Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Frolva21 mei 2018, 14:37

 2204
Wat ik niet goed begrijp.

Waarom heeft Pieter geoefend op baseballen? 't Was toch niet dat hij op enige manier de proef ongunstig (d.i. gunstig voor de mol) kon beïnvloeden, daardoor?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 14:40

 8153
Frolva schreef:Wel denk ik dat ze inderdaad geen risico's kunnen nemen door voor de finale een ultieme tip te geven.
Ze kunnen geen risico's nemen door lang voor de finale de ultieme tip te geven. Nu kregen we een rode draad waarvan je (Molpaca) pas na een aantal afleveringen doorhebt dat het een rode draad is (ik had de biepjes bij het racecircuit en de affiche gehoord maar ze voor een of andere storing gehouden). Pas in de aflevering voor de finale kregen we de link naar Pieter, maar het gekke was natuurlijk dat de Lloydtunnelaars het gefluit aan Lloyd koppelden en de Bahatunnelaars in het telefoonnummer een hint naar Baha zagen. Waarschijnlijk vonden de makers dat heel grappig. Uiteindelijk was het allemaal zo simpel: ze gaven ons (en Pascale) het telefoonnummer van de mol en in de aflevering voor de finale zagen wij de mol zijn telefoonnummer geven aan la Jackie. Ik vind dit een geniale hint!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 14:42

 8153
Frolva schreef:Wat ik niet goed begrijp.

Waarom heeft Pieter geoefend op baseballen? 't Was toch niet dat hij op enige manier de proef ongunstig (d.i. gunstig voor de mol) kon beïnvloeden, daardoor?
Ik begrijp dat eigenlijk ook niet.
Gebruikersavatar

Mola Lisa21 mei 2018, 14:50

 328  Uma
Hoewel ik gezegd had van niet meer te reageren … Ik snap niet waarom mensen het moeilijk hebben met toegeven dat de hints die zij gevonden hebben geen echte hints zijn. De meesten gaan uit van hun mol en zoeken dan naar hints. Als je lang genoeg zoekt vind je sowieso hints, maar die niet als dusdanig bedoeld zijn. Als je dan het “geluk” hebt dat je de juiste mol gekozen hebt dan is het natuurlijk makkelijk om te beweren dat de hints die je gevonden hebt ook échte hints (moeten) zijn maar dat Woestijnvis dit niet wilt toegeven.

Eerlijkheidshalve moet ik er aan toevoegen dat het zoeken naar hints voor mij niet zo belangrijk is. Ik lees ze wel hier op het forum maar ik focus mij eerder op de interactie tussen de protagonisten.

Dit gezegd zijnde, bij leven en welzijn, tot de volgende speurtocht naar de mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 16:00

 3483  Uma
chicawah schreef:...Uiteindelijk was het allemaal zo simpel: ze gaven ons (en Pascale) het telefoonnummer van de mol en in de aflevering voor de finale zagen wij de mol zijn telefoonnummer geven aan la Jackie. Ik vind dit een geniale hint!
En dat heb ik ook verwoord ergens in het forum. Ik had dan ook gehoopt dat ze het briefje zouden tonen (waarop Pieter het telefoonnr opgeschreven had).
Ik had zelfs thuis een briefje gemaakt en daarop het telefoonnr geschreven, ondertekend door "Pieter el topo", en helemaal onderaan "mvg ex-m". Ik had daar een foto van genomen met mijn duim over"mvg..." met de bedoeling dit op het forum te gooien met de vraag of iemand anders dit frame ook zou gezien hebben (een beetje zoals die gefakete foto met de kat bij de Shosolosa-opdracht die ik vorig jaar gepost had). Later zou ik dan een nieuwe foto gepost hebben zonder mijn duim. Maar een beetje typisch voor mij: te veel plannen die nooit tot vrucht komen. :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje21 mei 2018, 16:02

 2245  Uma
Frolva schreef:Wat ik niet goed begrijp.

Waarom heeft Pieter geoefend op baseballen? 't Was toch niet dat hij op enige manier de proef ongunstig (d.i. gunstig voor de mol) kon beïnvloeden, daardoor?
Ik begrijp dat wel een beetje. Om iets opzettelijk fout te kunnen doen bij het baseballen zonder dat het te veel opvalt, moet je eigenlijk best volgens de regels van de kunst kunnen slaan.
Stel dat Pieter daar onvoorbereid aan slag is, dan zou het zomaar kunnen dat hij bij zijn eerste of tweede slag de bal buiten het stadion slaat, homerun dus. Beginners luck.
Om op een geloofwaardige manier erlangs te slaan of slecht te slaan, moet je eigenlijk juist wel onder de knie hebben hoe je goed slaat.

Ik vergelijk het met een clown in een circusact: stel dat in de act van de clown moet gejongleerd worden, dan moet hij dat op een klunzige, slapstick-achtige manier kunnen doen, want anders is het niet grappig. Maar om dat ook effectief te kunnen, moet de clown eigenlijk de kneepjes van het vak jongleren juist wel goed onder de knie hebben.
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2018, 17:33

 2834  Uma
Cedric schreef:Ik zal het ook in uitgesteld relais moeten bekijken, maar kom zeker ook nog even nakaarten..
Ik ben vooral benieuwd naar:
- De luchthaveneliminatie: wie had moeten vertrekken en hoe heeft GDC Pieter op de hoogte gebracht van de afvaller?
- Wanneer hadden Baha en LLoyd door dat Pieter de Mol was?
- Als de productie in Humo zei dat de Rabid Joke een pak langer had moeten/kunnen duren, wat hadden ze dan eigenlijk voor ogen?
- Hoe bereidt een Mol zich voor op een Lucha Libregevecht? 😃
- Was vooraf al bepaald wie wat moest doen bij de (niet-)verborgen camerasituaties, zoals wij denken?
- Het kleedje van Joke dat er zot schoon uit ziet.. 😛
- Algehele mollenstreken uiteraard!
- Jeffrey dus. Maar goed ook eigenlijk, achteraf gezien, voor zijn eigen gemoed.
- Baha aflevering 3 al en Lloyd zowaar al bij aflevering 1? Chapeau, mannen, knap gezien. Terechte finalisten dan.
- Not answered
- Ook niets over teruggezien jammer genoeg
- Not answered
- Wow 😲 Prachtige vrouw toch zeg :oops:
- Onder de indruk van hoe mentaal Pieter het gespeeld heeft. Enorm knap.
Social schreef:Wat vonden jullie van de laatste aflevering? Ik bleef eigenlijk wat op mijn honger zitten. Het ziet er naar uit dat het elk jaar minder en minder de moeite is.

Zoveel onbeantwoorde vragen i.v.m hints die toch geen toeval konden zijn. Ook wat te weinig beelden achter de schermen naar mijn mening.

Ach ja, het blijft natuurlijk een geweldige mol, maar wat had die toch geluk met het geklungel van de groep!
Enerzijds blijf ik ook op mijn honger zitten, anderzijds niet.

Enerzijds vind ik het jammer dat we dit keer niet zagen wie iedereen verdacht op het moment dat ze in het kasteel toekomen, vlak voor de finale. Anderzijds vind ik het veel interessanter om te horen wie ze verdachten tijdens de opnames op het moment dat ze geëlimineerd waren. (Deftig shocked dat Joke er al in aflevering 1 uit had kunnen liggen, gezien het ex-aequo met Kelly 😲 Sorry, Kelly, maar dan toch blij dat jij naar huis ging en niet Joke..)

Enerzijds vind ik het jammer dat we niet meer tips te zien hebben gekregen die hints naar de kijker waren (de puzzel? 16:29? andere?). Anderzijds waren die dingen die wij als tips zagen misschien geen tips (al was het maar dat ze vaak naar Baha wezen) en waren er nog veel tips die niet werden gevonden (zoals we de morsecode misten) die ze nu mogelijk zullen willen hergebruiken in volgend(e) seizoen(en).

Algemeen vond ik het wel een absolute meerwaarde dat we veel meer Pieter gehoord hebben en uitleg over hoe hij het wilde aanpakken. Ik heb enorm veel bewondering voor de manier waarop hij het mentaal zo goed speelde. Het ging dit seizoen veel meer over mentale invloed en positionering dan over effectief saboteren. En dat doet mij toch wel plezier eigenlijk, vind ik erg interessant.
ex-molinator schreef:Die Rabid Joke opdracht was wel een vergiftigd geschenk hoor.
De kans dat Joke haar pasvragen zou kunnen verzilveren is heel klein en ondertussen is ze alleen bezig en mist ze alle interactie met de mol.
Joke heeft enorm veel pech gehad dat ze zo weinig met Pieter (en de andere finalisten) heeft samengewerkt.
Herkenbaar vond ik ook haar uitspraken over Pieter. Ik zou mij er ook aan hebben laten vangen. Als je je buikgevoel volgt, dan is het bijna onmogelijk om Pieter te verdenken, dat is echt een crème van een kerel denk ik. Vorig jaar was het voor mij goed om mijn buikgevoel te volgen, dit jaar dus net niet.
Joke had dus enerzijds brute pech met hoe de proeven liepen, maar daarbovenop ook nog eens het foutieve buikgevoel.
Enfin, ik ben blij (niet alleen om visuele redenen) dat ze er uiteindelijk toch nog zo lang is in gebleven ondanks dat ze constant op het verkeerde spoor zat.
joachim.morrens schreef:Dus iedereen zegt dat Eline geen goede mol was... maar eigenlijk was ze toch minstens even goed als Pieter 🙂
En de groepspot was toch ook zeer gelijkaardig op 't eind...
Voor mij is Pieter toch een veel betere Mol dan Eline omdat hij meer vanuit eigen kracht gemold heeft daar waar Eline meer hulp kreeg vanuit de productie. Of dat is toch mijn perceptie.


----------------

Algemeen: Duidelijk een erg sterke Mol en de terechte finalisten. Persoonlijk vind ik dat Baha misschien wel iets meer de overwinning verdiende, maar anderzijds zat Lloyd al van bij de eerste eliminatie in de juiste richting te denken.. Ach ja, beiden terecht in de finale.
Goeie aflevering ook, ik was blij dat de focus lag op de spelers zelf en op hun gedachtegangen. Vind ik leuker dan het zien van eventuele tips..
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2018, 18:17

 2834  Uma
Aanvullend:
Wat ik wel steeds opvallend vind is hoe de uiteindelijke winnaar steeds vrij snel door heeft wie de Mol is, waarbij ik me dan de vraag stel naar de informatieverspreiding zowel tijdens de opnames voor de kandidaten onderling als nu tijdens de uitzendingen voor ons als kijker.

We hebben nu in de laatste aflevering geleerd dat Lloyd al in de eerste aflevering op Pieter focuste. Was dat dan echt al gewoon door het feit dat Pieter die kaart vast had toen men zocht naar Joke en Steve?
Doet mij dan weer afvragen hoe dat voor ons in beeld werd gebracht, want ik herinner me enkel Kelly die met de kaart liep en niet Pieter... Heb ik dat dan verkeerd gezien?

Bahador verdacht Pieter sinds de baseballproef uit aflevering 2, maar had toen ook Lloyd nog niet geëlimineerd. Vandaar dat hij in aflevering 3 dan wat meer met Lloyd samenwerkte, waarna hij Lloyd elimineerde.
Aflevering 3 had eerst het dorpsfeest (de tequilaproef) en daarna de autorace (band vervangen). Daarna had hij Lloyd dus geëlimineerd, ook al had Lloyd bij de tequilaproef een opvallend fout antwoord gegeven (de meest voorkomende soa) en had Lloyd toch wel getreuzeld bij het vervangen van de band.
Uiteindelijk was het Pieters reactie op Jeffrey die voor de nulkoffer gaat die ervoor zorgde dat Baha definitief voor Pieter ging.

