Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2018, 12:46

 8153
Ben Jones schreef:Ze hebben allemaal nu wel door dat Pieter de mol is vermoedelijk, en al vrij lang mogelijks.
Waarom denk je dat?
Gebruikersavatar

Frolva05 mei 2018, 12:52

 2204
Als Pieter de mol is, dan heeft Baha het door, volgens mij.
Gebruikersavatar

robin.bastaens07 mei 2018, 11:10

 71  Uma
In de voorbije afleveringen werd er telkens door een paar kandidaten gezegd wie zij verdacht vonden. In de aflevering waar Jeffrey naar huis ging leek het alsof de kandidaten deze mede kandidaten verdacht vonden:

Joke zat op Katrien
Katrien zat op ...
Steve verdacht ...
Baha verdacht Lloyd
Pascale verdacht LLoyd
Lloyd zat op Pieter
Pieter verdacht Baha
Jeffrey zat op ...

Voor de finale zouden we dit dus kunnen zien:
Baha op LLoyd
Lloyd op Pieter
Pieter op Baha

Iedereen zou dus iemand anders verdenken, maar als Pascale effectief op Lloyd zat, kunnen we dan zien dat Baha de mol is, ofwel heel sterk is in het invullen van de vragen?
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 11:19

 417
robin.bastaens schreef: maar als Pascale effectief op Lloyd zat, kunnen we dan zien dat Baha de mol is, ofwel heel sterk is in het invullen van de vragen?
ben niet zo zeker dat ze op juiste mol zat... dat denk ik vooral aan haar manier van doen bij de kaars-opdracht, ik had de indruk dat ze de kandidaat aan de overzijde vertrouwde en een goede deal voor beide wou maken....

vergeet ook niet, vorige week wou ze nog dat Lloyd de superronde speelde omdat ze hem vertrouwde (of was dat een test?)

misschien probeerde ze in het gefluit een persoon te herkennen ipv het gefluit te linken aan de blokfluit van LLoyd ???
Gebruikersavatar

commisaris Witse07 mei 2018, 11:55

 260
james.waker schreef:ben niet zo zeker dat ze op juiste mol zat... dat denk ik vooral aan haar manier van doen bij de kaars-opdracht, ik had de indruk dat ze de kandidaat aan de overzijde vertrouwde en een goede deal voor beide wou maken....
Zei dit al eerder vanmorgen elders op het forum :

Afbeelding
Gebruikersavatar

JKpowned07 mei 2018, 14:26

 259
james.waker schreef:ben niet zo zeker dat ze op juiste mol zat... dat denk ik vooral aan haar manier van doen bij de kaars-opdracht, ik had de indruk dat ze de kandidaat aan de overzijde vertrouwde en een goede deal voor beide wou maken....

vergeet ook niet, vorige week wou ze nog dat Lloyd de superronde speelde omdat ze hem vertrouwde (of was dat een test?)

misschien probeerde ze in het gefluit een persoon te herkennen ipv het gefluit te linken aan de blokfluit van LLoyd ???
Kan maar in de filmpjes met de blokfluit zie je ook nergens Pascale als ik me niet vergis. Dus wist ze dat wel?
Gebruikersavatar

tom.vanratingen12 mei 2018, 15:43

 50
robin.bastaens schreef:In de voorbije afleveringen werd er telkens door een paar kandidaten gezegd wie zij verdacht vonden. In de aflevering waar Jeffrey naar huis ging leek het alsof de kandidaten deze mede kandidaten verdacht vonden:

Joke zat op Katrien
Katrien zat op ...
Steve verdacht ...
Baha verdacht Lloyd
Pascale verdacht LLoyd
Lloyd zat op Pieter
Pieter verdacht Baha
Jeffrey zat op ...

Voor de finale zouden we dit dus kunnen zien:
Baha op LLoyd
Lloyd op Pieter
Pieter op Baha

Iedereen zou dus iemand anders verdenken, maar als Pascale effectief op Lloyd zat, kunnen we dan zien dat Baha de mol is, ofwel heel sterk is in het invullen van de vragen?

Het is erg moeilijk om te zeggen wie wie verdenkt op basis van wat ze zeggen bij het invullen van hun test.

