Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

geertn44414 mei 2018, 17:01

 236
Proficiat voor Pieter. Dat moet je kunnen: na al die weken als minst verdachte overblijven en dan toch nog de mol zijn. Een topprestatie.

Maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten. Ik heb het gevoel dat de "top"-hint die naar Pieter als mol verwijst nog steeds niet gevonden is. Zelfs nu we de mol kennen en alle afleveringen opnieuw kunnen bekijken, is er voor mij nog steeds geen tip die rechtstreeks naar Pieter wijst. En dan heb ik het niet over een of andere vage bijbelreferentie of "gebedje", maar eerder iets zoals: "DE MOL IS ELINE" (nu pieter) in een kruiswoordraadsel, of alle liedjes van zijn playlist kunnen aan proeven gelinkt worden, of telkens als Pieter in beeld komt, is er ook een klok en die tijd komt overeen met de twitters van GDC, enfin, you get the picture.
Dus ik roep alle molloten op voor een allerlaatste effort, anders gaan we volgende week onaangenaam verrast zijn vrees ik.
Ik ga in ieder geval de scene in de luchthaven nog eens bekijken, want GDC heeft zelf al aangegeven dat hij dit stukje goed gerepeteerd had om aan de mol (Pieter dus) de afvaller te communiceren. Hoe kan Pieter de afvaller nu weten met het antwoord op de vraag "heeft de mol kinderen?". Wist hij dan alle antwoorden van de kandidaten ?
Laatst gewijzigd door geertn444 op 14 mei 2018, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

annie.delen14 mei 2018, 17:46

 238  Uma
Uit welke aflevering komt het beeld van Pieter en Joke met het papier "Wij houden van de mol"?
Wijst Pieter hier niet even naar zichzelf. Zoals Gilles 2 jaar geleden?
Gebruikersavatar

laurent.sebbag14 mei 2018, 18:21

 1  Bert
De " ultieme hint" voor pascale was toch de telefoon (zelfde kleur als pieter molboekje) of ben ik mis?
Gebruikersavatar

lucu14 mei 2018, 19:02

 551  Sven
geertn444 schreef:Ik heb het gevoel dat de "top"-hint die naar Pieter als mol verwijst nog steeds niet gevonden is. Zelfs nu we de mol kennen en alle afleveringen opnieuw kunnen bekijken, is er voor mij nog steeds geen tip die rechtstreeks naar Pieter wijst. En dan heb ik het niet over een of andere vage bijbelreferentie of "gebedje", maar eerder iets zoals: "DE MOL IS ELINE" (nu pieter) in een kruiswoordraadsel, of alle liedjes van zijn playlist kunnen aan proeven gelinkt worden, of telkens als Pieter in beeld komt, is er ook een klok en die tijd komt overeen met de twitters van GDC, enfin, you get the picture.
We zitten allemaal met spanning uit te kijken naar de uitzending van a.s. zondag en misschien moeten we daar maar op wachten, zoals Masterveecee wijs suggereert. Tot dan is het hoe dan ook koffiedik kijken...

Maar in de tussentijd kan je je hierin verdiepen (of dat deed je misschien al?): "PIETER is de mol" in het kruiswoordraadsel van aflevering 7, al bleek er ook een versie mogelijk met "BAHADOR is de mol", enz. lucu @ Afl. 7 - Dubieuze woorden in kruiswoordraadsel

Geen eenduidigheid dus en daarom misschien beter afwachten... :roll:
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mei 2018, 19:10

 3483  Uma
geertn444 schreef: Maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten. Ik heb het gevoel dat de "top"-hint die naar Pieter als mol verwijst nog steeds niet gevonden is. Zelfs nu we de mol kennen en alle afleveringen opnieuw kunnen bekijken, is er voor mij nog steeds geen tip die rechtstreeks naar Pieter wijst. En dan heb ik het niet over een of andere vage bijbelreferentie of "gebedje", maar eerder iets zoals: "DE MOL IS ELINE" (nu pieter) in een kruiswoordraadsel,...
Kijk eens naar franky.larousselle @ Afl. 7 - Dubieuze woorden in kruiswoordraadsel
Er kan iets gelijkaardigs gemaakt worden voor Bahador maar bij Pieter kan je gewoon doorlezen, bij Bahador moet je een kolom terugspringen.

Ik had Pieter na Afl 1 en 2 als volkomen onverdacht aangeduid, en wegens gebrek aan tijd en afwezigheid Afl 3, 4 en 5 niet herbekeken, zelfs niets genoteerd (niet dat dit veel zou uitmaken want die stukjes papier verlies ik toch meteen). Ik had dus snel voor Afl 6 een nieuw verdachtenlijstje gepost voor ik nog iets extra kon controleren, nl het filmpje waarin het beeld met de sombreros verscheen. En tijdens aflevering 6 kreeg ik ineens een idee, nl. dat het filmpje misschien de mol zou tonen, m.a.w. dat De Mol in de sombrero-opdracht zou zitten. En toen heb ik de eliminaties herbekeken met aandacht voor Pieter en Pascale (de overblijvenden van de Sombrero-opdracht) Dat filmpje met de sombreros heeft mij dus doen stoppen in een al of niet foute tunnel en rechtsomkeer doen maken om met een blanco geest opnieuw de opdrachten te analyseren, specifiek de Rabid Joke opdracht omdat de 4 resterende kandidaten daar toch een hoofdrol gespeeld hebben (vandaar ook mijn heroprakelen van dat topic om de exacte spelregels uit te zoeken).

Zoals in alle eerdere Molreeksen blijkt voor mij de gedragsanalyse betrouwbaarder dan "hints" (alhoewel ik in seizoen 3 wel getriggerd werd door een toevalligheid nl. Marc-San Marco Plein, en vorig jaar het geweld van Robin mijn correcte waarnemingen ivm Eline naar de achtergrond geduwd hebben : een fout die ik dit jaar absoluut niet wou maken).

Dit gezegd zijnde: het gevaar op interpreteren van een gedrag en subjectief worden is zeer aanwezig, vandaar dat ik vroeger nota's nam van datgene wat ik observeerde, dus zonder mijn "gevoel" er bij te betrekken of er al meteen een verklaring voor te zoeken. Die stap neem ik pas nadat ik mijn observaties genoteerd heb (althans dat is de bedoeling).

Bij hints die gevonden worden (door jezelf of op het forum) zit je al meteen met het probleem dat je gestuurd wordt in een bepaalde richting en dan geneigd bent te zoeken naar bevestiging eerder dan objectief kritisch te zijn.
Gebruikersavatar

tom.parmentier14 mei 2018, 19:52

 1
Ik heb nooit een duidelijke verdachte gehad. Er zijn zoveel hints die naar alle kandidaten kunnen wijzen.
Er is maar 1 situatie die ineens duidelijk maakte dat enkel Pieter de mol kon zijn:

In de verborgen camera opdracht vroeg een vrouw zijn nummer. Dit is een test die enkel kan gedaan worden door Pieter, alhoewel het spel volledig willekeurig zou zijn. Wat als Baha, Lloyd of Pascale die opdracht kreeg? Dat Pieter priester is, is een onmisbaar element in die situatie.

Er liggen 4 sleutels, Pieter loopt op kop en heeft direct de 3de vast.
In de kamer van Lloyd heeft de cameraploeg 3 kaartjes met opdrachten op tafel liggen. In die van Pieter ligt het kaartje al klaar voor de TV.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 20:05

 8153
geertn444 schreef:Proficiat voor Pieter. Dat moet je kunnen: na al die weken als minst verdachte overblijven en dan toch nog de mol zijn. Een topprestatie.

Maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten. Ik heb het gevoel dat de "top"-hint die naar Pieter als mol verwijst nog steeds niet gevonden is. Zelfs nu we de mol kennen en alle afleveringen opnieuw kunnen bekijken, is er voor mij nog steeds geen tip die rechtstreeks naar Pieter wijst. En dan heb ik het niet over een of andere vage bijbelreferentie of "gebedje", maar eerder iets zoals: "DE MOL IS ELINE" (nu pieter) in een kruiswoordraadsel, of alle liedjes van zijn playlist kunnen aan proeven gelinkt worden, of telkens als Pieter in beeld komt, is er ook een klok en die tijd komt overeen met de twitters van GDC, enfin, you get the picture.
Dus ik roep alle molloten op voor een allerlaatste effort, anders gaan we volgende week onaangenaam verrast zijn vrees ik.
Ik ga in ieder geval de scene in de luchthaven nog eens b...
Zoals vorig jaar de klokken over verschillende aflevering gespreid waren, had je nu toch de telefoonbiepjes? Die kan je zelfs op 2 manieren aan Pieter linken:
1. Hij moet in de aflevering dat het nummer getoond wordt aan Pascale zijn nummer geven aan een vrouw aan de bar.
2. Pascale moet het nummer bellen met een rode telefoon. Pieters molboekje was rood, hij speelde de Lucha Libre met een rood masker en hij droeg vaak een rood shirt. Dat zijn boekje rood was kan toeval zijn, net als zijn shirt. Eigenlijk kan gans 2 toeval zijn - we zullen het zondag zien.
Aangezien ik niet op Twitter zit, heb ik dat klokkengelui alleen via via kunnen volgen via het forum. De biepjes vind ik bijgevolg veel beter.
Gebruikersavatar

diedier14 mei 2018, 21:28

 5  Uma
geertn444 schreef:Proficiat voor Pieter. Dat moet je kunnen: na al die weken als minst verdachte overblijven en dan toch nog de mol zijn. Een topprestatie.