Enfin, ik ben eigenlijk gewoon erg benieuwd naar hoe groot het verschil is tussen kijken op tv en daar ter plekke aanwezig zijn.
Aan de ene kant vermoed ik elk jaar opnieuw dat de kandidaten ter plekke meer informatie hebben dan wij. Wij zien telkens 2 of 3 dagen die samengepropt worden in 1 aflevering van 1 uur waardoor veel info verloren gaat. Maar aan de andere kant is het eigenlijk net het omgekeerde doordat wij ALLE opdrachten zien, terwijl de kandidaten veel opdrachten missen. Denk maar aan - zoals iemand aanhaalde - Joke wiens cliffhangerenvelop uiteindelijk een vergiftigd geschenk bleek doordat ze geen zicht had op de anderen hun gedrag. Of simpelweg elke keer dat de groep zich moet gaan opsplitsen voor verschillende opdrachten.
Waardoor communicatie tussen de kandidaten buiten de proef-uren ook weer een rol gaat spelen...

Enfin, enkel de ex-deelnemers en de producers kennen hier een antwoord op, voor zover hier een duidelijk antwoord op te geven valt natuurlijk 🙂
Ik kan enkel maar concluderen dat uiteindelijk echt wel de beste kandidaten het langst in het spel blijven..
Gebruikersavatar

joachim.morrens21 mei 2018, 21:06

 200  Yens
Eigenlijk vind ik het strafste, meest onverwachte, van heel het seizoen dat Lloyd Pieter al zo lang op het spoor was. Die indruk heb ik echt nooit gekregen. Ik heb ook nooit de indruk gehad dat Lloyd echt met Pieter wou samenzitten tijdens proeven. Baha en Lloyd, en Baha en Pieter waren duidelijk vaak samen, maar bij Lloyd helemaal niet... Vorig seizoen was er een heel duidelijke link tussen Davey en Eline, en tussen Annelies en Eline...

Toch straf hoe dit programma nog kan blijven verrassen 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mei 2018, 21:18

 3483  Uma
Cedric schreef:...
Waardoor communicatie tussen de kandidaten buiten de proef-uren ook weer een rol gaat spelen......
Dat is zeker niet te onderschatten.
En precies in die situaties, heb ik de indruk dat Gilles en Pieter wel degelijk straffer waren dan Eline (zelfs rekening houdend met het feit dat Lloyd, Baha en Pascale hem (Pieter dus) in het snotje hadden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2018, 21:32

 8153
sjackie.hoffman schreef:Geen verwijzing naar de complot theorieën van hier op het forum en welke dan wel of niet kloppen of louter toeval zijn
Voor zover ik weet hebben ze nog nooit alle theorieën van het forum overlopen om van alles te zeggen wat klopt, wat niet klopt en wat puur toeval is. En gelijk hebben ze!
Niet alleen hebben ze daar in dat ene uur de tijd niet voor, ze hebben ook niet de tijd om gans het forum te lezen. En dan zouden ze, om niemand tegen het hoofd te stoten, ook nog alle reacties op andere social media moeten lezen.
Maar vooral: zij maken voor ons een (steengoed) programma. Dat een massa mensen er zo aan verslaafd is dat ze elke aflevering screenen op de kleinste details en zaken opmerken waarrond dan een hele theorie ontwikkeld wordt, daar hebben de makers niet om gevraagd. Waarom zouden ze zich dan verplicht moeten voelen dat allemaal te behandelen in 1 revealaflevering van 1 uur?
Ik ben tevreden met hun revealaflevering, al waren er minder hints dan ik verwacht had (en dan vorig jaar bv.).
Gebruikersavatar

Curio21 mei 2018, 21:48

 53
ex-molinator schreef:Dat is zeker niet te onderschatten.
En precies in die situaties, heb ik de indruk dat Gilles en Pieter wel degelijk straffer waren dan Eline (zelfs rekening houdend met het feit dat Lloyd, Baha en Pascale hem (Pieter dus) in het snotje hadden.
Dit vind ik ook 🙂 . Ik vind zowel de groep van dit jaar als die van vorig jaar enorm sympathieke mensen, maar toch vind ik dat het dit jaar iets harder (relatief gezien) gespeeld werd dan vorig jaar. Het was zoals Pieter zei, een sterke groep. Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de kandidaten van vorig jaar, maar ik denk wel dat Lloyd, Baha en Pascale tactisch sterker waren dan Davey, Annelies en Robin. Ook al is het natuurlijk moeilijk om 2 verschillende seizoenen te vergelijken.