Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy12 apr 2018, 12:17

Site Admin  1167  Uma
Een overzichtje van wie de kandidaten volgens de montage verdenken, staat ook dit jaar weer op
➡️ https://www.wieisdemol.be/theorie/verdenkingen.php

Onder "archief" zijn ook die van de vorige jaren nog te zien.
Interessant om eens terug te kijken nu je weet wie daar De Mol was 🙂
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2018, 12:37

 3423  Yens
Davy schreef:Een overzichtje van wie de kandidaten volgens de montage verdenken, staat ook dit jaar weer op
➡️ https://www.wieisdemol.be/theorie/verdenkingen.php

Onder "archief" zijn ook die van de vorige jaren nog te zien.
Interessant om eens terug te kijken nu je weet wie daar De Mol was 🙂
Bedankt Davy 😃
Gebruikersavatar

mollig1813 apr 2018, 17:18

 229  Bert
Er wordt nooit echt gezegd: dat is mijn mol
ofwel zeggen ze: die zou zeker verdacht kunnen zijn want... of die kan een mol zijn...

Het viel mij wel op dat in aflevering 2 lloyd heel specifiek is en zegt: de mol zat zeker in de basketbalproef.

Ergens wel opvallend dat die 5 ( Lloyd, Baha, Pieter, Pascale en Joke) er nog steeds inzitten. Daar zijn volgens mij een aantal belangrijke zaken uitgemonteerd. Zo bleken paar kandidaten rode ballen klaar te leggen als ze tijd over hadden en anderen er dan weer geen te vinden. Opvallend dat het initiatief hiervan niet in beeld kwam. Zou toch aanwijzing kunnen zijn wie de mol zeker niet is.

5 kandidaten stonden op het veld, van de 9 kandidaten die er op dat moment nog waren.
Ondertussen zijn er nog 7 kandidaten en die 5 zitten er allemaal nog in.

Iets zegt mij dat de mol daar wat te opzichtig te werk is gegaan en er daardoor 4 anderen op een goed spoor zitten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2018, 17:30

 8153
mollig18 schreef:Het viel mij wel op dat in aflevering 2 lloyd heel specifiek is en zegt: de mol zat zeker in de basketbalproef.
Ik denk dat je je vergist en baseball bedoelt i.p.v. basketbal.
Gebruikersavatar

mollig1815 apr 2018, 22:58

 229  Bert
Ik bedoelde idd de baseballproef.

Volgende exit: Steve?

In cafe de mol zei Katrien dat ze nog steeds denkt dat ze goed zat maar gewoon niet genoeg vragen juist kon beantwoorden...

Weten alle overblijvers dan wie de mol is? Of zit katrien nog steeds fout
Gebruikersavatar

Laleia16 apr 2018, 01:04

 306
mollig18 schreef:Ik bedoelde idd de baseballproef.

Volgende exit: Steve?

In cafe de mol zei Katrien dat ze nog steeds denkt dat ze goed zat maar gewoon niet genoeg vragen juist kon beantwoorden...

Weten alle overblijvers dan wie de mol is? Of zit katrien nog steeds fout
Ik hoop dat Katrien zich vergist. Als van de 9 kandidaten er 6 vanaf de 4e aflevering op de juiste mol zitten dan is het een triestig seizoen.
Gebruikersavatar

mollig1816 apr 2018, 11:13

 229  Bert
twee dingen over Katrien:

Zij verdacht Steve volgens mij absoluut niet: ze was zeer geïnteresseerd om de telefoon af te luisteren toen Joke niet door had dat ze de telefoon niet had afgelegd

Zij is er van overtuigd dat mol een "zij" was.
zie https://www.youtube.com/watch?v=OLPPK6gryYo

Op het einde verspreekt ze zich duidelijk
Gebruikersavatar

Elysia198516 apr 2018, 11:18

 105
mollig18 schreef:twee dingen over Katrien:

Zij verdacht Steve volgens mij absoluut niet: ze was zeer geïnteresseerd om de telefoon af te luisteren toen Joke niet door had dat ze de telefoon niet had afgelegd

Zij is er van overtuigd dat mol een "zij" was.
zie https://www.youtube.com/watch?v=OLPPK6gryYo

Op het einde verspreekt ze zich duidelijk
Bovendien was ze in Café De Mol nog overtuigd dat ze wel degelijk de juiste mol had. De eliminatie kwam wel ‘heel toevallig’ goed uit, net op het moment dat ze haar ligamenten gescheurd had en dus eigenlijk de rest van de proeven niet meer goed mee zou kunnen doen. Dus misschien zou het nog kunnen ook. Ik zou het ook vreemd vinden als een intelligente vrouw zoals Katrien naar huis moet en ze dan niét de conclusie trekt dat ze fout zit... tenzij daar een goede reden voor is!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 15:46

 8153
Volgens mij verdacht/verdenkt Katrien Pascale...
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2018, 20:54

 2245  Uma
Hebben jullie ook opgemerkt dat Joke in aflevering 2 zegt dat haar twee hoofdverdachten Jeffrey en Katrien waren, die toen wel 3000 euro in de pot brachten met hun geslaagde Blind sightseeing, maar dat volgens Joke deden om op de "definitely not-lijst" te geraken?

