Toen tijdens de eerste uitzending van Café de Mol Gilles De Coster de nieuwe kandidaten kwam voorstellen was de spanning te snijden. Ik was samen met enkele andere kandidaten van het seizoen 2017 door Woestijnvis uitgenodigd om dit live te mogen meemaken. De eerste aflevering hebben we ook in Café de Mol bekeken en genoten van de schitterende proeven en de prachtige opnames. Het is moeilijk te beschrijven wat er allemaal door je hoofd gaat. Je voelt terug de emoties en de spanning en vooral ook dat heel aparte gevoel van 'ik ben er bij, wij zijn er bij'. Door het feit dat je met deze ploeg dag en nacht samen bent ontstaat er na een paar dagen een band die je moeilijk in een paar woorden kunt samenvatten. Een mengeling van vriendschap, solidariteit, wantrouwen... Na de eerste aflevering van seizoen 2018 ben ik direct met afvaller één, Kelly, gaan praten om haar moed in te spreken. Ik besef zo goed hoe ze zich moet voelen. Ik heb immers alle afvallers van vorig seizoen zien vertrekken en weet hoe erg dit is. Ik vind het grappig hoe op alle internet media en fora wordt gegokt en gegist naar de mol. Als kijker is het een pure gok om nu al een mol aan te duiden vermits gedurende de montage iedereen als verdacht kan voorgesteld worden. Ik zat bij mijn zoektocht naar de mol 2017 nogal snel op het juiste spoor omdat ik toevallig enkele proeven samen met de mol heb moeten doen waardoor mijn gevoel werd bevestigd. Wie op dit moment mijn verdachte is valt moeilijk te zeggen, daar is het nog te vroeg voor. Ik heb het gevoel dat de mol 2018 iemand is van iets rijpere leeftijd en voor het overige laat ik alle aanwijzingen en verdachtmakingen op het internet voorlopig aan mij voorbij gaan.
Ik wens jullie alvast veel succes met jullie zoektocht naar de mol!