Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Kobe20 mei 2018, 23:50

 429
Volgens mij hadden ze ook wat 'schrik' voor het nieuwe café de mol. Oké niet zo hoogstaand niveau als hier, maar al wat we hier vinden, publiceren ze daar voor heel Vlaanderen. Ik ga er van uit dat er volgend jaar veel minder mensen gaan zoeken naar hints en het zou me niet verbazen als ze er dan wel opeens terug meer hebben. 💡
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 08:38

 8153
Klaartje schreef:Ja, dat van de ex aequo van Joke en Kelly in de eerste aflevering was inderdaad verrassend.

Bijna had er zich dus een alternatief scenario voorgedaan, waarbij Joke, die de envelop van de cliffhanger had bemachtigd, toch de eerste afvaller was. Dan hadden de makers er een mouw aan moeten passen, want dan had iemand anders de voortvluchtige moeten spelen in de eerste opdracht van aflevering 2.

Gelukkig voor Joke was ze een beetje sneller dan Kelly. "Sneller" hier overigens in de letterlijke betekenis van het woord en niet in de West-Vlaamse. 😉
Ik keek er ook van op dat Joke niet doorhad wie de mol was. Ze is heel intelligent, maar waarschijnlijk was ze zo gedreven met de proeven bezig dat ze te weinig lette op die details waar Baha en Lloyd al van bjj de eerste aflevering gelet hebben.
Wat die eerste aflevering betreft: bij Levend begraven had ze het nadeel dat ze, net als Steve, Pascale en Katrien, de anderen niet bezig gezien heeft. Lloyd en Baha zagen hoe Pieter zich afzijdig hield. En wat zei Lloyd? "Geef iedereen die kaart en ze zouden allemaal recht naar de plaats gelopen zijn waar Joke en Steve lagen. Maar wie had de kaart? De mol zeker? 😉 ".
En wat zien we? Pieter die stopt om zich nog eens opnieuw over de kaart te buigen 🙂 Samen met Kelly, wiens euro niet gevallen is...
Het siert Joke dat ze haar geitjes niet in de tortillaweide gezet heeft. Ze had voor zichzelf uitgemaakt dat anderen het spel beter speelden en wisten wie de mol was, terwijl zij het nog steeds niet wist. Ze vond dat die het meer verdienden om door te gaan, vooral omdat zij al eens een vrijstelling gekregen had.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 08:42

 8153
Kobe schreef:Volgens mij hadden ze ook wat 'schrik' voor het nieuwe café de mol. Oké niet zo hoogstaand niveau als hier, maar al wat we hier vinden, publiceren ze daar voor heel Vlaanderen. Ik ga er van uit dat er volgend jaar veel minder mensen gaan zoeken naar hints en het zou me niet verbazen als ze er dan wel opeens terug meer hebben. 💡
Ik denk het ook.
Voor volgend jaar wachten ze best zo lang mogelijk om Baha en Lloyd uit te nodigen want anders weet gans Vlaanderen na aflevering 2 al met zekerheid wie de mol is :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 08:49

 3423  Yens
chicawah schreef:Ik denk het ook.
Voor volgend jaar wachten ze best zo lang mogelijk om Baha en Lloyd uit te nodigen want anders weet gans Vlaanderen na aflevering 2 al met zekerheid wie de mol is :mrgreen:
Goeie 😂 .
En een waarheid als een koe, toch ook wel proficiat aan de "castingploeg" om zulke kandidaten er uit te pikken 😃 . Ik zal deze editie nooit vergeten!!
Gebruikersavatar

masterveecee21 mei 2018, 09:16

 3547  Sven
Ik moet ook wel toegeven dat ik (terug) wat op mijn honger heb gezet naar uitleg van hints enzo. Wel leuk van de morse, maar mannekes, vindt dat eens!
Aan de andere kant vond ik het wel verfrissend om de finalisten aan het woord te horen en om eens te weten wie wie verdacht heeft toen ze uitvielen. De interviews waren zeker leuk om te horen.

Kom ik dan mss terug bij mijn eerder topic van of het wel zin heeft om Molloot te zijn e. MOCHT het echt zo zijn dat enkel de morse en het telefoonnr de enige tips zijn, dan kijkt ik liever op het gemak naar de Mol ipv echt te zoeken naar tips.
Alhoewel ik vrees dat er een heel aantal mensen hier vanaf nu ook hetzelfde zullen denken 😃
@GDC: mochten er toch nog tips zijn, dan is dit er mss ook 1 om nog wat te lossen voor onze echte Molloten 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 09:33

 8153
masterveecee schreef:Ik moet ook wel toegeven dat ik (terug) wat op mijn honger heb gezet naar uitleg van hints enzo. Wel leuk van de morse, maar mannekes, vindt dat eens!
Aan de andere kant vond ik het wel verfrissend om de finalisten aan het woord te horen en om eens te weten wie wie verdacht heeft toen ze uitvielen. De interviews waren zeker leuk om te horen.

