Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

happyfello17 apr 2018, 11:00

 326  Uma
Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar bestaat er zoiets als een (astrologische) Maya kalender en in die kalender heb je een symbool voor mol. Er bestaan verschillende licht afwijkende versies van en het wordt ook vaak in combinatie gebracht met het nummer 10. Hierboven enkele alternatieven... Mogelijk een piste die nergens naar leidt maar vele ogen kunnen misschien toch een link vinden.

Mol is blijkbaar de watergod. Misschien is de gele tennisbal-ketting van Pascale wel dit symbool 🤨🔒
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2018, 11:03

 3547  Sven
Hmmm, iets om in het oog te houden!
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 12:24

 2834  Uma
Volgens die Maya-kalender (of volgens hoe sommigen die interpreteerden) had de wereld enkele jaren geleden moeten vergaan 😛
Ik hoop trouwens heel hard dat er nog proeven zullen doorgaan in Yucatán/Chichen Itzá..

Anyway, los daarvan en meer on topic: die eerste afbeelding doet me denken aan de patrijspoorten op een schip.. (Pascale?)
Gebruikersavatar

BeaVer17 apr 2018, 12:50

 1293  Uma
Cedric schreef:die eerste afbeelding doet me denken aan de patrijspoorten op een schip.. (Pascale?)
Of op zo'n mexicaans worstelmasker
Gebruikersavatar

Jansen18 apr 2018, 07:29

 3423  Yens
Cedric schreef:Anyway, los daarvan en meer on topic: die eerste afbeelding doet me denken aan de patrijspoorten op een schip.. (Pascale?)
Kwam bij mij onmiddellijk in mijn gedachten op: een patrijspoort 😃
Gebruikersavatar

LodeD18 apr 2018, 08:52

 117
happyfello schreef: Mol is blijkbaar de watergod. Misschien is de gele tennisbal-ketting van Pascale wel dit symbool 🤨🔒
kwam eigenlijk al ergens anders eens aan bod 🙂 er is maar 1 watergod in de mol dit seizoen, en dat is Baha, op zijn linkedin profiel kun je lezen dat hij coordinator geweest is van zwemschool aqua & move, in de rozebroeken in gent (kan ik bevestigen, heb er zelf les gevolgd 🙂 )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 10:02

 8153
LodeD schreef:kwam eigenlijk al ergens anders eens aan bod 🙂 er is maar 1 watergod in de mol dit seizoen, en dat is Baha, op zijn linkedin profiel kun je lezen dat hij coordinator geweest is van zwemschool aqua & move, in de rozebroeken in gent (kan ik bevestigen, heb er zelf les gevolgd 🙂 )
Pascale zit op haar boot hele dagen op het water! En dat is iets dat je weet door de info die Vier geeft en niet door op het Linked In profiel van kandidaten te gaan snuisteren.
Gebruikersavatar

LodeD18 apr 2018, 12:03

 117
chicawah schreef:Pascale zit op haar boot hele dagen op het water! En dat is iets dat je weet door de info die Vier geeft en niet door op het Linked In profiel van kandidaten te gaan snuisteren.
bwoa "snuisteren", het staat er publiek te lezen... dus t is geen geheim...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 12:58

 8153
LodeD schreef:bwoa "snuisteren", het staat er publiek te lezen... dus t is geen geheim...
Dat niet, maar de makers steken alleen hints die je kan vinden door naar het programma te kijken en door de info die ze zelf geven.
Gebruikersavatar

wim.geuens18 apr 2018, 23:05

 57  Uma
Cedric schreef:Volgens die Maya-kalender (of volgens hoe sommigen die interpreteerden) had de wereld enkele jaren geleden moeten vergaan 😛
Ik hoop trouwens heel hard dat er nog proeven zullen doorgaan in Yucatán/Chichen Itzá..

Anyway, los daarvan en meer on topic: die eerste afbeelding doet me denken aan de patrijspoorten op een schip.. (Pascale?)
Zowizo dat de Yucatan area té duur is, en de meeste Cenote's en tempels nabij Chichen Itza zijn niet meer toegankelijk voor het publiek om te beklimmen. (toch degenen die ik vorig jaar bezocht heb en dat waren er heel wat).
Het zou een mooi einde zijn omdat het de geschiedenis van het land in kaart brengt, maar tot nu toe zijn er nog geen links gevonden in het spel die ook maar iets met de Maya-cultuur te maken hebben. (wat ook wat spijtig is, omdat het een écht interessante geschiedenis is)
Gebruikersavatar

Wouterc19 apr 2018, 00:32

 147
wim.geuens schreef:Zowizo dat de Yucatan area té duur is, en de meeste Cenote's en tempels nabij Chichen Itza zijn niet meer toegankelijk voor het publiek om te beklimmen. (toch degenen die ik vorig jaar bezocht heb en dat waren er heel wat).
Het zou een mooi einde zijn omdat het de geschiedenis van het land in kaart brengt, maar tot nu toe zijn er nog geen links gevonden in het spel die ook maar iets met de Maya-cultuur te maken hebben. (wat ook wat spijtig is, omdat het een écht interessante geschiedenis is)
Misschien komt er nog wel een opdracht geïnspireerd op Pelota.
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2018, 12:54

 2834  Uma
Als geschiedenisadept zou ik zo'n dingen enkel maar kunnen aanmoedigen 🙂 Wat Maya-dingen, pelota, ... laat maar komen.