Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mei 2018, 07:30

 8153
ex-molinator schreef:Ik vermoed dat het meestal in haar kleerkast hangt. :drunken:
Dat had ik meteen willen zeggen, maar tegen iemand die ik nog niet goed ken durf ik dat niet 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mei 2018, 12:33

 2354  Uma
Klaartje schreef:Ja, dat van de ex aequo van Joke en Kelly in de eerste aflevering was inderdaad verrassend.

Bijna had er zich dus een alternatief scenario voorgedaan, waarbij Joke, die de envelop van de cliffhanger had bemachtigd, toch de eerste afvaller was. Dan hadden de makers er een mouw aan moeten passen, want dan had iemand anders de voortvluchtige moeten spelen in de eerste opdracht van aflevering 2.

Gelukkig voor Joke was ze een beetje sneller dan Kelly. "Sneller" hier overigens in de letterlijke betekenis van het woord en niet in de West-Vlaamse. 😉
Ik had toch nog gehoopt dat ze gingen zeggen wat ze dan zouden doen, mocht Joke zijn afgevallen.
Voor de rest vond ik de laatste aflevering ook een beetje teleurgesteld... Maar het kan ook niet altijd even goed zijn. Alles was wel een beetje hetzelfde als vorig jaar. Maar wat ik miste in het begin was dat alle kandidaten gingen zeggen wie zij denken wie de mol is...

Het is idd heel bizar dat er bijna geen verborgen hints waren. Ook miste ik veel sabotages, vond het te weinig, eerijk gezged.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mei 2018, 12:49

 3483  Uma
chicawah schreef:Dat had ik meteen willen zeggen, maar tegen iemand die ik nog niet goed ken durf ik dat niet 🙂
hahaha, niet durven? chicawah? Wie probeer je iets wijs te maken?
Gebruikersavatar

Cedric23 mei 2018, 13:39

 2834  Uma
Ik blijf er toch bij dat ik het net een betere slotaflevering vond dan de voorbije jaren... Ok, minder uitleg over hints of zo, maar dat is voor mij ook het minst belangrijke. Dat is leuk tijdverdrijf voor ons hier online, maar wordt ook uitvoerig besproken in 'Café De Mol' bijvoorbeeld, dus het dan nóg eens gaan herhalen in de slotaflevering is dubbelop.
Dan vind ik het toch veel interessanter om meer de focus te zien op het programma zelf, zijnde de opdrachten, hoe de Mol die heeft aangepakt en hoe anderen hem wel of niet hebben verdacht.
Ik ben de aflevering nu ook aan het herbekijken (ja, zelfs deze herbekijk ik) en ik blijf het ook goeie feelgood-tv vinden.

Deze aflevering neemt het geheel ook wat meer au sérieux vind ik. Denk maar aan hoe de voorbije 2 jaren ook telkens een korte compilatie werd getoond van stukjes uit videos van mensen die zich kandidaat hadden gesteld maar het niet hadden gehaald. Het leek altijd een beetje op "belachelijk maken" omdat het om al dan niet grappig bedoelde filmpjes ging. Dat zat er dit keer niet. Dit keer werden stukjes getoond uit de filmpjes die door de effectieve uiteindelijke kandidaten werden ingestuurd, wat veeeeel relevanter is.

Goeie slotaflevering.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mei 2018, 14:31

 8153
ex-molinator schreef:Wie probeer je iets wijs te maken?
Niemand! Ik ben een braaf meisje hoor 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mei 2018, 14:40

 8153
chicawah schreef:Voor zover ik weet hebben ze nog nooit alle theorieën van het forum overlopen om van alles te zeggen wat klopt, wat niet klopt en wat puur toeval is. En gelijk hebben ze!
Niet alleen hebben ze daar in dat ene uur de tijd niet voor, ze hebben ook niet de tijd om gans het forum te lezen. En dan zouden ze, om niemand tegen het hoofd te stoten, ook nog alle reacties op andere social media moeten lezen.
Wij molloten mogen onszelf niet als het middelpunt van de wereld beschouwen. Akkoord, er zitten intussen al heel veel mensen op dit forum en De Mol wordt ook druk - doch minder gedetailleerd, intelligent en hoogstaand - becommentarieerd op Facebook, Instagram, Twitter enz., maar er zijn nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeeeeer mensen die gewoon van De Mol genieten en geen behoefte hebben aan allerlei, vaak vergezochte, theorieën die de makers dan allemaal in de revealaflevering aan bod zouden moeten laten komen. Een aantal theorieën en vondsten kwamen (even) aan bod in CDM. Voor "de gewone kijker" volstaat dat denk ik.
Gebruikersavatar

billie.holiday23 mei 2018, 17:51

 462  Bert
chicawah schreef:Wij molloten mogen onszelf niet als het middelpunt van de wereld beschouwen. Akkoord, er zitten intussen al heel veel mensen op dit forum en De Mol wordt ook druk - doch minder gedetailleerd, intelligent en hoogstaand - becommentarieerd op Facebook, Instagram, Twitter enz., maar er zijn nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeeeeer mensen die gewoon van De Mol genieten en geen behoefte hebben aan allerlei, vaak vergezochte, theorieën die de makers dan allemaal in de revealaflevering aan bod zouden moeten laten komen. Een aantal theorieën en vondsten kwamen (even) aan bod in CDM. Voor "de gewone kijker" volstaat dat denk ik.
Ik denk dat je groot gelijk hebt. Mijn vriend zit niet op het forum of lees er geen theorieën op na. Hij kijkt gewoon naar de mol, de ene keer denkt hij dat het den doctor is, de andere keer is het Baha,... dit is voor hem gewoon een leuk programma op zondagavond. Voor hem maakt het niks uit of een sombreroproef kan lukken of niet, waar je zit als mol om een proef te doen mislukken.

Maat hij gunt mij wel het plezier om de molloot ui te hangen . :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mei 2018, 18:12

 3483  Uma
chicawah schreef:Niemand! Ik ben een braaf meisje hoor 😃
Ik herhaal : Wie probeer je iets wijs te maken? 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mei 2018, 00:17

 8153
ex-molinator schreef:Ik herhaal : Wie probeer je iets wijs te maken? 😛
Ik herhaal: niemand!
Ik benadruk: ik ben een meisje (dat doodbraaf is). Ik denk (hoop) dat iedereen op het forum dit nu wel al weet en dat we de discussie daarover wel kunnen af... eh... ronden.
Ik herhaal: ik ben braaf. Ik zou zelfs meer zeggen: ik ben doodbraaf! :|
Ik verduidelijk: ik ben 3/4 Oost-Vlaams en niet koekerond!
:mrgreen: