafel waarop hij heeft afgeklopt om zijn lot een positieve wending te geven in het spel niet uit één van de drie bovenstaande houtsoorten werd vervaardigd, en dat dat dus zal leiden tot een vroegtijdige exit.
Wat me verder opviel over zijn In Memoriam :
Paars en Wit klopte zijn Hart
leeg voelt ons Leven zonder zijn eeuwige glimlach
Uw chauffeur zal hij voortaan en voor eeuwig zijn, Heer
in zijn 1000 €. leeft hij voort
met liefde gedenken wij onze vriend Jeffrey

Uw chauffeur zal hij voortaan en voor eeuwig zijn, maar De Mol niet !
Dus dit is één van de redenen waarom ik ervan uitga dat Jeffrey niet De Mol zal zijn
Gebruikersavatar

billie.holiday01 apr 2018, 08:41

 462  Bert
Ge kunt het ook anders interpreteren.
Hij zal jullie naar iedere opdracht brengen, want hij is de mol.
Gebruikersavatar

billie.holiday01 apr 2018, 10:36

 462  Bert
Spijtig dat we niet alle gedenkplaatjes hebben gezien.
Overal kon je onze vriend of vriendin lezen. Maar Baha , channy en Katrien hun plaatje heb ik niet gezien of het was onleesbaar. Bij Pascale las Katrien het voor , de laatste zin toch. Daar kwam ook vriendin in. Misschien stond er op een plaatje onze Baha of zo en niet onze vriend.
9 vrienden en een mol. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 10:57

 8153
Bij het filmpje waarin Jeffrey te horen kreeg dat hij uitverkoren was, heb ik, toen ik zijn reactie zag, even gedacht "die krijgt te horen dat hij de mol mag zijn".

Hoe zou men dat filmpje bij de mol maken?
Ofwel weet die op voorhand dat hij/zij de mol is en moet er dus toneel gespeeld worden. Ofwel willen de makers een echte, spontane reactie en in dat geval zou je wel eens een reactie kunnen krijgen zoals die van Jeffrey.
Of die van Joke, die haar gezicht in haar handen neemt en fluistert "Zo zot".
Steves reactie lijkt mij eerder in het eerste scenario te passen. Om het hem te vergemakkelijken te faken, hebben ze hem in profiel gezet.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 01 apr 2018, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 11:00

 8153
billie.holiday schreef:Spijtig dat we niet alle gedenkplaatjes hebben gezien.
Overal kon je onze vriend of vriendin lezen. Maar Baha , channy en Katrien hun plaatje heb ik niet gezien of het was onleesbaar. Bij Pascale las Katrien het voor , de laatste zin toch. Daar kwam ook vriendin in. Misschien stond er op een plaatje onze Baha of zo en niet onze vriend.
9 vrienden en een mol. 😃
Ik heb mij ook afgevraagd waarom we ze niet allemaal te zien kregen. Je kan je dus inderdaad afvragen of er iemand is waarbij niet vermeld werd dat hij/zij een vriend(in) is.
Gebruikersavatar

kim.baudart01 apr 2018, 11:44

 138
Maar waarom zouden ze zo'n tip in die plaatjes steken en ze dan niet allemaal laten zien zodat we de tip niet kunnen vinden? Lijkt me niet echt logisch....

Ik sluit niet uit dat er een tip in de plaatjes zitten maar dan enkel in de plaatjes die we gezien hebben...
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2018, 12:33

 2204
Het zou natuurlijk kunnen dat de andere teksten later nog in het programma komen, bij wijze van flash-back bijvoorbeeld. Om wat meer "informatie" te geven over de kandidaten.

Zo kan er een hint inzitten, die nog niet meteen in de eerste aflevering wordt prijsgegeven.

Maar ik denk het niet, eigenlijk. :mrgreen: