Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

sjackie.hoffman16 apr 2018, 12:52

 48
Zoals velen zich ook bepaalde dingen afvragen en denk wel dat er hier mensen van de productie ook actief zijn . Had ik toch graag wat meer info gekregen .

Zoals met de affiches , worden die last minute gemaakt of allemaal op voorhand ? Wat als er iemand ziek moest worden wat doen jullie dan ? Of iets breekt ect..
wat als Gilles zich toch moest verspreken ??
Worden de kandidaten toch ergens bijgestuurd qua scenario ect..,
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 13:17

 2834  Uma
Ik meen mij te herinneren dat ooit eens iemand vroeger is moeten vertrekken door een blessure en dat er toen dus geen eliminatie is geweest maar dat die persoon de de facto afvaller werd. Maar ik kan fout zijn, misschien heb ik dat gewoon ooit eens gedroomd. Natuurlijk, stel dat de Mol zelf zich blesseert, dan zitten ze met een serieus probleem..

Die affiches, geen idee.. Het viel mij ook op gisteren. Enerzijds "Pieter en Baha vertrekken meteen naar hun opdracht". Nog maar net beslist dat zij die zullen doen, ze vertrekken meteen en 2 minuten later op hun bestemming hangt die affiche al... Maar zoals iemand hier gisteren of eergisteren al aanhaalde: meer dan waarschijnlijk heeft de productie vooraf al alle mogelijke affiches (lees: met alle mogelijke combinaties dus) al gemaakt en afgedrukt, waardoor ze enkel nog de juiste affiche moesten nemen en ophangen.

Als Gilles of iemand van de productie zich verspreekt en de Mol verraadt, dan is het spel afgelopen hé.. Dan gaat deze editie niet door, gaat iedereen naar huis en mogen ze opnieuw beginnen met een volledig nieuwe groep. Dit gezegd zijnde denk ik dat iedereen enorm gebrieft is. Ik denk zelfs dat alles wat Gilles zegt vooraf al bepaald is. Zowel wat hij zegt als hoe hij het zegt. It's all an act.. Enfin, toch zeker voor zaken als die koffertjes-eliminatie op de luchthaven in aflevering 3. Ik denk dat wat Gilles daar zegt volledig gescript was. Andere momenten is hij waarschijnlijk vrijer in zijn woordkeuze.
Gebruikersavatar

masterveecee16 apr 2018, 14:13

 3547  Sven
Cedric schreef:Ik meen mij te herinneren dat ooit eens iemand vroeger is moeten vertrekken door een blessure en dat er toen dus geen eliminatie is geweest maar dat die persoon de de facto afvaller werd. Maar ik kan fout zijn, misschien heb ik dat gewoon ooit eens gedroomd.
klopt, is ooit gebeurd
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:52

 8153
Nee hoor! In de 3de reeks van De Mol brak Corry haar voet, maar ze werd niet vervangen. Het kwam mol Marc zelfs nog goed uit, want ze moesten een soort wandelzoektocht doen en hij voerde Corry de hele tijd mee in haar rolstoel, wat natuurlijk voor vertraging zorgde (het was nog regelmatig bergop ook). Corry ging eruit op de normale manier, dus toen ze het minste aantal vragen juist had.
Gebruikersavatar

masterveecee16 apr 2018, 14:54

 3547  Sven
chicawah schreef:Nee hoor! In de 3de reeks van De Mol brak Corry haar voet, maar ze werd niet vervangen. Het kwam mol Marc zelfs nog goed uit, want ze moesten een soort wandelzoektocht doen en hij voerde Corry de hele tijd mee in haar rolstoel, wat natuurlijk voor vertraging zorgde (het was nog regelmatig bergop ook). Corry ging eruit op de normale manier, dus toen ze het minste aantal vragen juist had.
aja! was zo
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 14:54

 8153
Cedric schreef:Ik denk zelfs dat alles wat Gilles zegt vooraf al bepaald is. Zowel wat hij zegt als hoe hij het zegt. It's all an act.. Enfin, toch zeker voor zaken als die koffertjes-eliminatie op de luchthaven in aflevering 3. Ik denk dat wat Gilles daar zegt volledig gescript was. Andere momenten is hij waarschijnlijk vrijer in zijn woordkeuze.
Op de luchthaven was ook elk woord en elk gebaar belangrijk, dus wellicht heeft hij dat zelfs geoefend.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 15:30

 2834  Uma
Denk ik dus ook.

En dank voor het heropfrissen van mijn geheugen ivm de blessure van Corry 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 15:35

 8153
Cedric schreef:En dank voor het heropfrissen van mijn geheugen ivm de blessure van Corry 🙂
You're welcome 🙂
Gebruikersavatar

Torremolinos16 apr 2018, 17:44

 264
In ‘Wie is de mol?’ In Nederland heeft een kandidate ooit een rugletsel opgelopen tijdens een hoge sprong in water voor een opdracht. Die kandidate heeft toen wel het spel onmiddellijk verlaten. De eliminatie is toen wel doorgegaan, maar de volgende aflevering is de geëlimineerde er terug in gekomen. Ik kan me voorstellen dat ze nu wel enkele noodscenario’s klaar hebben.

Ik herinner me ook dat er eens een kandidaat ziek geworden is en ook heeft moeten opgeven.

Alleen als de mol zelf uitvalt, zitten ze volgens mij toch met een groter probleem.
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 18:15

 229  Bert
oei, ik ken daar precies een 4-5 tal mensen va.
Wist niet eens dat die in dat team zaten 😃
Gebruikersavatar

mollig1817 apr 2018, 19:07

 229  Bert
Ik vind het ergens raar dat er zoveel mensen over de "korte" tijd van die posters vallen.

ten eerste weten we niet hoeveel tijd daar tussen zat.
Ten tweede maak je gewoon van 10 kandidaten al lang op voorhand photoshop-afbeelding die mogelijk op die affiche komt. Als je weet welke twee het worden, lijkt het mij voor iemand die gewoon is met photoshop te werken maar een kleinigheid om die twee afbeeldingen op 1 ontwerp te zetten, en je maakt gewoon een afspraak met een drukkerij dat die affiche snel kan afgedrukt worden.

Het lijkt mij in elk geval minder waarschijnlijk dat je als productieteam al op voorhand afspreekt wie op die affiche moet staan. Je kan de mol wel sturen om te proberen om bij team 1 of team 2 te geraken maar je kan ook niet 100% forceren. Dat zou te veel kunnen opvallen.

Ik vind het zelfs wat oneer voor de programmamakers om die snelheid van affiche als verdacht te beschouwen. Er zijn heus wel heel wat opdrachten die meer vernuft en logistieke skills vragen dan die affiche 😃 .

De vragen die opgehangen waren bij het afdalen van de rots was volgens mij veel lastiger. Ze konden nooit weten welke duo's gingen gevormd worden. Toch moest er altijd een vraag opgehangen worden waar de afdalende kandidaten niet in voorkwamen en toch kwamen ze alle 10 4 keer als keuze voor. Mij lijkt dat moeilijker dan die poster eerlijk gezegd