Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

corné.scheel03 apr 2018, 17:53

 27
Misschien is dit ver gezocht, maar het viel mij op bij het kijken naar de laatste aflevering. Het moment dat bij de eerste opdracht de auto voor Joke in het zicht is zegt zij: 'ze zitten met drie in die auto.' ( https://imgur.com/a/RfaYx )

Natuurlijk wordt er geknipt en geplakt in een aflevering en we hebben niet gezien dat de opdracht aan Joke wordt uitgelegd, maar wel dat de presentator de opdracht aan de groep uitlegt. Hij zegt op dat moment niet; 'er moeten er 3 met de auto, 3 te paard en 2 met de heli' maar hij zegt dat de groep zelf mag beslissen. Joke is op dat moment al 15 minuten aan het lopen en kan de verdeling dus niet van te voren weten. Naar mijn idee kan Joke dus alleen met 100% zekerheid weten dat er 3 in de auto zitten als dat door de regie aan haar is verteld terwijl ze aan het lopen is. Doordat ze deze informatie heeft kan ze dan als mol zijnde een oneerlijk voorstel doen van 4-1-1-1 pasvraag en zo de kans om afgeschoten te worden te vergroten en met deze opdracht geen geld te verdienen. Ik denk dat de regie alleen zulk soort informatie doorspeelt als zij de mol is.

Mogelijke ontkrachting van deze theorie;

Mogelijk zijn er maar 3 paarden en maar 2 stoelen in de heli dus moest de verdeling wel 3-3-2 zijn, maar ik zag op 10:22 in de aflevering een moment waarop een paard niet gebruikt lijkt te worden. Dus er hadden er eventueel ook 4 met de paarden kunnen gaan lijkt mij ( https://imgur.com/a/yzyEF ). Stel dat tegen Joke gezegd is dat ze met de auto, een heli en met paarden achter haar aan komen dan is de kans groot dat er 3 in de auto zullen zitten, maar zeker niet 100% zeker zoals zij het uitspreekt.

Zit ik mogelijk iets op het spoor? Los van dit vind ik Joke sowieso in elke opdracht tot nu toe verdacht, maar dat ter zijde.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2018, 18:21

 2204
corné.scheel schreef:Mogelijk zijn er maar 3 paarden en maar 2 stoelen in de heli dus moest de verdeling wel 3-3-2 zijn, maar ik zag op 10:22 in de aflevering een moment waarop een paard niet gebruikt lijkt te worden. Dus er hadden er eventueel ook 4 met de paarden kunnen gaan lijkt mij ( https://imgur.com/a/yzyEF ).
GDC zeg expliciet dat ze kunnen achtervolgen met drie paarden:
Afbeelding

We zien jammer genoeg niet wat er juist aan Joke wordt uitgelegd, maar ik sluit zeker niet uit dat de verdeling over de vervoermiddelen vast lag en werd uitgelegd.

Bij de overige kandidaten horen we ook niet overleggen met hoeveel ze in de helikopter of de pick-up gaan. Dat wijst ook in die richting.


Wel héél goed opgemerkt. 😉
Gebruikersavatar

corné.scheel03 apr 2018, 18:35

 27
Frolva schreef:GDC zeg expliciet dat ze kunnen achtervolgen met drie paarden:
Afbeelding

We zien jammer genoeg niet wat er juist aan Joke wordt uitgelegd, maar ik sluit zeker niet uit dat de verdeling over de vervoermiddelen vast lag en werd uitgelegd.

Bij de overige kandidaten horen we ook niet overleggen met hoeveel ze in de helikopter of de pick-up gaan. Dat wijst ook in die richting.


Wel héél goed opgemerkt. 😉
Wow je hebt gelijk dat er gezegd wordt met 3 paarden, bizar dat ik dat over het hoofd gezien heb. Echter zegt hij dit (in hoeverre wij dat zien) niet tegen de groep, maar alleen tegen de kijker. De kans lijkt mij in ieder geval alsnog aanwezig dat hij niet tegen Joke heeft gezegd hoeveel er in de auto zullen zitten. En misschien kunnen er wel 3 met de heli gaan? Overigens even los van dit topic, is er een plaats om mijn algemene verdenkingen richting Joke te delen? Ik kijk al sinds het eerste nederlandse seizoen trouw naar wie is de mol maar gebruik het forum normaal nooit.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2018, 18:43

 2204
corné.scheel schreef:Overigens even los van dit topic, is er een plaats om mijn algemene verdenkingen richting Joke te delen? Ik kijk al sinds het eerste nederlandse seizoen trouw naar wie is de mol maar gebruik het forum normaal nooit.
Bij 'offtopic' zijn er verschillende leden met 'verdachtenlijstjes'.
viewforum.php?f=69

Lijkt me ook de geschikte plek voor al jouw verdenkingen richting Joke te plaatsen. Benieuwd.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2018, 18:44

 2204
corné.scheel schreef:De kans lijkt mij in ieder geval alsnog aanwezig dat hij niet tegen Joke heeft gezegd hoeveel er in de auto zullen zitten.
Die kans bestaat inderdaad nog, maar lijkt mij kleiner dan de kans dat het wél werd gezegd. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2018, 18:44

 8153
corné.scheel schreef:is er een plaats om mijn algemene verdenkingen richting Joke te delen? Ik kijk al sinds het eerste nederlandse seizoen trouw naar wie is de mol maar gebruik het forum normaal nooit.
Enkelen van ons hebben in het subforum off topic een topic aangemaakt met hun eigen verdachtenlijstje. Daarin kan je je eigen bevindingen kwijt: wie je verdacht vindt en wie niet, aan wie je twijfelt... Je kan uitleggen waarop je je baseert, waarbij je er zowel feiten als verborgen hints aan toevoegt enz. Het is jouw eigen subjectieve kijk, vandaar dat het onder off topic gezet wordt.
Je moet maar eens gaan lezen, dan zie je wat ik bedoel.
Gebruikersavatar

masterveecee04 apr 2018, 10:49

 3547  Sven
Joke had de pickup al zien afkomen. Had ze het mss al gezien van ver?
Gebruikersavatar

Taupe07704 apr 2018, 10:56

 767  Yens
Ik heb ook een "raar" gevoel met heel die opdracht en dat die toch (teveel) verwijst naar Joke.
Ook niet begrepen waarom ze die verdeling maken ... moet aflevering opnieuw bekijken maar waarom niet met 2 op de paarden? Er is gezegd dat er drie paarden zijn maar niet dat je met drie bent.
Wat we niet weten is wat zegt de crew die Joke filmt? Misschien hebben ze haar wel gezegd dat er een heli, een jeep met 3 en 3 paarden aankomen ... dan is alles direct minder verdacht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 10:57

 8153
masterveecee schreef:Joke had de pickup al zien afkomen. Had ze het mss al gezien van ver?
Ze zag alleszins een stofwolk.