Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 apr 2018, 08:14

 767  Yens
Ik denk dat dat er ook een beetje vanaf hangt wat voor een karakter de mol zelf heeft. Als die zich sowieso niet altijd op de eerste plaats zet in een groep, gaat die dat ook niet doen in het spel. Gilles was al snel een heel opvallende 'kandidaat', omdat hij zo fanatiek was dat hij gewoon opviel tussen de rest. Eline was iets minder opvallend in de eerste afleveringen. Ze is mij maar pas echt beginnen opvallen na de speciale eliminatie in aflevering 3...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 09:31

 8153
Gilles viel eigenlijk op het einde van de eerste aflevering op, maar het is mij maar opgevallen bij de reveal aflevering doordat hij het zo goed gespeeld/geacteerd heeft.
Toen Ruth een kans kon krijgen terug te keren, had hij daar opvallend en luidkeels bezwaren tegen en een deel van de groep ging daarin mee, maar toen Ruth uiteindelijk de verf over zich kreeg, was hij een van de eersten om beschuldigend naar de anderen te wijzen en heel erg veel medelijden te hebben met Ruth.
Ah, schitterende mol was die Gilles!
Gebruikersavatar

masterveecee13 apr 2018, 09:58

 3547  Sven
Het klopt weldegelijk dat ze zodanig monteren dat hun mol niet onmiddellijk naar boven komt. Integendeel, ze sturen onze in een bepaalde richting om ons te doen misleiden. Dat is sinds de laatste 3 seizoenen zeker zo.

Het is eigenlijk zo erg dat kijkers die dat weten, speciaal op die manier net niet de mol verdenken. Zoals Gilles met de fietsopdracht en het Wees Gegroet (was het zeker?) in de 2e aflevering. En Eline met haar "West-Vlaanderen" ook in de 2e.
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2018, 10:32

 3423  Yens
masterveecee schreef:Het is eigenlijk zo erg dat kijkers die dat weten, speciaal op die manier net niet de mol verdenken.
Klopt, maar als ze dit elk seizoen blijven doen - en ik ben er zeker van dat ze dat dit seizoen ook doen - dan zou het wel eens kunnen dat die tactiek niet meer zal werken. Zoiets van: een ezel stoot zich niet meer aan dezelfde steen (of na 2 of 3 keer toch niet meer) 😉
Gebruikersavatar

Andreas15 apr 2018, 22:14

Molerator  113
Resultaten café De Mol - Aflevering 4

Joke 12%
Lloyd 32%
Steve 12%
Pieter 8%
Pascale 23%
Katrien /
Bahador 13%
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2018, 10:15

 767  Yens
eveline.vanhemel schreef: Ik weet het niet... ik heb dit jaar regelmatig de indruk dat door montage we in verschillende richtingen gestuurd worden. Misschien vonden ze vorig jaar dat we te goed werden in het vinden van hints?
Dat was vorig jaar ook al zo MAAR toen was er enorm veel wat in de richting van Robin wees en laat die nou net zo'n top kandidaat zijn die er zeer lang in was wat ideaal was voor het montageteam om ons in een waas te laten (als je geen rekening hield met geld theorie).
Nu heb ik zo de indruk dat ze wel elke episode iemand eens in de spotlight zetten als verdachte .. behalve misschien ... Pascale?
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2018, 10:24

 3423  Yens
Taupe077 schreef:Dat was vorig jaar ook al zo MAAR toen was er enorm veel wat in de richting van Robin wees en laat die nou net zo'n top kandidaat zijn die er zeer lang in was wat ideaal was voor het montageteam om ons in een waas te laten (als je geen rekening hield met geld theorie).
Nu heb ik zo de indruk dat ze wel elke episode iemand eens in de spotlight zetten als verdachte .. behalve misschien ... Pascale?
Ik volg je. Je hebt in elke aflevering wel telkens een gevoel van: "het zal toch niet waar zijn zeker dat die uiteindelijk de mol zal zijn?". Wat betreft Pascale kan je in elke aflevering wel iets bedenken waarvan je zegt: "dat zou verdacht kunnen zijn", maar nooit uitgesproken. Ik heb gezworen nadat Katrien er uit viel dat ik nog weiger om in een tunnel te kruipen en ik zoek naar tips die leiden naar alle kandidaten, maar ik kom toch vooral bij Pascale en Baha uit en sinds deze aflevering bij Pieter, maar zoals gezegd, ik denk dat we regelmatig door montage gestuurd worden.
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2018, 10:44

