Heb ik me ook al afgevraagd..
Ik denk (!) dat je de eerste 2-3 eliminaties je antwoorden nog wat kan spreiden, maar daarna eigenlijk al een vrij goed idee hebben van de Mol. Misschien kan je dan nog 2-3 eliminaties overleven door 50/50 te gaan verdelen over 2 verdachten, maar daarna moet je alles of niets gaan spelen.
Het is moeilijk inschatten voor iemand die er nog nooit dichter bij was dan gewoon op tv kijken, maar het lijkt me dat diegenen die uiteindelijk de finale halen meestal wel al vrij snel in de goeie richting denken. Kijk maar naar Cathy die na 3-4 afleveringen al wist dat het Gilles was of Davey die bij het vertrek op de luchthaven al Eline in het snotje had.
Maar als je het echt niet weet.. Spreiden in het begin en dan gokken..
Spreiden man/vrouw zou ik nog niet doen, maar sommige vragen kun je wel gaan beantwoorden vanuit een "grootste kans"-idee. Stel dat de vraag is van "Is de Mol vandaag in proef X voor een vrijstelling gegaan", terwijl er maar 1 iemand voor die vrijstelling is gegaan en er nog 7 kandidaten zijn, dan is de kans het grootst dat het antwoord hierop "neen" is. Bijvoorbeeld hé.
Maar goed, de ex-deelnemers kunnen daar het beste op antwoorden natuurlijk, want zij weten best hoe het eraan toegaat en wat voor vragen de deelnemers krijgen. Alleen, ik denk niet dat ze dergelijke info mogen delen