Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 08:53

 3483  Uma
Dit was de laatste eliminatieronde en dus een heel speciale voor iedereen en dan ga ik ervan uit dat de natuurlijke reacties moeilijker onderdrukt kunnen worden.

Tijdens het wachten viel me op hoe zwaar Baha ademde en hoeveel schrik er in zijn blik te lezen was. Dit kan geacteerd zijn natuurlijk maar het is de eerste keer dat ik een Baha tijdens een eliminatieronde zie die geen "pose" aanneemt en die er werkelijk ongerust uit ziet. Na de eliminatie van Pascale zie je de opluchting bij Baha en toch ook een ingehouden blijheid.
Dit lijkt me 100% gedrag van een kandidaat.

Pieter blijft zijn gezegende zelve maar na het verdict, kijkt hij 2x heel kort in de richting van de camera (en zijn plotse wegkijken lijkt me wel een reactie van iemand die beseft dat hij iets doet wat niet mag).

LLoyd vertoont geen zware ademhaling (in eerdere eliminaties wel) en beheerst nog steeds de kunst om een schaapachtige blik op oneindig te tonen maar zijn blik gaat 2x (voor het verdict) naar de grond (maar ik durf er niets uit af te leiden).

Hopelijk deze avond eens alle eliminatie-scenes herbekijken en de 3 overgeblevenen nauwlettend in het oog houden om misschien toch nog een uitgang uit mijn tunnel te vinden.
Gebruikersavatar

masterveecee07 mei 2018, 09:18

 3547  Sven
Lijkt mij een duidelijke analyse 😛
Lloydtje, je bent erbij!
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle07 mei 2018, 10:56

 263
op basis daarvan, en andere zenuwachtige gedragingen van Baha, heb ik hem geschrapt als mol

dus Lloyd, of Pieter
Gebruikersavatar

david.vierstraete07 mei 2018, 10:59

 73  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:op basis daarvan, en andere zenuwachtige gedragingen van Baha, heb ik hem geschrapt als mol

dus Lloyd, of Pieter

Ik kan ook niet kiezen tussen die 2
Gebruikersavatar

happyfello07 mei 2018, 14:02

 326  Uma
Afbeelding

Kwestie van blik op nergens kan dit toch wel tellen van onze priester/godsdienstleraar...
Gebruikersavatar

james.waker07 mei 2018, 14:17

 417
was vermoedelijk aan het bidden voor een groen scherm 😉
Gebruikersavatar

tom.vanratingen07 mei 2018, 15:46

 50
ex-molinator schreef:Dit was de laatste eliminatieronde en dus een heel speciale voor iedereen en dan ga ik ervan uit dat de natuurlijke reacties moeilijker onderdrukt kunnen worden.

Tijdens het wachten viel me op hoe zwaar Baha ademde en hoeveel schrik er in zijn blik te lezen was. Dit kan geacteerd zijn natuurlijk maar het is de eerste keer dat ik een Baha tijdens een eliminatieronde zie die geen "pose" aanneemt en die er werkelijk ongerust uit ziet. Na de eliminatie van Pascale zie je de opluchting bij Baha en toch ook een ingehouden blijheid.
Dit lijkt me 100% gedrag van een kandidaat.

Pieter blijft zijn gezegende zelve maar na het verdict, kijkt hij 2x heel kort in de richting van de camera (en zijn plotse wegkijken lijkt me wel een reactie van iemand die beseft dat hij iets doet wat niet mag).

LLoyd vertoont geen zware ademhaling (in eerdere eliminaties wel) en beheerst nog steeds de kunst om een schaapachtige blik op oneindig te tonen maar zijn blik gaat 2x (voor het verdict) naar de ...

Een erg mooie analyse , ex-molinator! Toch durf ik op basis van gedrag tijdens de eliminatie mijn mol niet meer te bepalen. Ik weet niet of je 'Wie is de Mol' Nederland hebt gevolgd dit jaar? In aflevering 3 toen Jan (de mol) zijn scherm kreeg, leek hij zo oprecht zenuwachtig. Ik zei onmiddellijk: "dat kan gewoon de mol niet zijn!" Gevolg: ik had hem toen uitgesloten als mol en had ik zelfs een paar afleveringen niet meer op hem gelet. Wat ik beter niet had gedaan 😃
Gebruikersavatar

michiel.dewitte07 mei 2018, 22:11

 53  Sven
Ik vind het vooral raar dat Lloyd zijn trui over zijn mond doet op een bepaald moment na de eliminatie... Alsof hij zijn mondmimiek wil verstoppen , een grijns ofzo?
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mei 2018, 22:33