Maar ik blijf een beetje op mijn honger zitten. Ik heb het gevoel dat de "top"-hint die naar Pieter als mol verwijst nog steeds niet gevonden is. Zelfs nu we de mol kennen en alle afleveringen opnieuw kunnen bekijken, is er voor mij nog steeds geen tip die rechtstreeks naar Pieter wijst. En dan heb ik het niet over een of andere vage bijbelreferentie of "gebedje", maar eerder iets zoals: "DE MOL IS ELINE" (nu pieter) in een kruiswoordraadsel, of alle liedjes van zijn playlist kunnen aan proeven gelinkt worden, of telkens als Pieter in beeld komt, is er ook een klok en die tijd komt overeen met de twitters van GDC, enfin, you get the picture.
Dus ik roep alle molloten op voor een allerlaatste effort, anders gaan we volgende week onaangenaam verrast zijn vrees ik.
Ik ga in ieder geval de scene in de luchthaven nog eens b...
wat mij opgevallen was:
1 heb je mij gemist?: verwijzing naar de mis, dus priester
2 de mol nu op zondag: katholieke feestdag
3 eerste aflevering bij de opsomming van de kandidaten, zegt GDC een van hen is de mol, en dan zie je een katholiek kruis in beeld.
-> ik zat nu al helemaal in de Pieter tunnel.
4 begraven worden, heel katholiek geïnspireerd, ik vermoedde dat er in elke aflevering wel een verwijzing naar het geloof ging zitten, maar heb ze niet actief gezocht.
5 Pascale haar duidelijk spoor dat leidt naar de mol -> een telefoon, en Pieter is diegene die eerder die dag zijn telefoonnummer gegeven heeft.

niet duidelijke tips maar hoe ik bij Pieter bleef:
* elke keer dat er spelers verdeeld moeten worden, stuurt Pieter de beslissingen, iets wat toch typisch is voor een mol, aangezien hij voorkennis heeft.
* wanneer Pieter geld scoort, volgt er meestal een alles of niks, waar het geld terug kan kwijtgespeeld worden.


De duidelijke en ook vergezochte tips zullen we zondag wel zien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mei 2018, 21:45

 8153
dieter.demetsenaere schreef:wat mij opgevallen was:
1 heb je mij gemist?: verwijzing naar de mis, dus priester
2 de mol nu op zondag: katholieke feestdag
3 eerste aflevering bij de opsomming van de kandidaten, zegt GDC een van hen is de mol, en dan zie je een katholiek kruis in beeld.
-> ik zat nu al helemaal in de Pieter tunnel.
4 begraven worden, heel katholiek geïnspireerd, ik vermoedde dat er in elke aflevering wel een verwijzing naar het geloof ging zitten, maar heb ze niet actief gezocht.
5 Pascale haar duidelijk spoor dat leidt naar de mol -> een telefoon, en Pieter is diegene die eerder die dag zijn telefoonnummer gegeven heeft.

niet duidelijke tips maar hoe ik bij Pieter bleef:
* elke keer dat er spelers verdeeld moeten worden, stuurt Pieter de beslissingen, iets wat toch typisch is voor een mol, aangezien hij voorkennis heeft.
* wanneer Pieter geld scoort, volgt er meestal een alles of niks, waar het geld terug kan kwijtgespeeld worden.


De duidelijke en ook vergezochte tips zullen we zond...
GDC schreef vandaag op het forum dat 1 en 2 er niets mee te maken hebben, maar 5 was er inderdaad met opzet in gestoken.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 14 mei 2018, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

JKpowned14 mei 2018, 21:47

 259
.
Gebruikersavatar

Kobe14 mei 2018, 21:49

 429
Ik weet niet of iemand het zich nog herinnert?
Sint-Pieters-Leeuw dat gefusioneerd was tot Lot (of in die trent) met daaraan gekoppeld onze prachtige foto van Holy Pieter met zijn leeuw (broer) 😛