Dag iedereen
Dit jaar is de eerste keer dat ik kijk naar het programma 'De mol', intussen heb ik de 2017 editie er ook al doorgejaagd. Het is dus de eerste keer dat ik probeer een mol te vangen, maar dit moet lukken zeker met jullie hulp!
Mijn idee: De mol is gemakkelijk te ontmaskeren door op het einde van de aflevering te kijken welke kleur de kandidaten krijgen. Deze resultaten kan je dan combineren met ander zaken die ik hieronder zal uitleggen.
Welke info krijgen we door de kleuren:
rood> Deze kandidaat is niet de mol + de persoon die hij als mol zag is ook niet de mol
groen> Kan de mol zijn of een kandidaat die op het goede spoor zit
Nu zal ik deze theorie toepassen op het huidige seizoen.
Aflevering 1;
Er is een Ex aequo en Kelly valt af. => Kelly is niet de mol
Ik vond op een ander topic dat kelly Lloyd verdenkt => Lloyd is dus niet de mol, anders had Kelly groen.
Nu zijn er nog 8 kandidaten over. (Bahador, Channy, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale, Pieter en Steve)
In deze aflevering vermeldde pieter dat hij Bahador en Lloyd verdacht vindt, dit is de enige persoon die ook Lloy vermeldde als verdachte dus wss heeft hij ofwel gespreid ofwel op Lloyd ingezet en was hij dus degene die Ex aeqou scoorde maar sneller was dan Kelly.
Nu zijn er nog 7 kandidaten over (Bahador, Channy, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale en Steve)
Aflevering 2:
Channy valt af => Channy is niet de mol
De eerste keer verdacht ze Joke en kreeg ze groen, nu begon ze te twijfelen en is ze van mol verandert waarna het rode kleur volgde. Volgens mij stemde ze op steve (ze noemde hem zelfs een vuile mol tijdens de aflevering), maar dit is niet zeker.
Nu zijn er nog 6 kandidaten over (Bahador, Jeffrey, Joke, Katrien, Pascale en Steve) tenzij je ook Steve uitsluit!
Nu komt het moment waar ik ander technieken om de mol te vinden hierin verwerk en ook probeer kandidaten uit te sluiten door te kijken op wie ze stemden toen ze groen kregen.
Follow the money: Jeffrey en Katrien haalden tot nu toe een zeer groot bedrag binnen vergeleken met de rest. Volgens mij hebben deze ook geen duidelijk mollengedrag vertoond. Deze 2 kandidaten zou ik uitsluiten. Kantrien stemde de eerste aflevering op Joke waarna ze groen kreeg, over de 2de aflevering is het niet bekend wie ze koos.
Nu zijn er nog 4 kandidaten over (Bahador, Joke, Pascale en Steve) tenzij je ook Steve uitsluit!
Bahador heeft al 2x op Pascale gestemd en zit er nog in, 2 conclusies mogelijk => Pascale is de mol, Bahador is mol en krijgt daarom groen + hij heeft al mollengedrag vertoond. Hij brengt ook zeer weinig geld binnen.
Joke verdacht Pieter, Jeffrey en Katrien. Deze zijn bij mij allemaal vrijgesproken waardoor haar groen kleurtje verdacht wordt. Het is ook bijzonder dat wie op Joke stemt en daarna niet meer rood krijgt + ze heeft al mollengedrag vertoond. Conclusie is volgens mij dat Joke zeker de mol kan zijn. Ze bracht tot nu toe ook het kleinste bedrag binnen.
Pascale heeft nog nooit duidelijk vermeld op wie ze verdacht vindt behalve 1x steve vernoemen. Ze is mysterieus en het doelwit van Bahador dus kan zeker de mol zijn. Ze heeft ook al mollengedrag vertoond.
Steve leeft in mijn theorie nog omdat hij normaal gestemd heeft op Channy in aflvering 1 en dit overleeft heeft. Hij is eker uitsluitbaar, maar heeft ook al mollengedrag vertoond.
Alvast bedankt om mijn theorie tot hier te lezen. Wat denken jullie: zit ik op het juiste pad? Maak ik een grote denkfout? Laat gerust een reactie achter dan zoeken we samen naar de mol! Ik vermoed dat het na de derde aflevering volgens deze techniek mogelijk moet zijn om de mol te ontmaskeren. Hieronder ook een afbeelding hoe de stemmingen volgens het internet verlopen zijn.