Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

melissa.janssens15 apr 2018, 11:05

 18
Het valt op dat de makers tijdens de voorbije seizoenen een mol kozen die acteerervaring heeft. Vorig jaar hadden we Eline waarvan er een oud Netlogprofiel opdook waarin ze haar hobby 'acteren' vermeldde, 2 seizoenen geleden Gilles die ervaring had in het amateurtoneel en bij de 'oudere' mollen was Magda ook actrice. Van de rest weet ik het niet.

Daarom was mijn eerste molkeuze dan ook Pascale, die toneel speelt in haar vrije tijd. Het enige wat me dwarszit, is dat haar hobby zo open en bloot bekend gemaakt werd, terwijl het bij de anderen eerder een 'verborgen' hobby was.

Tijdens de uitzendingen vind ik Pascale ook niet echt verdacht overkomen, maar dat had ik vorig jaar bij Eline ook niet.

Wat denken jullie?
Of zijn er nog anderen dit seizoen waarvan er geweten is dat ze toneel/acteerervaring hebben?
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2018, 11:16

 3423  Yens
melissa.janssens schreef:Het valt op dat de makers tijdens de voorbije seizoenen een mol kozen die acteerervaring heeft. Vorig jaar hadden we Eline waarvan er een oud Netlogprofiel opdook waarin ze haar hobby 'acteren' vermeldde, 2 seizoenen geleden Gilles die ervaring had in het amateurtoneel en bij de 'oudere' mollen was Magda ook actrice. Van de rest weet ik het niet.

Daarom was mijn eerste molkeuze dan ook Pascale, die toneel speelt in haar vrije tijd. Het enige wat me dwarszit, is dat haar hobby zo open en bloot bekend gemaakt werd, terwijl het bij de anderen eerder een 'verborgen' hobby was.

Tijdens de uitzendingen vind ik Pascale ook niet echt verdacht overkomen, maar dat had ik vorig jaar bij Eline ook niet.

Wat denken jullie?
Of zijn er nog anderen dit seizoen waarvan er geweten is dat ze toneel/acteerervaring hebben?
Klopt wat je zegt, in het verleden zijn er al meerdere mollen geweest die toneelervaring hebben. Ik betwijfel echter dat de twee mollen waar we het niet van weten (Hugo en Marc) dat die ook acteerden. Ze lijken er me niet echt de types voor. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het zo is.

Wat betreft dit jaar, werd het inderdaad open en bloot gezegd dat Pascale pas met acteren begonnen was. Te opvallend volgens mij. Wat niet wegneemt dat elke mol voor mij een goeie acteur is en moet zijn 😃.
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2018, 12:25

 2834  Uma
In mijn ogen is kunnen acteren absoluut geen must. Als je pakweg zoals Steve iets van een pokerface hebt en daardoor op vrijwel élk moment dezelfde gelaatsuitdrukking, dan zal je ook weinig weggeven. Happy or sad, Steve looks always the same. Of als je het omgekeerd doet en zoals Baha iemand bent die met vrijwel alles lacht, dan zal je ook minder hard door de mand vallen. Steve en Baha zijn dan weer wat rustiger persoonlijkheden, iets meer op de achtergrond, terwijl Joke veel opvallender voor de dag komt, maar ook dat kan net een goede mollentactiek is omdat men zou kunnen denken van "zij is het niet want té opvallend". Hoeft allemaal geen act te zijn, misschien ben je gewoon zo. En als je het goed uitspeelt kan je van iedereen een Mol maken. Het belangrijkste is hoe de mensen achter de schermen je begeleiden..
Gebruikersavatar

kim.baudart15 apr 2018, 23:12

 138
Ik denk niet dat het acteren een criterium is bij het selecteren van de mol. Zowel Gilles als Eline hebben achteraf verklaard dat ze zo weinig mogelijk acteerdenen gewoon zoveel mogelijk zichzelf waren. En voor de rest denk ik wel dat ze ook wel wat training zullen krijgen om hun lichaamstaal onder controle te houden bij het liegen.

Dat je amateurtoneel speelt wil ook niet per sé zeggen dat je kan acteren, helaas. Ik heb al heel veel stukken gezien (en er zelf ook in een paar meegedaan, ooit, in een ververvlogen verleden) waar de acteerprestaties redelijk erbarmelijk zijn.

Dus voor mij maakt haar hobby Pascale niet echt meer verdacht.
Gebruikersavatar

melissa.janssens25 apr 2018, 20:20

 18
In de Humo staat een artikel met de familieleden en daarin staat dat Joke ervaring heeft in het amateurtoneel. Aangezien ik Pascale de afgelopen aflevering niet echt verdacht vond, ben ik geneigd over te stappen naar Joke 😉 Vooral omdat dit dan toch 'verborgen ervaring' was tot nu toe.
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2018, 21:47

 2245  Uma
melissa.janssens schreef:In de Humo staat een artikel met de familieleden en daarin staat dat Joke ervaring heeft in het amateurtoneel. Aangezien ik Pascale de afgelopen aflevering niet echt verdacht vond, ben ik geneigd over te stappen naar Joke 😉 Vooral omdat dit dan toch 'verborgen ervaring' was tot nu toe.
Ai ai, en bij Humo zeggen ze altijd meteen wie het gedaan heeft! Zo luidt hun slogan toch. 🙂

Ik heb dat artikel blijkbaar nog niet gelezen, want dat is voor mij nieuwe informatie. Ook verdacht dat dat nu pas boven water komt. Eline, de Mol van vorig jaar, bleek ook haar ervaring in toneelspelen verzwegen te hebben.

In het Humo-artikel dat in het topic De mol in de pers gezet is door Commissaris Witse heb ik ook wel gelezen dat Miet, de vriendin van Bahador, erg verrast was dat hij bij de koffertjesopdracht zich blijkbaar opofferde voor de groep, want volgens Miet was dat helemaal niet "Bahadoriaans"; Baha offert zich zelden op voor de groep, aldus zijn vriendin. Zou het inderdaad zo zijn of moet Miet haar vriend nog net een tikkeltje beter leren kennen?
Gebruikersavatar

Elysia198525 apr 2018, 22:33

 105
Klaartje schreef:"Bahadoriaans"
Ik wil hier eventjes inpikken om op te merken wat een prachtige toevoeging dit woord is aan onze taal. 🙂 Wat het juist betekent, hangt helemaal af van of Baha nu uiteindelijk afvaller, finalist, winnaar of mol blijkt te zijn!

Dat de acteerervaring, hoe amateuristisch ook, nooit eerder vermeld is, is op zijn minst "opmerkelijk" te noemen, hoewel dat natuurlijk niet persé iets hoeft te betekenen, maar inderdaad, het doet ook mij weer denken aan Eline.
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2018, 00:00

 3423  Yens
En juist omdat het aan Eline doet denken, vind ik het nu net minder relevant... ze gaan toch geen doorslagjes van vorige mollen maken? Btw, ook Pascale is - vrij kort voor het begin van De Mol met amateurtoneel begonnen 😉