Cathy zei in seizoen 4 ook bij een eliminatie: 'Gilles verdenk ik zeker niet, die reageerde veel te emotioneel' terwijl Gilles haar mol was. Ondertussen had ze wel al andere namen vernoemd die ze verdacht vond. Het is dus echt moeilijk te zeggen op wie iemand stemt op basis van wat ze vertellen. Het is mogelijk dat de kandidaten alle verdachte en niet-verdachte zaken (ookal stemmen ze niet op die persoon) op een rijtje zetten en dat daar mooi in geknipt wordt door de montage 😉


Waar ga ik wel van uit?
Het enige punt waar ik 99% zeker van ben, is dat Kelly Pieter NIET verdacht. Dit is voor mij één van de redenen om hem als mol te verdenken.

Waarom denk ik dit?
Tijdens de eliminatie was Kelly zo oprecht blij voor Pieter toen hij een groen scherm kreeg. Ook in Café de Mol gaf ze aan: “Ik was zo blij voor Pieter dat hij door was, en toen besefte ik: misschien moet ik dan wel weg?” Tijdens de eerste eliminatie lijkt me een 4/20 al voldoende om door te zijn naar de volgende aflevering. Je weet natuurlijk niet tussen hoeveel personen ze heeft gespreid, maar ik denk dat de meeste mensen een selectie maken van een 4-tal personen. Deze spreiding omvatte Pieter dus niet (naar mijn vermoeden).

Tijdens die aflevering heeft ze van dichtbij bijvoorbeeld Baha aan het werk gezien die de kippen niet kon vangen, of Lloyd die het verkeerde nummer ingaf (Ze zei nog: “Kijkt gij mee wat hij aan het typen is?” Typt Lloyd dan toch ook nog het verkeerde nummer? Verdacht hé, Kelly 😉 ). De kans is dus volgens mij groter dat ze enkele vragen op hen heeft ingevuld dan op Pieter, en dus de laagste score had.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mei 2018, 16:36

 1690  Sven
tom.vanratingen schreef:Het is erg moeilijk om te zeggen wie wie verdenkt op basis van wat ze zeggen bij het invullen van hun test.

Cathy zei in seizoen 4 ook bij een eliminatie: 'Gilles verdenk ik zeker niet, die reageerde veel te emotioneel' terwijl Gilles haar mol was. Ondertussen had ze wel al andere namen vernoemd die ze verdacht vond. Het is dus echt moeilijk te zeggen op wie iemand stemt op basis van wat ze vertellen. Het is mogelijk dat de kandidaten alle verdachte en niet-verdachte zaken (ookal stemmen ze niet op die persoon) op een rijtje zetten en dat daar mooi in geknipt wordt door de montage 😉


Waar ga ik wel van uit?
Het enige punt waar ik 99% zeker van ben, is dat Kelly Pieter NIET verdacht. Dit is voor mij één van de redenen om hem als mol te verdenken.

Waarom denk ik dit?
Tijdens de eliminatie was Kelly zo oprecht blij voor Pieter toen hij een groen scherm kreeg. Ook in Café de Mol gaf ze aan: “Ik was zo blij voor Pieter dat hij door was, en toen beseft...
Kelly heeft Baha niet zien stuntelen met de kippen, zij mochten niet mee, want hun domino opdracht was niet geslaagd.
Nu is Kelly wel de allereerste afvaller, ik denk dat er in dat stadium van het spel er nogal wat kandidaten op de verkeerde hadden gespreid.
Daarbij komt ook dat Kelly een aantal x zij of haar heeft gezegd als ze het over de mol had, de 2 dames in die niet bovengronds geraakten werden al snel verdacht gemaakt door zowel Baha als Lloyd. Joke, die snel een fout antwoord gaf bij de rappel. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik denk dat Kelly niet eens op een van de finalisten heeft ingezet.
Gebruikersavatar

Frolva12 mei 2018, 17:41

 2204
Jay-Lo schreef:Kelly heeft Baha niet zien stuntelen met de kippen, zij mochten niet mee, want hun domino opdracht was niet geslaagd.
Was met eigenlijk nog niet opgevallen, dat Kelly (en Joke) die proef niet gezien hebben. :oops:

Van weinig nut nu, maar toch. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Ben Jones21 mei 2018, 10:07

 44
Ben Jones schreef:Ze hebben allemaal nu wel door dat Pieter de mol is vermoedelijk, en al vrij lang mogelijks.
Not bad not bad 😎