Een De Mol met bekende Vlamingen? Volgens mij een zeer slecht idee. Eén van de vele sterktes van het concept van de Mol is juist dat er alleen maar mensen meedoen die nog nooit op tv zijn geweest (of het zou per toeval occasioneel gebeurd moeten zijn owv hun beroepsbezigheden, zoals advocate Issabel, kandidate in het jaar van mol Gilles).
Bovendien, die zogezegde BV's kunnen volgens mij geen half uur zonder hun smartphone, pak ze hun instagram en twitter een dag af en ze zijn al halfdood, bij wijze van spreken. Een avontuurlijke reis met een groep van 10 gedurende een paar weken, zonder dat ze zichzelf voortdurend via die "social media" kunnen doen gelden, dat overleven de BV's niet.
Het is ook helemaal niet nodig om reeds bekende mensen gaan op te voeren. Als ik me niet vergis, waren er meer dan tienduizend onbekende mensen die zich hadden ingeschreven om kans te maken op deelname. Uit die groep worden er slechts 10 geselecteerd. Ik denk dat er bij die meer dan 9990 anderen, die de uiteindelijke selectie niet gehaald hebben, nog tientallen andere combinaties van 10 leuke mensen te vinden zijn om nog jaren goed te zitten voor meer dan 10 seizoenen van "vintage" De Mol.