Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 21:27

 8153
Cedric schreef:Deze post is volledig wat ik me heb zitten afvragen vanaf gisterenavond tot nu..

Ik zie 3 mogelijkheden:
1) Joke heeft enorm veel geluk gehad... Is het haar pasvraag die ervoor zorgt dat Jeffrey eruit ging? En is het haar vrijstelling die ervoor zorgt dat Katrien eruit ging?
2) Joke is de Mol en vermeldt steeds wat verschillende mensen, om de kijkers een ruimere blik te geven qua mogelijke verdenkingen.
3) We worden massaal om de tuin geleid... Ik ga ervan uit dat bij die interviews voor de eliminatie de producers aan alle kandidaten vissen naar quotes over alle kandidaten. Ik ga er dus ook van uit dat Joke telkens over iedereen wel wat te zeggen had wat verdacht was, wat evenzeer gold voor de andere kandidaten, en dat de producers dan gewoon maar wat quotes nemen van de kandidaten en al dan niet willekeurig uitzenden wat hen goed uitkomt.

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar hoe Joke de proeven in de volgende aflevering zal aanpakken.. Bijvoorbeeld: Met wie zal ze samenwerken? Ze ...
Alleszins 3).
3) kan samen met 1) of met 2).

Ik zie in Joke (nog altijd) geen mol, wel een supergedreven winnaarstype.

Even off topic:
Jij en Joke zijn bijna van dezelfde leeftijd. Ik weet niet of je vrijgezel bent, maar indien wel: waag je kans :mrgreen:
Mo k zoekik miskien beter zehn ho mè joen zieke katte zere no Tielt. T è to nie verre vo hie weh 😉
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 21:37

 2834  Uma
chicawah schreef:Even off topic:
Jij en Joke zijn bijna van dezelfde leeftijd. Ik weet niet of je vrijgezel bent, maar indien wel: waag je kans 😉
Hahaha 😃 We zijn inderdaad quasi even oud en ik ben inderdaad vrijgezel, bovendien ook qua reiservaring wat gelijk (zij woonde enkele jaren in London las ik ergens, ik heb 2 jaar in Australië gewoond), dus beiden avontuurlijk en zo. Maar ik heb veeeeeeeel te weinig zelfvertrouwen om "mijn kans te wagen". Ik vermoed ook dat ze groter is dan mij en vrouwen vallen zelden of nooit op kleinere mannen, tenzij het om Tom Cruise gaat, maar die ben ik nu ook niet 😉

En inderdaad, zoals je zegt, het 3e uit mijn opsomming is sowieso het geval. Trouwens, daarover, ik heb ook de indruk dat de naam van Joke een van de namen is die het minst genoemd wordt bij die verdenkingen... Ook dat kan bewust zo ge-edit zijn, ALS ze de Mol zou zijn...
Gebruikersavatar

Curio16 apr 2018, 21:41

 53
Klaartje schreef:Hebben jullie ook opgemerkt dat Joke in aflevering 2 zegt dat haar twee hoofdverdachten Jeffrey en Katrien waren, die toen wel 3000 euro in de pot brachten met hun geslaagde Blind sightseeing, maar dat volgens Joke deden om op de "definitely not-lijst" te geraken?

Wel, wat zien we na aflevering 4? Jokes twee hoofdverdachten liggen er allebei met klikken en klakken uit!

Heeft Joke nu met die vrijstelling te pakken in aflevering 4 haar eigen exit verhinderd of heeft ze maar wat zitten zeveren (zomaar om het even wat zeggen) bij haar verdenkingen, zoals eigenlijk alleen de mol zich kan veroorloven?

Met je twee hoofdverdachten naar huis lijkt het me als kandidaat bijzonder moeilijk om nu op eens te moeten overschakelen op een nieuwe verdachte (Robin had dat vorig seizoen ook aan de hand, vlak voor aflevering 5). Is het uitstel van executie voor kandidate Joke of heeft ze als mol niks te vrezen?
Ik vind dit toch ook wel verdacht, maar we weten dat de montagekamer nogal goochelt met de verdenkingen en quotes van de kandidaten. Als je naar de voorbije 2 jaar kijkt, zie je dat er toch wel een groot verschil zit tussen de verdenkingen in het programma en wie de kandidaten uiteindelijk verdachten van de mol te zijn 😛 Maar stel dat Joke de mol zou zijn, waarom zouden ze dan haar verdenkingen over Jeffrey en Katrien in de aflevering monteren, als die er toch de 3e en 4e aflevering uit liggen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 21:42

 8153
Cedric schreef:Hahaha 😃 We zijn inderdaad quasi even oud en ik ben inderdaad vrijgezel, bovendien ook qua reiservaring wat gelijk (zij woonde enkele jaren in London las ik ergens, ik heb 2 jaar in Australië gewoond), dus beiden avontuurlijk en zo. Maar ik heb veeeeeeeel te weinig zelfvertrouwen om "mijn kans te wagen". Ik vermoed ook dat ze groter is dan mij en vrouwen vallen zelden of nooit op kleinere mannen, tenzij het om Tom Cruise gaat, maar die ben ik nu ook niet 😉
Tom Cruise! :roll: He's fake! The fakest actor ever!
Joke zit op Tinder... misschien een idee?
Ik ben 2 cm groter dan mijn man. Mijn schoondochter is even groot als mijn zoon, maar ze draagt altijd hakken. So what?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 21:44

 8153
Curio schreef:Ik vind dit toch ook wel verdacht, maar we weten dat de montagekamer nogal goochelt met de verdenkingen en quotes van de kandidaten. Als je naar de voorbije 2 jaar kijkt, zie je dat er toch wel een groot verschil zit tussen de verdenkingen in het programma en wie de kandidaten uiteindelijk verdachten van de mol te zijn 😛 Maar stel dat Joke de mol zou zijn, waarom zouden ze dan haar verdenkingen over Jeffrey en Katrien in de aflevering monteren, als die er toch de 3e en 4e aflevering uit liggen?
Daar heb je een punt.
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2018, 21:59

 2245  Uma
Curio schreef:Ik vind dit toch ook wel verdacht, maar we weten dat de montagekamer nogal goochelt met de verdenkingen en quotes van de kandidaten. Als je naar de voorbije 2 jaar kijkt, zie je dat er toch wel een groot verschil zit tussen de verdenkingen in het programma en wie de kandidaten uiteindelijk verdachten van de mol te zijn 😛 Maar stel dat Joke de mol zou zijn, waarom zouden ze dan haar verdenkingen over Jeffrey en Katrien in de aflevering monteren, als die er toch de 3e en 4e aflevering uit liggen?
Dus is het eigenlijk plausibeler om aan te nemen dat Joke de mol niet is, omdat ze anders wel een andere quote zouden hebben laten zien of horen tijdens de verdenkingen...?
Gebruikersavatar

Curio16 apr 2018, 22:14

 53
Klaartje schreef:Dus is het eigenlijk plausibeler om aan te nemen dat Joke de mol niet is, omdat ze anders wel een andere quote zouden hebben laten zien of horen tijdens de verdenkingen...?
Zou kunnen, maar op zich weet je daar natuurlijk niet veel mee. Ze kan ook met haar vrijstelling heel veel geluk gehad hebben en op zoek moeten naar een nieuwe mol, zoals Robin vorig jaar.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 22:20

 2834  Uma
Curio schreef:Ik vind dit toch ook wel verdacht, maar we weten dat de montagekamer nogal goochelt met de verdenkingen en quotes van de kandidaten. Als je naar de voorbije 2 jaar kijkt, zie je dat er toch wel een groot verschil zit tussen de verdenkingen in het programma en wie de kandidaten uiteindelijk verdachten van de mol te zijn 😛 Maar stel dat Joke de mol zou zijn, waarom zouden ze dan haar verdenkingen over Jeffrey en Katrien in de aflevering monteren, als die er toch de 3e en 4e aflevering uit liggen?
Die laatste zin = good point! Dank voor de opheldering..
Gebruikersavatar

Kleintje16 apr 2018, 23:32

 125  Sven
Ik vond het overigens heel grappig dat Katrien bij het verzorgen van haar voet vroeg achter een dokter, en dan "Lloyd?". Terwijl Lloyd nog student is, en Steve de huisarts. 😂

Ze hebben uiteindelijk wel samen haar voet verzorgd, maar 't was toch opmerkelijk hoe ze expliciet achter Lloyd vroeg. Nu ja, die twee hadden wel een goede band blijkbaar, maar volgens mij vertrouwde ze Steve ook niet helemaal.
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2018, 23:37

 870
Wat me hierbij vooral opvalt: de wisseling van verdachten bij de deelnemers (als we de montage mogen geloven).
Of: de wisseling van verdachten bij de deelnemers, zoals de montage ons wil laten geloven...

Maar stel, dat dit wél klopt. Dan is deze wisseling alleen maar logisch, gezien de vele gesplitste opdrachten, waardoor het alle kandidaten extra moeilijk wordt gemaakt om de mol te vinden en waardoor ze nu eens de één en dan weer een ander verdenken, mogelijk telkens degene met wie ze net tijdens opdrachten het meest zijn opgetrokken.

Ik begin onderhand te denken dat de deelnemers de mol het beste of misschien wel alleen maar écht kunnen traceren door heel goed op te letten buiten alle opdrachten om, dus in de privétijd die ze samen spenderen, zodat ze bij de spaarzame opdrachten die gezamenlijk worden uitgevoerd verschillen in gedrag tussen privé en 'tv' kunnen waarnemen.

Kregen we voorgaande jaren niet meer, en langere, filmpjes te zien van bijvoorbeeld gesprekken tijdens het ontbijt of tijdens ontspanning?
Ik hoop dat we daar dit seizoen toch ook nog wat meer van krijgen voorgeschoteld. Een korte blokfluitscène bij het zwembad (bijvoorbeeld) is wel leuk en aardig, maar ook daar zijn slechts enkele kandidaten te zien. Ik zou zelf graag wat meer gedragingen, wanneer de deelnemers allemaal samen zijn, willen vergelijken om te toetsen of bepaalde veronderstellingen wellicht zouden kunnen kloppen, zonder voortdurend te hoeven denken dat ook in de 'privé-opnames' misschien hints verstopt zitten....

Hoewel, nu ik erover denk: misschien zegt ook de blokfluitscène juist wél iets. Die ga ik nog maar eens bekijken, want er zitten tenslotte twee van mijn verdachten in. Hup: daar hebben de makers me weer te grazen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mateo op 16 apr 2018, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

joachim.morrens16 apr 2018, 23:38

 200  Yens
chicawah schreef:Tom Cruise! :roll: He's fake! The fakest actor ever!
Joke zit op Tinder... misschien een idee?
Ik ben 2 cm groter dan mijn man. Mijn schoondochter is even groot als mijn zoon, maar ze draagt altijd hakken. So what?
Dat zou toch echt de max zijn! Een fan van hier op het forum die uiteindelijk date met een kandidaat/kandidate uit de serie 😃