Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

cor.conc16 apr 2018, 11:28

 12
Tijdens de training van Big Baha en Holy Pieter werd op een bepaald moment (ik zou het specifieke fragment nog eens moeten opzoeken) de "Wilhelm scream" verwerkt. (Voor diegene die dit niet kennen, dit is een schreeuwende sound clip die door regisseurs (veel te) vaak als "running joke" wordt gemonteerd, meer info zie wiki).

Dit is een potentiële hint waar heel veel kanten mee kan worden opgegaan dus ik ben benieuwd naar jullie input.
Het eerste wat ik bijvoorbeeld dacht, is het voorstel van Pieter/Baha tijdens de pakjesopdracht om de Spaanse versie van een naam op te zoeken, dit is "Guillermo" voor Wilhelm.

Tot nog toe niet specifiek op deze naam gelet maar een bekende Mexicaan is "Guillermo del Toro" (regisseur/schrijver, zie imdb). Toro = stier en de enigste kandidaat die met sterrenbeeld stier overblijft na deze aflevering is Joke.
Gebruikersavatar

cor.conc16 apr 2018, 14:22

 12
masterveecee schreef:Gaat het dus hierover?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmschreeuw
Inderdaad, dat is hem. Zit vaak in films/series gemonteerd als "inside joke" voor de enthousiasten en vermoed dat deze hier ook niet zomaar zonder reden in de audio werd verwerkt.
Gebruikersavatar

Lodewijk16 apr 2018, 14:44

 146
Klopt, met de plancha rond minuut 34 hoor je hem!
Gebruikersavatar

Moleskine16 apr 2018, 20:20

 88
cor.conc schreef:Inderdaad, dat is hem. Zit vaak in films/series gemonteerd als "inside joke" voor de enthousiasten en vermoed dat deze hier ook niet zomaar zonder reden in de audio werd verwerkt.
Doet me denken aan de schreeuw die Steve slaakte bij de Pinata-proef! :batman:
jeffrey zei toen letterlijk: "Ze zijn precies de Steve aan het slachten"!

Lijkt me geen toeval. 🙂))
Gebruikersavatar

Moleskine16 apr 2018, 23:30

 88
Ok dus... Ik ben even verder gegaan op de Wilhelm schreeuw (die Steve volgens mij dus ook slaakt in de pinata-proef).
Er is een film in het rijtje die er voor mij uitsprong vanwege een andere link met het veelvoorkomende Iron (Iron Lady, Iron Curtain,... -> zie ander topic):

Legion of Iron (1990). Op Imdb (http://www.imdb.com/title/tt0097726/?ref_=ttpl_pl_tt) lees ik dit:
"Billy Hamilton, high-school football star, and his girlfriend, Allyson, are kidnapped from Lover's Lane by a pair of armed men who helicopter them to an underground location hidden out in the desert."

Met een beetje verbeelding doet dit me denken aan de heli-opdracht tijdens de Rabid Joke-proef. Toen ik opzocht wie de schrijver was, kreeg ik dit: Steve Schoenberg.

Andere films van deze schrijver:
- skeletons in the closet ( cfr. levend begraven-proef)
- A time to die (idem)
- Austin Powers: international Man of Mystery (cfr. de mol)
- Persons Unknown . Gaat over vrouwen die codes moeten kraken en een man die geld steelt voor zichzelf (kan verwijzen naar de personen die tot de code leidden in de kisten, met name Thatcher en co. Maar ook naar het kraken van de andere codes tijdens die proef)
- Franky The Fly (gaat over een scam = de mol)
- Grumpy Old Men (Steve?)
- Comrades: over een team Russische wannabe baseball-players (baseball-proef)
- Class Reunion (cfr. reünie van de kandidaten op het eind?)
- Silent rage: over seriemoordenaar die helend kan optreden ofzo (cfr. arts)
- Blackout: film over geheugenverlies (cfr. memoryproef)
- Sky High (cfr. wolkenkrabber/rappel)
- ...

Voor de volledigheid: Comrades en Quicksand hebben ook iets te maken met de marine.

Er zijn nog enkele titels (wel een minderheid) die ik voorlopig niet aan de mol en proeven kan linken, maar we hebben dan ook nog wel enkele afleveringen te gaan! 😉 Benieuwd of er binnenkort een proef op een schip bijzit bv.
Gebruikersavatar

cor.conc17 apr 2018, 10:53

 12
Mooi lijstje, nog een Steve-piste hierbij:

De eerste keer dat de Wilhelm scream gebruikt werd, was als schreeuw van een man die in de scene door een krokodil gebeten (en opgefret) wordt.
https://youtu.be/dc5F2C0CYlA
In Mexico gebeurt dit sporadisch volgens verschillende artikels maar daar kon ik niet direct een link terugvinden. Mogelijks kan er wel naar de bekende Australische dierkundige Steve Irwin worden verwezen aka "The Crocodile Hunter" die helaas ook overleed in het water (dan wel door een aanval van een pijlstaartrog)
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwin