Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Kobe30 apr 2018, 23:31

 429
Doorheen het seizoen is Pieter voor mij zeer verdacht geworden. In het begin leek hij voor mij een onschuldige priester, maar steeds meer veranderde hij in een onkuise geitenwurger...De eerste aflevering(en) veel geld opbrengen om dan uit te komen op het laagste bedrag (nu Joke er niet meer is). Waarom is hij zo weinig verdacht in Vlaanderen? Heeft iedereen hem al afgeschreven omdat hij priester is? Ik snap er niks van, kan iemand mij uit de tunnel halen? Ik heb het gevoel dat ik mezelf erin levend begraaf :roll:
Gebruikersavatar

Kleintje01 mei 2018, 00:02

 125  Sven
Waarschijnlijk omdat hij zo heerlijk sympathiek én vooral eerlijk overkomt? Hij doet in de eerste afleveringen ook veel voor de groep (zoals de homerun), en het pasvragen kopen in de luchthaven kwam écht over alsof hij zich schuldig voelde.
Ik denk dat daarom veel mensen hem afgeschreven hebben als mol.

Maar inderdaad, niets is wat het lijkt (zoals hij zelf ook aanhaalt in hun 'rad van fortuin' spel in de auto, te zien bij de extra filmpjes op VIER.be)

Dat terzijde, Pieter als mol zou een topmol zijn!
Gebruikersavatar

Laleia01 mei 2018, 09:07

 306
Ik snap het ook niet goed...
Ok, het is een moeilijk seizoen en er valt voor alle 4 wel wat te zeggen als mol.
Maar als ik alles op een rijtje zet, kom ik toch ook uit op Pieter als meest waarschijnlijk.
Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik altijd mis ben. :oops:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2018, 10:50

 8153
Het is zo'n heerlijke mens. Maar dat zijn de anderen ook.
Van schalkse Baha verwacht je wel een portie sluwheid, gemixt met humor en een hartelijke lach. Van flierefluitende Lloyd die zich vaak dommer voordoet dan hij is, zou je nog kunnen geloven dat hij toch zijn geheimen heeft. Van straffe topmadam Pascale die ten allen tijde haar mannetje staat, mag je aannemen dat ze haar molsheid zonder blikken of blozen kan verbergen.
Maar Pieter... die mens komt zo goudeerlijk en spontaan over. Het zou echt de max zijn als hij de mol is.

Ik vind de kandidaten dit jaar ook ongelooflijk veel gevoel voor humor hebben en hoe ze daarbij op elkaar inspelen is een plezier om te zien.
Gebruikersavatar

tom.vanratingen01 mei 2018, 11:31

 50
Hij is niet alleen een heel sympathieke kerel, maar hij heeft de eerste 2 afleveringen ook heel veel vertrouwen gewonnen. Het begon in de kist, waar hij met 500 euro toch het tweede hoogste bedrag binnen haalde. Bij de 'Wie ben ik?' bracht hij Pascale op het juiste spoor, en met zijn befaamde 'Donaldo Trumpo' bracht hij nogmaals 1000 euro binnen. Een mol zou dat nooit doen, toch?
In aflevering 2 was hij de grote held toen hij met zijn homerun 300 euro (!!wow wat een hoog bedrag!!) binnenbracht. Die kan je zeker afschrijven als mol, toch? 😉

Ik had hem zelf bijna afgeschreven, maar vanaf aflevering 3 is hij bij mij gepromoveerd van kandidaat tot top 2 mol. Misschien was het ook zijn bedoeling om in de eerste proeven veel vertrouwen te winnen en om zo in de overige proeven vrij spel te krijgen. En als je het nagaat, kan dit nog wel eens kloppen. Normaal ben ik niet echt bezig met follow the money bezig, maar de verandering van zijn 'geldgewin' viel me echt op.

Je weet bovendien ook niet in welke mate hij de eerste 2 afleveringen gemold heeft, als hij de mol zou zijn. Misschien heeft hij in de baseball proef wel veel meer geld verloren doen gaan, waardoor hij zich een homerun van 300 euro kan permitteren. En die 300 euro is natuurlijk ook weggespeeld met het kopen van één pasvraag, later in de serie.

Voor mij staat het echt vast nu, het is Pieter of Baha! En als dit niet zo is, durf ik me nooit meer te vertonen op dit forum 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mei 2018, 12:36

 3483  Uma
tom.vanratingen schreef:Voor mij staat het echt vast nu, het is Pieter of Baha! En als dit niet zo is, durf ik me nooit meer te vertonen op dit forum 😃
hahaha, geloof ik niks van: de verslaving is te groot 😎
Gebruikersavatar

tom.vanratingen01 mei 2018, 13:02

 50
ex-molinator schreef:hahaha, geloof ik niks van: de verslaving is te groot 😎
Klopt, ik zal undercover nog eens komen spieken 😉
Gebruikersavatar

joran.steen01 mei 2018, 13:40

 16
Er is me gisteren wat opgevallen toen ik de 6de aflevering opnieuw keek.

In de auto weigerde Baha te zeggen welke beproeving hij gekozen had.
Meteen nadat Baha weigerde kijkt hij naar Pieter. Toen meneer pastoor ook niets wilde verklappen zien we Baha lachen. (Is hij nu 100% zeker van zijn mol?)
Gebruikersavatar

james.waker01 mei 2018, 14:11

 417
joran.steen schreef:Er is me gisteren wat opgevallen toen ik de 6de aflevering opnieuw keek.

In de auto weigerde Baha te zeggen welke beproeving hij gekozen had.
Meteen nadat Baha weigerde kijkt hij naar Pieter. Toen meneer pastoor ook niets wilde verklappen zien we Baha lachen. (Is hij nu 100% zeker van zijn mol?)
begrijp eigenlijk niet goed dat ze daar niet willen over communiceren? en begrijp ook niet wat er hier mols is aan de reactie van Pieter?
Gebruikersavatar

joran.steen01 mei 2018, 14:48

 16
james.waker schreef:begrijp eigenlijk niet goed dat ze daar niet willen over communiceren? en begrijp ook niet wat er hier mols is aan de reactie van Pieter?
Volgens mij wilde Baha/Pieter verwarring zaaien.

Baha komt wel vaker met slechte voorstellen. (zijn manier om de mol uit z'n tent te lokken?)
Pieter gaat vaak mee met Baha zijn ideeën. (denk maar aan het brandijzer bij rabid joke)

Dit was gewoon iets dat me opviel, het is zeker geen bewijs dat 1 van hen de mol is. 😉
Gebruikersavatar

benjamin.rummens01 mei 2018, 18:45

 4
joran.steen schreef:Volgens mij wilde Baha/Pieter verwarring zaaien.

Baha komt wel vaker met slechte voorstellen. (zijn manier om de mol uit z'n tent te lokken?)
Pieter gaat vaak mee met Baha zijn ideeën. (denk maar aan het brandijzer bij rabid joke)

Dit was gewoon iets dat me opviel, het is zeker geen bewijs dat 1 van hen de mol is. 😉
Wat ikzelf nogal vreemd vind , waarom zit Baha daar tussen die twee , met zijn molboekje wagenwijd open , zodat iedereen kan meelezen ? Dat is nota bene een "zeer groot geheim" .