 3483  Uma
tom.vanratingen schreef:Een erg mooie analyse , ex-molinator! Toch durf ik op basis van gedrag tijdens de eliminatie mijn mol niet meer te bepalen. Ik weet niet of je 'Wie is de Mol' Nederland hebt gevolgd dit jaar? In aflevering 3 toen Jan (de mol) zijn scherm kreeg, leek hij zo oprecht zenuwachtig. Ik zei onmiddellijk: "dat kan gewoon de mol niet zijn!" Gevolg: ik had hem toen uitgesloten als mol en had ik zelfs een paar afleveringen niet meer op hem gelet. Wat ik beter niet had gedaan 😃
Ik heb WIDM ook gevolgd en heb me eerst laten vangen door Stine (allerlei Deense links en niets is wat het lijkt), en vanaf dan Olcay als wensmol, maar Jan was de logische mol, al bijna vanaf de volgepropte auto en zeker na de rafting.
Maar ik ben het ermee eens dat analyse van lichaamstaal onbetrouwbaar geworden is. Bij de montage zitten er wellicht een paar molloten alles na te kijken om zeker te zijn dat er geen bloopers in zitten.
Gebruikersavatar

Taupe07709 mei 2018, 07:26

 767  Yens
Sorry dat ik deze topic hijack maar ik wou er één starten met dezelfde titel ... Eliminatie.
Het is nu een paar dagen voor de echte finale en nog steeds weten we niet zeker wie de mol is terwijl we dat de vorige jaren wel al wisten. Komt het door een keigoede mol of door kandidaten die het geniepiger en harder spelen dan ooit en liever in de finale komen met minder geld dan echt te spelen om zoveel mogelijk geld te hebben?
Hoe dan ook we moeten VOOR zondagavond de mol ontmaskeren.
Kunnen we dan niet de verschillende opdrachten waarin onze 3 kornuiten zitten opnieuw bekijken nu dat we weten dat één van hen de mol is en op die manier misschien elimineren? (vandaar de titel).

Lloyd:
Wat ik verdacht vind is: Afl1. telefoon Afl4. witte huis (hij is ook de enige van de 3 die de escape room gespeeld heeft en hier valt beter te mollen dan in wrestling)
Onverdacht dan weer Afl2. afschieten Joke Afl6. finale letters spelen door aanduiding tegenkandidaten (zouden ze de mol sturen?) Afl5. Boomstammen rekenfout Joke rechtzetten
Over het algemeen lijkt hij me een winnaarstype en heeft in enorm veel opdrachten wel het nodige gedaan om ze te doen slagen.

Baha:
heeft van de drie overblijvers het meeste geld verdiend en lijkt een guitige speelvogel die misschien door zijn manier van handelen niet overkomt als een mol maar het toch is of zeer snel de juiste mol heeft gevonden? Hoe dan ook graag hints van jullie op basis van welke opdracht(en) ik hem zou mogen uitsluiten want ik kan het voorlopig echt niet. Ik vind enkel zaken die net wel naar hem wijzen als mol ...

Pieter:
Onverdacht vond ik Donaldo Trumpo en Pamela Anderson aangeven. Hierdoor had ik hem al uitgesloten. Was dat zijn taak? In vele andere opdrachten zeker in begin van de serie toch goed meewerken maar langzaam aan minder en minder goed spelen en pasvragen kopen of voor vrijstelling gaan. Ik wil het hier enkel hebben over opdrachten en geen religieuze verwijzingen maar gisteren nog eens snel door alles gegaan en o.a. geldkoffer opdracht waarin hij me echt nog steeds de afvaller lijkt. GDC zijn tip gisteren leek me het openen van de handen zoals een priester doet in de mis.

Mijn conclusie:
Als ik NIET kijk naar verwijzingen of follow de money en enkel de opdrachten dan kom ik momenteel uit bij Baha. Graag wat tegenwerk. Een opdracht waaruit zou kunnen blijken dat hij toch niet de mol is!
En toch hoop ik dat ik me vergis en straks Lloyd of Pieter me verrassen...
Gebruikersavatar

BeaVer09 mei 2018, 08:56

 1293  Uma
Taupe077 schreef: Lloyd:
Wat ik verdacht vind is: Afl1. telefoon Afl4. witte huis (hij is ook de enige van de 3 die de escape room gespeeld heeft en hier valt beter te mollen dan in wrestling)
Onverdacht dan weer Afl2. afschieten Joke Afl6. finale letters spelen door aanduiding tegenkandidaten (zouden ze de mol sturen?).
Ik vind het raar dat je Joke afschieten onverdacht vond, aangezien ze zo geen geld meer konden verdienen. Sinds die move ben ik in mijn Lloyd tunnel gekropen en ben ik er niet meer uit gegaan.

Ik ben wel op een bepaald moment Baha in het oog gaan houden, maar ik vind juist dat hij iemand is die enorm de kat uit de boom kijkt en liever de anderen in het oog houdt in plaats van opdrachten actief mee te doen. Hij laat ook veel de anderen het spel bepalen naar verdeling, waardoor je het risico hebt om de plaats waar je het meest kan mollen te verliezen. Daardoor niet verdacht voor mij.

En Pieter, jah, die komt te oprecht over voor mij. Maar ik zou het zelf fantastisch vinden als hij de mol zou zijn.
Gebruikersavatar

Frolva09 mei 2018, 09:07

 2204
Taupe077 schreef:Het is nu een paar dagen voor de echte finale en nog steeds weten we niet zeker wie de mol is terwijl we dat de vorige jaren wel al wisten.
Spreek - wat vorig seizoen betreft - voor jezelf! :mrgreen:

Tot het bittere einde ben ik Annelies blijven verdenken; en ik was niet de enige. 😉