 3547  Sven
Dat klopt. Vorige seizoenen is dat ook beginnen opvallen. Het min of meer sturen van verdachtmakingen door de productie.
De smeerlappen 🙂
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2018, 12:07

 2834  Uma
Taupe077 schreef:Nu heb ik zo de indruk dat ze wel elke episode iemand eens in de spotlight zetten als verdachte .. behalve misschien ... Pascale?
Ik vond de eerste aflevering in het teken staan van het verdacht maken van Pascale.
- Opdracht 1: levend begraven => Ze doet helemaal niks in die kisten. Amper de indruk dat ze zelfs maar probeert iets te vinden..
- Opdracht 2: de callejoneada => 'Soy Melania Trump?'
- Opdracht 3: het abseilen => Ze negeert compleet het bord met de vraag, tot Channy en Steve haar erop wijzen..


EDIT/ Algemeen in mijn ogen:
- aflevering 1: vooral Pascale verdacht gemaakt
- aflevering 2: vooral Jeffrey verdacht gemaakt
- aflevering 3: vooral Steve verdacht gemaakt
- aflevering 4: vooral Lloyd verdacht gemaakt
- aflevering 5: vooral Pieter verdacht gemaakt

Blijven over: Bahador en Joke. Gezien ik denk dat Bahador de Mol is, vermoed ik dat volgende aflevering Joke als meest verdacht zal worden afgebeeld.
Gebruikersavatar

james.waker25 apr 2018, 17:10

 417
Cedric schreef:Ik vond de eerste aflevering in het teken staan van het verdacht maken van Pascale.
- Opdracht 1: levend begraven => Ze doet helemaal niks in die kisten. Amper de indruk dat ze zelfs maar probeert iets te vinden..
ik vond dat niet echt een molse actie, niks doen is nu niet bepaald actief mollen en dus niet molwaardig in mijn ogen, een mol die op de hoogte is van de opdracht zou vermoedelijk wel een aanzet gegeven hebben tot een beetje actie en wat hints gegeven hebben aan zijn grafgenoot, nu lagen ze daar maar te liggen....
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2018, 17:35

 8153
james.waker schreef:ik vond dat niet echt een molse actie, niks doen is nu niet bepaald actief mollen en dus niet molwaardig in mijn ogen...
Vorig jaar stapte Eline heel snel van haar fiets en had ze dus totaal geen controle meer over de proef, dus het kan nog altijd wel gemold zijn van Pascale.
Gebruikersavatar

billie.holiday27 apr 2018, 13:02

 462  Bert
chicawah schreef:Vorig jaar stapte Eline heel snel van haar fiets en had ze dus totaal geen controle meer over de proef, dus het kan nog altijd wel gemold zijn van Pascale.
Eline was zo doorzichtig als mol dat velen het niet wilden geloven dat ze de mol was. Nu hebben ze de opdrachten zodanig gemaakt dat de mol niks meer moet doen. De kandidaten verkl**ten zelf de boel. En als ze geld kunnen verdienen, staat er ofwel pasvragen vrijstelling, of familie tov , die je toch niet in een auto laat slapen .
Bij die coyoteproef had ik echt de indruk hoe verwend velen zijn. Ze durven niet eens in een auto slapen. Chapeau voor Pieter en Jasper ,die wel het risico durvden te nemen. Ze hadden misschen de mol in een Robinson uitvoering moeten doen.