Wel, wat zien we na aflevering 4? Jokes twee hoofdverdachten liggen er allebei met klikken en klakken uit!

Heeft Joke nu met die vrijstelling te pakken in aflevering 4 haar eigen exit verhinderd of heeft ze maar wat zitten zeveren (zomaar om het even wat zeggen) bij haar verdenkingen, zoals eigenlijk alleen de mol zich kan veroorloven?

Met je twee hoofdverdachten naar huis lijkt het me als kandidaat bijzonder moeilijk om nu op eens te moeten overschakelen op een nieuwe verdachte (Robin had dat vorig seizoen ook aan de hand, vlak voor aflevering 5). Is het uitstel van executie voor kandidate Joke of heeft ze als mol niks te vrezen?
Gebruikersavatar

Wouterc16 apr 2018, 21:12

 147
Als je kijkt naar aflevering 4 op 0:42:37 dan zie je dat Katrien even naar Pascal kijkt wanneer Gilles zegt "Jullie hebben vandaag nog niets verdiend".
  • Katrien was op het spoor van Joke
  • De open telefoonlijn was een dwaalspoor
  • We zien in het videofragment dat Katrien Pascale verdenkt
  • Pascale geeft een fout antwoord bij de Luchadores proef
  • Katrien ligt eruit
Afbeelding

Daaruit denk ik het volgende af te kunnen leiden:
waarschijnlijk is Katrien in aflevering 4 gewisseld van mol van Joke naar Pascale naar en ligt daarom uit het spel
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 21:17

 2834  Uma
Klaartje schreef:Hebben jullie ook opgemerkt dat Joke in aflevering 2 zegt dat haar twee hoofdverdachten Jeffrey en Katrien waren, die toen wel 3000 euro in de pot brachten met hun geslaagde Blind sightseeing, maar dat volgens Joke deden om op de "definitely not-lijst" te geraken?

Wel, wat zien we na aflevering 4? Jokes twee hoofdverdachten liggen er allebei met klikken en klakken uit!

Heeft Joke nu met die vrijstelling te pakken in aflevering 4 haar eigen exit verhinderd of heeft ze maar wat zitten zeveren (zomaar om het even wat zeggen) bij haar verdenkingen, zoals eigenlijk alleen de mol zich kan veroorloven?

Met je twee hoofdverdachten naar huis lijkt het me als kandidaat bijzonder moeilijk om nu op eens te moeten overschakelen op een nieuwe verdachte (Robin had dat vorig seizoen ook aan de hand, vlak voor aflevering 5). Is het uitstel van executie voor kandidate Joke of heeft ze als mol niks te vrezen?
Deze post is volledig wat ik me heb zitten afvragen vanaf gisterenavond tot nu..

Ik zie 3 mogelijkheden:
1) Joke heeft enorm veel geluk gehad... Is het haar pasvraag die ervoor zorgt dat Jeffrey eruit ging? En is het haar vrijstelling die ervoor zorgt dat Katrien eruit ging?
2) Joke is de Mol en vermeldt steeds wat verschillende mensen, om de kijkers een ruimere blik te geven qua mogelijke verdenkingen.
3) We worden massaal om de tuin geleid... Ik ga ervan uit dat bij die interviews voor de eliminatie de producers aan alle kandidaten vissen naar quotes over alle kandidaten. Ik ga er dus ook van uit dat Joke telkens over iedereen wel wat te zeggen had wat verdacht was, wat evenzeer gold voor de andere kandidaten, en dat de producers dan gewoon maar wat quotes nemen van de kandidaten en al dan niet willekeurig uitzenden wat hen goed uitkomt.

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar hoe Joke de proeven in de volgende aflevering zal aanpakken.. Bijvoorbeeld: Met wie zal ze samenwerken? Ze is in mijn ogen in elk geval de sterkste kandidate, spelgewijs, maar in hoeverre heeft het feit dat ze vol voor haar eigen succes gaat ervoor gezorgd dat ze ook mollenstreken kon vaststellen?

Ze blijft mijn favoriete kandidate en ik hoop dat ze er tot het einde in blijft, ook al is het dan als Mol, maar ik hou toch mijn hart vast over een eventuele uitschakeling.. Hopelijk komt dat er niet van.