Kom ik dan mss terug bij mijn eerder topic van of het wel zin heeft om Molloot te zijn e. MOCHT het echt zo zijn dat enkel de morse en het telefoonnr de enige tips zijn, dan kijkt ik liever op het gemak naar de Mol ipv echt te zoeken naar tips.
Alhoewel ik vrees dat er een heel aantal mensen hier vanaf nu ook hetzelfde zullen denken 😃
@GDC: mochten er toch nog tips zijn, dan is dit er mss ook 1 om nog wat te lossen voor onze echte Molloten 😉
Heeft het zin om molloot te zijn? Nee. Maar het is wel wreed plezant!
Hoeft dan echt alles zin te hebben in het leven? Nee. Een mens mag ook gewoon eens ontspannen en/of iets zots doen en zelfs eens iets doen dat niet bevordelijk is voor zijn/haar gezondheid, zoals op 24 u 5x naar het frietkot gaan (al denk ik dat 5 Lloydjes wel wat teveel van het goede is), veel te weinig slapen doordat De Mol en het forum verslavend zijn...
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 09:42

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik keek er ook van op dat Joke niet doorhad wie de mol was. Ze is heel intelligent, maar waarschijnlijk was ze zo gedreven met de proeven bezig dat ze te weinig lette op die details waar Baha en Lloyd al van bjj de eerste aflevering gelet hebben.
Die Rabid Joke opdracht was wel een vergiftigd geschenk hoor.
De kans dat Joke haar pasvragen zou kunnen verzilveren is heel klein en ondertussen is ze alleen bezig en mist ze alle interactie met de mol.
Gebruikersavatar

Jansen21 mei 2018, 09:45

 3423  Yens
chicawah schreef:Heeft het zin om molloot te zijn? Nee. Maar het is wel wreed plezant!
Hoeft dan echt alles zin te hebben in het leven? Nee. Een mens mag ook gewoon eens ontspannen en/of iets zots doen en zelfs eens iets doen dat niet bevordelijk is voor zijn/haar gezondheid, zoals op 24 u 5x naar het frietkot gaan (al denk ik dat 5 Lloydjes wel wat teveel van het goede is), veel te weinig slapen doordat De Mol en het forum verslavend zijn...
200% gelijk 🙂. Ik had me trouwens dit jaar ook al voorgenomen om me minder te laten leiden door eventuele hints 🙂. Dat is niet altijd gelukt omdat sommige pistes echt wel leuk waren om je in te verdiepen. Ik vind verder ook dat je evengoed molloot kan zijn zonder je telkens te laten leiden door eventuele hints. De goeie manier waarop hier door sommigen (of velen 😂 ) geanalyseerd werd, is evengoed een meerwaarde voor dit forum 😃. Ik zal hier altijd de mosterd komen zoeken hoor, met of zonder hints 😉 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 09:46

 8153
Ik vond het ook leuk om Lloyd met zijn vrienden naar zijn stamfrietkot te zien gaan om een Lloydje en om Baha aan het werk te zien met zijn collega's die dachten dat hij de mol of de winnaar was.
Ik vind het echt fijn dat iedereen nog eens aan bod kwam en ook de manier waarop het in elkaar gezet was. Kelly die zegt dat ze het vreselijk zou vinden er als eerste uit te liggen waarna je haar rode scherm zag, Pascale die zegt dat ze er niet mee inzit zichzelf belachelijk te maken waarna je haar ziet dansen op YMCA, Baha die zegt dat hij met alles lacht waarna je enkele onvergetelijke, aanstekelijke lachscenes te zien krijgt...
En "het gebrek aan hints": ik denk dat de makers ten eerste, zoals iemand hier opmerkte, schrik hadden voor het CDM-effect en ten tweede ons duidelijk wilden maken wat ik helemaal in een begin in een topic van mij al zei: het is niet nodig te gaan graven in het privéleven van de kandidaten en sommige mensen zoeken het veel te ver en een aantal daarvan gaat dan op zoek naar de kleinste details en geven daar dan een draai aan om het te doen passen in de eigen theorie.
Gebruikersavatar

Holmes21 mei 2018, 10:53

 395
Leuk om ook eens te weten wie verdacht wie en wanneer wisten de finalisten dat ze goed zaten. Straf dat winnaar Lloyd zo snel alles op 1 persoon zette. 😲

Dat er na de slotaflevering hier wat ontgoocheling zou zijn, was te verwachten. Eigenlijk zaten er geen hints van de makers in.
De telefoonbiepjes konden alleen Pascale doen uitsluiten en leidden niet tot de ontmaskering van de mol. En de morse was een hint van Pieter zelf.
Het Café zat daar idd misschien voor iets tussen.

Wat ik onthou na dit seizoen is dat het graven naar allerlei "logische" hints leuk is maar dat men met pure, simpele logica soms veel dichter bij de mol komt :
Als Lloyd met 6000 EUR op zijn schoot zit en daar geen euro van uitgeeft voor een pasvraag dan kan hij gewoonweg NIET de mol zijn.
Als Baha, kort voor de finale, in de boekjes van Pascale en Lloyd probeert mee te lezen, dan is dat niet om te weten wat ze over hem als mol schrijven (via briefing weet mol toch alles) maar omdat hij op zoek is naar extra info over de mol...
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 10:57

 3483  Uma
Ik vond het geen magere aflevering hoor.
Integendeel, de nadruk werd toch wel gelegd op het proces van de verdenkingen en op de verhoudingen tussen de deelnemers (en de mol). Het ontkrachten van al de "op dit forum of elders gevonden" hints is compleet overbodig vind ik (maar dit is strikt persoonlijk). Het enige waardoor ik enigszins wat op mijn honger blijf zitten is dat er eigenlijk maar 1 echte (zeer moeilijk te vinden) hint aanbod gekomen is.
Ik had ook wel graag een "in your face" gezien zoals het briefje waarop Pieter zijn telefoonnr schreef voor Jacky (dat zou een "tongue in cheek" moment geweest zijn)
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 11:00

 3483  Uma
Holmes schreef: Als Lloyd met 6000 EUR op zijn schoot zit en daar geen euro van uitgeeft voor een pasvraag dan kan hij gewoonweg NIET de mol zijn.
...
Goh, en als Lloyd de mol was dan was dat een prachtig moment om zich onverdacht te maken, immers je mag toch veronderstellen dat anderen voor alle zekerheid pasvragen zullen kopen.