Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

tom.vanratingen01 mei 2018, 23:49

 50
Dit is een heel wilde (ik schat 10% betrouwbare) theorie met veel veronderstellingen, maar wie weet. Ik maak even een nieuw onderwerp omdat het nogal uitgebreid is.

Ik herbekeek aflevering 6 - opdracht 'de beproevingen'. Hier kan je wel wat informatie halen over wie wie verdenkt, als mijn redenering klopt. Waarschuwing: dit is zeker niet waterdicht 😃

Mijn veronderstelling: Als kandidaat hou je de 4 medekandidaten goed in de gaten omdat je een reactie wil zien. Je kijkt naar alle 4 de spelers, zeker in het begin. Maar is het niet logisch of bijna een natuurlijk reflex om - wanneer Gilles met zijn hand naar de schakelaar gaat als de tijd bijna om is - dan nog even een snelle blik te werpen op je mol? Hij moest maar eens iets doen in die laatste 2 seconden?

Als dit zo is, dan is het in een paar gevallen wel duidelijk wie het laatste naar wie kijkt.

Ik begin bij Joke:
Afbeelding
Joke gooit als laatste nog snel een blik op Pascale. Joke is niet de mol, dus als we veronderstellen dat deze theorie klopt, dan verdenkt ze Pascale en dus is Pascale niet de mol.

Bij Pascale is het heel duidelijk naar wie ze kijkt als ze van oogpositie verandert. Je moet het zelf maar eens herbekijken. Haar laatste blik valt op Lloyd, die linksonder zit.
Afbeelding

Lloyd keek als laatste nog eventjes naar Bahador:
Afbeelding

Bij de volgende twee was het iets moeilijker te zien, namelijk Pieter en Baha.

Bahador leek als laatste naar Pieter te kijken, maar helemaal op het einde (te laat?) kijkt hij nog snel naar rechtsonder (waar Lloyd zat). Zelf denk ik dat hij naar Lloyd keek, maar naar de schakelaar.

Afbeelding

Bij Pieter was het niet te zien naar wie hij als laatste keek. Maar hij kwam wel verschillende keren in beeld met zijn ogen. Ik heb het niet geteld, maar hij leek het meeste naar linksboven en rechtsonder te kijken (de plaatsen van Joke en Baha). Wat ook logisch is, want hij snapte niet waarom Joke zo neutraal bleef. Hij gaf achteraf ook aan dat hij zijn verdachte raar zag doen, dus ik denk dat hij Joke niet verdacht. Ik er even vanuit dat Pieter Joke dus niet verdenkt, maar wel Bahador.

Wanneer je deze waslijst aan (valse?) veronderstellingen samenvat, krijg je onderstaand tabelletje:
Afbeelding

Conclusie:
- Joke verdacht Pascale. Pascale is dus NIET de mol.
- Pieter is de mol en hij wordt enkel verdacht door Bahador. De drie finalisten zijn onzeker.
- Bahador is de mol en hij wordt verdacht door Pieter en Lloyd. Dit zijn dus de 3 finalisten.
- Lloyd is de mol en hij wordt verdacht door Pascale en misschien ook door Bahador. Dit zijn dus de 3 finalisten.

Of het al dan niet klopt, zullen we achteraf wel zien! 😃
Gebruikersavatar

jos.jansen02 mei 2018, 07:49

 328  Uma
ik krijg bij Joke eerder het gevoel dat ze snel iedereen nog eens overloopt, je ziet haar ogen redelijk fel bewegen. De rest zal ik later ook zelf bekijken
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh02 mei 2018, 08:08

 344  Sven
[quote="tom.vanratingen"]Dit is een heel wilde (ik schat 10% betrouwbare) theorie met veel veronderstellingen, maar wie weet. Ik maak even een nieuw onderwerp omdat het nogal uitgebreid is.

Ik herbekeek aflevering 6 - opdracht 'de beproevingen'. Hier kan je wel wat informatie halen over wie wie verdenkt, als mijn redenering klopt. Waarschuwing: dit is zeker niet waterdicht 😃

[b]Mijn veronderstelling:[/b] Als kandidaat hou je de 4 medekandidaten goed in de gaten omdat je een reactie wil zien. Je kijkt naar alle 4 de spelers, zeker in het begin. Maar is het niet logisch of bijna een natuurlijk reflex om - wanneer Gilles met zijn hand naar de schakelaar gaat als de tijd bijna om is - dan nog even een snelle blik te werpen op je mol? Hij moest maar eens iets doen in die laatste 2 seconden?

Als dit zo is, dan is het in een paar gevallen wel duidelijk wie het laatste naar wie kijkt.

Ik begin bij [b]Joke[/b]:
[img]https://i.imgur.com/RjsmGBf.jpg[/img]
Joke gooit als laatste nog snel een blik...[/quote]

Lloyd kan werkelijk naar iedereen kijken, zijn gezicht is in een richting maar je ziet zijn kijkrichting niet. Hij kan makkelijk naar links boven kijken terwijl zijn gezicht recht is.
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mei 2018, 08:15

 3483  Uma
Eerlijk gezegd denk ik dat je uit de stand van het hoofd in de beelden niets kunt afleiden, immers je ziet de ogen niet.
Positioneer jezelf eens 1 meter voor je scherm en kijk dan alternerend naar iets links en dan rechts van je scherm, en boven en onder je scherm (bedoeling is de 4 schermen te simuleren).
Het zijn je ogen die de bewegingen maken, en niet je hoofd.

Het punt dat ik wil maken is dat de lijn die getrokken wordt (in de printscreens) van de ogen naar een scherm, maar 1 van de 4 mogelijkheden is en dat de kandidaten met die stand van het hoofd makkelijk van scherm kunnen wisselen door enkel een oogbeweging.

edit: Lorenzo heeft dit ook net gepost