Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

matthias.bouquet02 apr 2018, 15:33

 171
Dag allemaal!

Moet jij ook vaak je hersens pijnigen over welke rol een bepaalde persoon die je eerst niet zo verdacht nu weer vervulde in een bepaalde opdracht of hoe die zich gedroeg tijdens een eliminatie, zonder dat je tijd hebt de hele aflevering te herzien of af te zakken in de diepe krochten en tunnels van dit forum? Hopelijk bieden mijn schema's daarvoor een vlug overzicht.

Wat staat er WEL in?
  • Groepsverdelingen: worden aangegeven met kleurcodes. Als er een bepaalde volgorde speelt als bij de rappel staan ze regenbooggewijs :mrgreen: .
  • Uitslag van de opdracht: de effectief gewonnen bedragen staan aangegeven, gelijk voor alle groepsgenoten die in dezelfde kleur staan. Bij de honkbal brachten de rode ballen potentieel iets op en die staan er dus niet bij. Aangezien het niet meer dan een geheugensteuntje is, wil ik geen complexe analyse maken.
  • Korte beschrijving van handelingen gesorteerd per kandidaat en per opdracht. Waar mogelijk worden beslissingen teruggevoerd op een kandidaat.
Wat staat er NIET in?
  • Interpretaties: het zal onvermijdelijk soms wat gekleurd zijn, maar ik doe mijn best de schema's niet te subjectief te maken en ruimte te laten voor je eigen theorieën over wie het in het honderd liet lopen of stuurde. Neem een mogelijke Baha- en Lloydbias in rekening 😲 .
  • Follow the money en Verdenkingen: ik ambieer niet te interpreteren welke kandidaat welk gedrag op zijn kerfstok heeft staan of wie ze in het vizier hebben, eerder in herinnering brengen welke bedragen op het spel stonden en wat daar van verloren ging als algemeen beeld van de uitslag van de opdracht, en welke uitspraken van de kandidaten over elkaar juist aan bod kwamen tijdens de aflevering. Als Channy bijvoorbeeld Steve in een opvlieging een vuile mol noemt, vermeld ik dat maar moet je voor jezelf maar beslissen hoe speels dat nu juist bedoeld was. Ga voor concrete bruikbare interpretaties dus naar de genoemde topics.
  • Een cataloog van alle info die te koppelen valt aan specifieke kandidaten (playlists, rouwtekstjes, ...): in principe zou ik dat kunnen doen maar de tabel zou zijn doel voorbijstreven. De info die ik niet meteen relevant acht voor de opdrachten of eliminaties en vooral nog nuttig kunnen zijn voor de hintspeurders onder ons laat ik er daarom uit.
Rechtzettingen en aanvullingen zijn meer dan welkom.


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door matthias.bouquet op 02 apr 2018, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet02 apr 2018, 15:39

 171
Oei, minder leesbaar dan ik dacht. Je moet goed inzoomen.
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2018, 15:50

 2204
Prima leesbaar, hoor. 😉

Merci!
Gebruikersavatar

commisaris Witse02 apr 2018, 16:11

 260
Toch super interessant die tabellen van jou : dank je wel ! 😃 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 16:35

 8153
Inderdaad heel handig. Na 2 afleveringen kan je dat nog wel allemaal onthouden, maar enkele afleveringen verder wordt het al verdomd moeilijk om je nog de juiste indelingen van de vorige afleveringen te herinneren.
Dank je wel 🙂
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2018, 17:29

 870
Fijne tabellen, Matthias! Merci.
Gebruikersavatar

Elysia198502 apr 2018, 17:43

 105
Superhandig, merci!! 🙂 Wel een kleine opmerking: Joke zégt dat ze een vrijstelling was kwijtgeraakt bij ‘Vogelvrij’ maar geeft achteraf toe aan de camera dat ze die met opzet had achtergehouden.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet02 apr 2018, 23:01

 171
Elysia1985 schreef:Superhandig, merci!! 🙂 Wel een kleine opmerking: Joke zégt dat ze een vrijstelling was kwijtgeraakt bij ‘Vogelvrij’ maar geeft achteraf toe aan de camera dat ze die met opzet had achtergehouden.
Hola, dat had ik gemist. Bedankt om te zeggen. Dat had ik niet van haar verwacht moet ik zeggen!
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2018, 23:14

 2204
Bij de eerste opdracht (graf) schrijf je bij Lloyd dat hij op 12,5 minuten voor het einde voorstelt om nog 10 minuten te wachten.

Hij stelt voor om 'tot 10 minuten te wachten' (dus 2,5 minuten zo begrijp ik).

Is uiteraard maar een detail, maar ook die kunnen belangrijk zijn voor het vinden van de mol. 😉
Gebruikersavatar

matthias.bouquet09 apr 2018, 17:47

 171
Dat Pascale zich omdraait in de Sombreroproef wanneer Pieter Katrien roept mocht er nog bijstaan.